• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gezocht: Firma's voor gespoten PUR

xav

Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Kan er mij iemand raad geven i.v.m firma's die werken met gespoten PUR?
Heeft er iemand eventuele ervaring met Pluimers of Isotrie?
Bedankt,
 
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo



We zijn momenteel aan het bouwen en zijn binnenkort aan de chape toe.

We zitten met een kruipkelder en hebben ons laten wijsmaken dat we best een laag PUR voorzien en dan chape. Weet iemand hier iets meer van? Is alleen chape goed of best een laag PUR voorzien. Zoja hoedik?



Bedankt
 
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
320
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan het bouwen... wrote:
Hallo



We zijn momenteel aan het bouwen en zijn binnenkort aan de chape toe.

We zitten met een kruipkelder en hebben ons laten wijsmaken dat we best een laag PUR voorzien en dan chape. Weet iemand hier iets meer van? Is alleen chape goed of best een laag PUR voorzien. Zoja hoedik?



Bedankt



Met de kelder heb ik geen ervaring maar daarvoor kan je eens te rade gaan bij deze persoon;

http://www.allaquasupport.be - GSM +32 (0)476/74.94.54

hij zal u hier wel alle info over verschaffen. Toffe gast - héél bekwaam.
 
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
1.464
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand een idee welke waardes in de EPB worden worden gehanteerd? Bij mij zal het Bofa (lambda 0.026) of Isofoam (ik dacht lambda 0.021) worden. Ik geloof niet dat er in de praktijk veel verschil gaat opzitten maar hier verschillen de waardes toch aanzienlijk.



Worden telkens de waardes genomen zoals de leveranciers ze meedelen (met de correctiefactor dan er nog bij) of wordt een "standaardwaarde" gehanteerd?
 

snipze

Nieuw Lid
Lid geworden
26 aug 2007
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wij hebben voor het spuiten van de PUR beroep gedaan op Isotime. Schitterend vlak resultaat zonder te schuren.

Bij een kameraad is isowit langs geweest, hm hm. Muren hangen vol PUR.



Bij ons zijn alle muren, ramen, deuren tot op een hoogte van 2 meter afgeplakt en is er geen spatje PUR te bespeuren.



Ok, er is een klein prijsverschil maar dit weegt zeker niet op tegen het resultaat van het geleverde werk.
 
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons komt a.s. donderdag ook Isowit.



De plakker had vorige week de bovenverdieping al klaar, maar is nu nog bezig aan 3 ruimtes beneden. Zou dit te vochtig zijn voor de PUR?

Al bij al valt het goed mee, en waren de andere ruimtes ook niet echt nat.



Hebben jullie een warmtekanon of bouwdroger gebruikt?

Wij gaan dit toch wel doen aangezien het net de komende week gaat vriezen en ze 8graden willen voor de PUR te spuiten.



We hebben alles tot nu toe op onze knieën gestofzuigd, wat een ellende tussen al die leidingen.



Alle tips zijn nog welkom!
 
Lid geworden
28 okt 2007
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Punten
0
De woorden zeggen het zelf hé:

warmtekanon: geeft warmte af

bouwdroger: droogt



Dus het ideale is de beide combineren bij deze temperaturen!

(trouwens, voor optimaal resultaat moet een bouwdroger gecobineerd worden met een (of meerdere, afhankelijk van de ruimtes) ventilator(en).





davyjudith wrote:
Hebben jullie een warmtekanon of bouwdroger gebruikt?

Wij gaan dit toch wel doen aangezien het net de komende week gaat vriezen en ze 8graden willen voor de PUR te spuiten.



We hebben alles tot nu toe op onze knieën gestofzuigd, wat een ellende tussen al die leidingen.



Alle tips zijn nog welkom!
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.596
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons zijn de 2 Polen van Pluimers geweest.

Overigens het enige in ons huis reden waarbij Polen te pas kwamen :D .

Reden:

1. beste prijs.

