• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gezocht : ervaringen met aannemers voor gevelrenovatie met steenstrips

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.969
Punten
113
Voor een aankomende verbouwing waarbij we een deel van de gevels gaan laten isoleren en bezetten met steenstrips, de andere delen laten isoleren en dan zelf met hout uitwerken, zijn wij op zoek naar aannemers die ervaring hebben met plaatsen van isolatie en voornamelijk steenstrips.
Zijn er hier mensen die zelf of onrechtstreeks ervaringen - positief of negatief - hebben met het laten plaatsen van isolatie + steenstrips? Eventueel ervaringen met aannemers die crepi geplaatst hebben maar ook steenstrips doen? Er wordt bij het plaatsen van isolatie regelmatig al eens wat shortcuts genomen, dus een kwalitatiet leverend bedrijf is iets wat we heel graag zouden vinden.

Onze regio is het waasland, maar ervaringen van over heel Vlaanderen of Nederland zijn welkom :)

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.969
Punten
113
Niemand enige ervaring mee?

KoenS83

Nieuw Lid
Lid geworden
10 nov 2020
Waarderingsscore
21
Punten
8
Ik heb dat bij mijn vorig huis zelf gedaan met Iso-façade.
Is op zich niet zo moeilijk en zal een heel stuk goedkoper zijn dan het laten doen. (10 jaar geleden scheelde het zo'n 35k).

Maar als je een aannemer zoekt, kan je altijd eens naar een van de steenfabrieken bellen. Die zullen je zeker wel enkele aannemers kunnen doorgeven.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.969
Punten
113
Bedankt voor de tip. Het zelf doen is op zich best een optie, maar aangezien het een nogal grote open bebouwing is, ik tegelijkertijd nog heel wat andere werken ga uitvoeren en niet alles zelf kan doen (het moet vooruitgaan), ga ik het per voorkeur toch laten uitvoeren. BTW 6% >< BTW 21% en premie van 30 euro/m2 zorgt toch al snel voor 20 a 25% prijsverschil bij eigen aankoop versus plaatsing door een aannemer.

Lid geworden
8 aug 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij waren ook opzoek naar een aannemer en hebben gekozen voor Benotec. Zij moeten nog komen dus kan nog niets zeggen over hun werk.

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Waarderingsscore
135
Punten
43
Wij vonden het moeilijk om iemand te vinden (dan zwijg ik nog over de gevelaannemer die met ons voorschot verdwenen is naar het buitenland). We hebben uiteindelijk iemand gevonden maar zijn uiteindelijk overgeschakeld naar een nieuwe techniek van Sto waarbij er in de lijm stenen worden getekend en die dan erna direct gekaleid worden. Het uitzicht zou hetzelfde moeten zijn. Ze zijn deze week begonnen met de isolatie te plaatsen dus ik hoop dat ze eind deze maand weg zijn. Ik kan je wel op de hoogte houden van het resultaat?

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Waarderingsscore
135
Punten
43
IMG_2326.jpegDit is het effect van de Sto tekening en kalei of verf (foto uit hun toonzaal). Zelf gaan we voor een wildverband gaan met rollaag boven het raam.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.969
Punten
113
Bedankt voor de reacties. WIj gaan wel degelijk voor een gevelsteen uitzicht (fake it till you make it) dus voor ons is dat geen optie. Maar als ik het goed begrijp heb jij platen waarbij heel de 'lijmlaag' voorzien is van een stenen uitzicht, zonder echt steenstrips te zijn?

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Waarderingsscore
135
Punten
43
Bedankt voor de reacties. WIj gaan wel degelijk voor een gevelsteen uitzicht (fake it till you make it) dus voor ons is dat geen optie. Maar als ik het goed begrijp heb jij platen waarbij heel de 'lijmlaag' voorzien is van een stenen uitzicht, zonder echt steenstrips te zijn?
Klopt. Wij wouden ook gevelstrips en die laten kaleien. Door vertraging in levering hebben we ons laten overtuigen om dus voor die nieuwe technieken te gaan. Neenee, dat is gewone XPS waar ze dus dezelfde lagen zoals crepi zouden aanbrengen maar ze gaan in de lijm die stenen tekenen met de hand. Heel arbeidsintensief maar alleen zo bekom je een echt effect van gevelsteen. Met een mal ofzo zou het effect te gemaakt zijn. Het geheel wordt dan gekaleid

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.969
Punten
113
Das een nieuwigheid dan! Hopelijk een mooi resultaat.

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Waarderingsscore
135
Punten
43
Das een nieuwigheid dan! Hopelijk een mooi resultaat.
Ja, het is inderdaad nieuw van Sto. Als het weer wat mee zit, zouden ze deze maand klaar zijn. Als je wil, kan ik hier een update geven?

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Waarderingsscore
135
Punten
43
Bekijk bijlage 101962Zoals beloofd, hierbij een foto van het resultaat. De arduinen plinten (en tuinaanleg) moeten nog komen.

De kaleikleur is ral 9010.
Ziet er wel mooi uit. Heb je toevallig ook een foto van dichtbij?
Nee, maar ik zal morgen eentje maken. We zijn ook wel tevreden van het resultaat.

We hebben wel na de eerste uren bijgestuurd omdat er 3 mannen stenen aan het maken en het te verschillende leek dus ze hebben toen bestaande stukken opnieuw gedaan en erna waren we echt wel tevreden.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan