Gevolgen indien onderhandse verkoop van materiaal op papier

Lid geworden
23 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Weet iemand of ik problemen kan krijgen indien ik een stelling verkoop uit de hand, maar toch op papier zet(op vraag van de koper) dat ik ze verkoop aan die koper. Die koper wil die stelling met dat papier in z'n boekhouding brengen. Ik reken echter geen btw aan want verkoop uit de hand..

Weet iemand of ik hierdoor als verkoper in de problemen kan komen?

Wat als die persoon bv controle krijgt van z'n boekhouding?? Gevolgen voor mij als verkoper??

bedankt, D

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maak je geen zorgen: als jij als privépersoon iets aan iemand anders verkoopt (ander privépersoon of bedrijf) mag je dat rustig op schrift stellen. Je zou een papiertje kunnen opstellen met:

Verkocht aan X: object Y,

voor bedrag €Z.

Bedrag contant ontvangen bij overdracht object d.d. 21 mei 2009

Handtekening + datum

Zolang je niks van BTW vermeldt mag de koper het niet aftrekken en kan er niemand in de problemen komen.

Lid geworden
23 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maar die koper zegt nu net dat er niets van btw op dat papier moet staan en dat hij het dan toch kan inbrengen in z'n boekhouding?

gefoefel met z'n boekhouding dan??

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nee hoor, gewoon onkosten die hij maakt waar geen btw op zit.

Als zelfstandige kan je enerzijds btw terugkrijgen die je betaald voor beroepszaken

Maar je hebt ook onkosten die je moet aftrekken van al je inkomsten om tot een uiteindelijk winstbedrag te komen.

Dus als je geen btw betaald op iets wil je wel die onkost in je boekhouding inboeken.

Bovenaan