2. afplakken zat in prijs inbegrepen, wat bij de andere 2 offertes niet het geval was.

3. goede commentaren op bouwinfo.



Ervaring:

1. zeer goed afgeplakte ramen (tot 2 m hoog) en muren. Werkelijk geen spatje PUR op de muren.

2. zeker niet te weinig PUR gespoten.

3. wel een minpunt: het architectenbureau had doorgegeven waar welke diktes nodig waren, waar vloerverwarming nodig was. Ik was aanwezig op de werf toen ze toekwamen (7u30), en ze vroegen aan mij hoeveel dikte ze moesten spuiten en waar er vloerverwarming was. Er waren ook 2 kamers boven waar PUR moest gespoten worden, dit wisten ze blijkbaar ook niet !? Ik zag geen papieren waar op stond hoeveel ze waar moesten spuiten. Een van de Polen sprak wat Engels en Duits en kende het woord "vloerverwarming", en zo heb ik alles toch duidelijk kunnen maken.



Dus: zeer goede uitvoering, tegen goede prijs, maar het is blijkbaar wel best om zelf aanwezig te zijn als ze toekomen.
 

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
Zijn pur spuiters sneller vast te krijgen dan chappers? Er zijn toch firma's die de twee doen?



Ik verwacht PUR en chappe nodig te hebben ergens na het bouwverlof deze zomer. Moet ik daar nu al best voor informeren?
 
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
821
Waarderingsscore
0
Punten
0
JVH wrote:
Zijn pur spuiters sneller vast te krijgen dan chappers? Er zijn toch firma's die de twee doen?



Ik verwacht PUR en chappe nodig te hebben ergens na het bouwverlof deze zomer. Moet ik daar nu al best voor informeren?

De meeste pureerders konden bij mij (vorig jaar) binnen een termijn van twee/drie weken komen. In de buurt van het bouwverlof zal de marge wel iets groter zijn. Chape zal ook wat langer op voorhand zijn, wij hebben dat 5 maand op voorhand vastgelegd.
 
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand ervaring met Ludo (Brauns) uit Limburg?

Hij komt ter plaatse voor offerte.

Hij lijkt klanten te verzamelen voor verschillende zelfstandigen waarmee hij samenwerkt.

Sorry, geen verdere gegevens momenteel.



Thx
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Nog iemand ervaring met Isotrie ?
 
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is isofoam uit turnhout geweest,

wegens mijn persoonlijke ervaringen kan ik de mensen alleen maar waarschuwen.

de pur lag heel onregelmatig van dikte gespoten,

ze hadden gezegd 6 centimeter dik, op sommigge plaatsen zal dit zeker 6 centimeter geweest zijn, maar er waren veel plaatsen waar deze 6 centimeter niet werd gehaald.

Ook de muren gingen zij afplakken, snel ging het wel ze hebben heel de muur vol geschoten met veel te veel nietjes, toen ze vertrokken moest het nog sneller gaan en met het verwijderen van de folie hebben ze onze muren serieus beschadigd door het plamuur op sommige plaatsen mee van de muur los te trekken.

Ik zou zeker nog pur overwegen, maar wel samenwerken met een degelijk firma.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Xilinx wrote:
Ik heb vorig jaar in februari 6cm pur laten spuiten. Daarop vloerverwarming, 7a8cm chape en dan tegels. nu bijna 1 jaar later is de vloer aan 1 kant van de living 2mm gezakt en andere kant 8mm. De plinten zijn blijven plakken dus daaraan kunnen we zien hoeveel dit alles gezakt is. HOE KAN DIT?

Pur is gespoten als het buiten rond het vriespunt was, binnen in huis was het rond de 5a6 °C.



Aan niet onderkelderde gedeelte is de vloer meest gezakt, 7mm.



Heb van een aannemer gehoord dat pur die gespoten wordt bij temperaturen onder de 5°C dus niks meer waard is op gebiet van isolatiewaarde, Pur doordat het zou kou is zou de pur niet goed expanderen en kan hij zelfs kapotvriezen???



Indien men de pur wil verwijderen zou het niet mogelijk zijn om de elektrische leidingen te recupereren? deze zouden te fel in de pur zitten. Dus dat betekend alles opnieuw doen elektriciteit ook....???

Heeft er iemand al hetzelfde voorgehad?



Heb ik mij al dik beklaagd dat ik pur heb laten spuiten :evil:



Kan mij hier iemand wat meer info over geven. Ik ben dus de wanhoop nabij.



Groeten



Xilinx



Sorry voor het kicken, maar toch maar even de vraag: bij het verwijderen van de pur (volledig), kan je dan de leidingen echt niet recupereren? Wat is hiervan de reden? Lijkt mij, als je de leidingen niet raakt dat dit toch geen probleem vormt om deze te laten liggen, zelfs al hangt er hier en daar nog een klein beetje PUR aan?



Bij ons is er PUR gespoten, maar de chaper wou er niet op werken, want is wel héél slecht uitgevoerd. Sommige stukken zweven boven de ondergrond, sommige plaatsen 3-4 cm, andere 8-9 cm.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Effe mijn bovenstaande post wat versterken met foto's:



pur4.jpg




pur1.jpg




pur2.jpg




pur3.jpg
 
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is Iso-Mobil uit Malle geweest.

Zeer tevreden van!



Zij spuiten de PUR zeer vlak en houden hun aan de afspraken!

Alles werd ook zeer goed afgeplakt: muren tot +/- 1m20, ramen/deuren werden volledig afgeplakt.
 
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
http://www.iso-time.be/

zoek niet verder

heb deze gecontacteerd via info op deze site. blijft altijd spannend natuurlijk.

prijs zat goed.

hij is een zelfstandig eigenwerkend patroon. Dus geen personeel of onderaanneming.

Hij doet het werk en doet dit zeer goed!!!!

- geen pur op de ramen of muren

- muren worden afgeplakt tot 2.40m hoog!!!

- nieten enkel in de hoeken (onderaan komen plinten)

- gebruikt produkt van bayer!!!

- spuit met minder bar druk zodat er geen stof omhoog vliegt én dus geen pur op muren of plafond komt

echt super goed gedaan!!!

Bedankt erwin voor onze bouw in Boortmeerbeek
 
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
AshleyB;1789528 wrote:
Bij ons is Iso-Mobil uit Malle geweest.

Zeer tevreden van!



Zij spuiten de PUR zeer vlak en houden hun aan de afspraken!

Alles werd ook zeer goed afgeplakt: muren tot +/- 1m20, ramen/deuren werden volledig afgeplakt.



goed van prijs?
 
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
183
Waarderingsscore
0
Punten
0
superman41;1800813 wrote:
http://www.iso-time.be/

zoek niet verder

heb deze gecontacteerd via info op deze site. blijft altijd spannend natuurlijk.

prijs zat goed.

hij is een zelfstandig eigenwerkend patroon. Dus geen personeel of onderaanneming.

Hij doet het werk en doet dit zeer goed!!!!

- geen pur op de ramen of muren

- muren worden afgeplakt tot 2.40m hoog!!!

- nieten enkel in de hoeken (onderaan komen plinten)

- gebruikt produkt van bayer!!!

- spuit met minder bar druk zodat er geen stof omhoog vliegt én dus geen pur op muren of plafond komt

echt super goed gedaan!!!

Bedankt erwin voor onze bouw in Boortmeerbeek



Erwin is ook hier de PUR komen spuiten. Op aanraden van de Architect.

Echt een topvent! En natuurlijk ook prima werk... Zijn prijs zat wel bij de hogere offertes. Als je zijn spuitinstallatie bekijkt is dat wel te begrijpen.



Hij is 3 dagen komen spuiten voor 2 verdiepingen. Omdat ik onder 12cm PUR wou en hij dit in laagjes van 2cm doet. Andere firma's deden alles op 1 dag...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan