• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gevoegd door metser

Lid geworden
23 sep 2024
Waarderingsscore
8
Punten
3
Goeiemiddag,

Wij hebben in augustus het tuinhuis laten voegen. Omdat het over een kleine oppervlakte ging stelde onze metser voor dat hij dit zou mee nemen.

Dit weekend hebben we de factuur mogen ontvangen waarbij we serieus verschoten zijn.

Voor 20 vierkante meter te voegen vraagt men 25 uren aan werk X 48 euro waarbij er nog btw gerekend wordt. Kan er mij iemand meegeven hoeveel vierkante meter een voeger normaal voegt per uur of hoeveel dit normaal ongeveer kost?

Alvast bedankt

Bijlagen

• IMG_7039.jpg
    IMG_7039.jpg
    356,9 KB · Weergaven: 200
Toch nog even doorvragen:
Heb je effectief kunnen vaststellen hoeveel dagen (of halve dagen of uren ofzo) hij aan het voegen gewerkt heeft?

Het lijkt me een moeilijke, de man rekent zijn uren.
Het kan natuurlijk zijn dat die man effectief 3 dagen heeft gewerkt op 20m² (en dat dan logischerwijze ook wil factureren) maar dan is dat gewoon de verkeerde man voor die job.
Dat klopt.

Nu, de voeger van hurmie deed 12,5m² per dag. Die van remi doet 30m² per dag. Maar dat zijn dan voegers die het dagelijks doen en per m² rekenen voor deftig werk.
Hier voegt een metser eens..op een weg.
Dus kijk wat zijn reactie is en of je een compromis kunt vinden.

Ik zou gewoon zeggen: De gemiddelde prijs is 15€/m². In jouw geval reken je 60€/m². Ik kan begrijpen dat het door de kleine oppervlakte de prijs per m² hoger ligt, maar niet maal 4.
Betaal al 500€ en zeg dat dat het maximum is wat je voor de voegwerken wil betalen. Dan betaal je 25€/m² wat al veel is, maar nog altijd een pak minder dan die 1200... (misschien best effe een offerte ofzo vragen bij een voeger, of eens bellen naar een voeger en gewoon de vraag stellen... Wat vraag jij om 20m² te voegen...)

Toevallig met onze metser aan tafel gezeten.
Hij moest voor ons een klein 30m² metselwerk gaan opvoegen van een bouwwerkje dat -- ik zeg het eerlijk - wat lastig was.
Tuinmuurtje van cc 1.20 m hoog een 30 lm, plat op zenne buik dus.
Maar wel neffe de deur.
Kwam toch ook uit aan 65€/uur incl btw , incl materialen.

Moest aan dit topic denken.
En vroeg , alle man dat doe je toch tussen soep en de patatten .
Zijn antwoord
" en wie peinsde gij goat daie pataaten schillen en kleermoake?
Gij of ikke ? "

Om maar te zeggen :
voor rotklusjes kan ik het begrijpen maar LEG HET DAN UIT op voorhand hoe je op je prijs komt!

Ok dat is uurprijs.
Voor die prijs hoop ik toch dat je een competente veger mag krijgen.

Maar de hamvraag is: hoeveel uur schat die dan nodig te hebben voor die 30m²?

Hij zat aan 14 uur .
Maar hij rekent in blokperiodes van telkens 4 uur , dus 16 uur oftewel 2 dagen.
Inclusief verplaatsing.
Oja het metselwerk was nu ook niet excellent gedaan, hier en daar nog uitpuilende mortel in de voeg.. uit de voeg.

Dus werknorm was :
Schonen van het werkgebied ( klant moest het gras maaien )
Uitgraven van sleuf van cc 20 cm breed en cc 10 cm diep tot kop fundering( zat rond de 10 cm in betonblok)
uitkrappen van 1.20 x 26 m bestaand metselwerk ( steenformaat in het vlak 5*18) voegbreedte tussen de 5 en 8 mm.
Uitslijpen van cc 20% vd voegen.
Afborstelen van het werkvlak en licht bevochtigen.
Proper maken van het werkvlak
Voegmengsel manueel aan maken met 1 deel witte cement op 2 delen lommelzand en toevoeging van kleurpigment ( koningsblauw) a rato van 1 dop per baksel van 15 delen voegsel met betonmolen/mixer
Voegen, gelijkliggend.
Voegsel afborstelen met zachte handborstel.
Afvallend voegsel mag in de bestaande sleuf liggen maar moet losgewerkt zijn ( dit kwam van mij)
Schonen van materiaal
afvoeren van overschot gebruikte materialen
Hervullen sleuf NIET inbegrepen.

Ok dat is dan 30m²/14u
of 2.14m²/uur en dat in moeilijke omstandigheden.

Bij de TS is het 20m²/25u
of 0.8m²/uur (laat ons er veiligheidshalve vanuit gaan dat dat ook in evenzeer moeilijke omstandigheden was).

Dan is het bij de TS nog altijd 2.6 keer zo traag.

Ik denk dat niet het uurtarrief ter discussie staat maar het aantal gepresteerde uren.
TS heeft al bevestigd dat de metser er effectief zo lang aan gewerkt heeft (dus het probleem is niet dat er meer uren aangerekend zijn dat er gepresteerd zijn), dus het punt dat nog ter discussie kan staan is dat de metser er ongeloofelijk traag aan gewerkt heeft en of dit nog binnen het normale marktconforme mag beschouwd worden en aldus terecht violledig mag aangerekend worden aan klant.

Ik heb mijn tuinhuis zelf gemetst en gevoegd als beginnend metser (avondcursus). Volgens ik mij herinner zat ik aan een goede m² / uur bij het voegen, voorbereiding en opkuis inclusief. Met voorsprong het minst leuke werk van heel het tuinhuis. Dus deze metser heeft ofwel teveel uren gerekend of serieus op zijn gemak gevoegd.

Zal rond 18/20 euro de vierkante meter liggen vandaag. Maar ik zou gene voeger willen zijn.
hier hetzelfde, 200m² aan €18/m² ex btw met Seifert 916; offerte van midden 2022, genoeg ambetante oversteken en werken op hoogte, lange (lees: kromme) stenen. Maar ja, miserie nu er geen prijs afgesproken was en er wordt doorgerekend.

geen idee wat de omstandigheden zijn bij topic starter
en verdomme ja, ik zou nogal serieus van men ... maken moest een aannemer hier afkomen met die calculatie ... maar hier wordt bijna niks zonder offerte getekend aangepakt.
Maar topis starter zegt of rept met geen stom woord over de werkomstandigheden.
Voor het zelfde geld staat dat tuinhuis in een vijver en moest hem met een bootje er naar toe.

Oke, ik overdrijf weer.
Maar als je niet weet wat de tijdnorm en de werkomschrijving zijn dan kun je naar mijn bescheiden mening geen prijs gaan beoordelen.
Al een paar keer hiervoor geraadpleegd voor hetzelfde geval maar dan in de tuin.
Leste was er ene die reclameerde omdat het spitten van zijne 100 m² 2 dagen duurde en dat was toch wel grof doorgerekend , niet ?
Ja dat is grof maar HOE heeft hij moeten spitten ?
En dan kwam het al , dubbele spit voor waarbij de groes van de 1 eerste vore eerst moest worden afgestoken (en nee, die was niet kort gezet) en apart gestockeerd. Dan de grond 1 spades breed en 2 spades diep diep uitgraven Waarbij deze grond apart in gewent gelegd.
Volgende voor , groes afsteken en onderbrengen in 1ste voor en doorsteken.
Uitkofferen van 2 de voor en omgedraaid en doorstoken in de 1 ste voor en zo verder.
Op het eind van werk stuk draaien en al spittend terugkomen over de andere helft.
Op einde de gestockeerde groes en grond verwerken

As je dit niet door hebt, dan hedde nog nooit volgens de regels der kunst gespit.
Oja, kleine randtekening , het was kleigrond .
Nat en klotig zeikweer met miezerregen.

Een prof voeger, die per vierkante meter werkt, zal uiteraard 'gas' geven.
Als ie 30m² kan voegen per dag aan 18€ strijkt ie 540€ op, doet hij er maar 10 per dag 180€.
Dus elk zijn job.
Zelf zou ik in dit geval na een uurtje of zo tegen die metser zeggen: "ik heb me bedacht, krab maar uit, ik ga het laten voegen door een pro."
Dus geen dagen aankijken en dan klagen.

35 berichten over ne metser die gevoegd heeft, het eigenlijk niet kon/wou en daar is goed aan wil verdienen. TS vraagt en krijgt direct hulp maar we vinden het leuk om dan te blijven rekenen en kijken… Als je dat dan afzet tegen sommige vragen/topics die aanzienlijk complexer zijn die dan amper hits hebben. De menselijke psyche is toch iets interessants :cool:

Deze post is uiteindelijk volstrekt zinloos en niet relevant voor het topic nog voor de lezer. Verder wil ik hier ook niemand mee beledigen, heb ik dat toch gedaan, bij deze mijn excuses.

35 berichten over ne metser die gevoegd heeft, het eigenlijk niet kon/wou en daar is goed aan wil verdienen. TS vraagt en krijgt direct hulp maar we vinden het leuk om dan te blijven rekenen en kijken… Als je dat dan afzet tegen sommige vragen/topics die aanzienlijk complexer zijn die dan amper hits hebben. De menselijke psyche is toch iets interessants :cool:

Deze post is uiteindelijk volstrekt zinloos en niet relevant voor het topic nog voor de lezer. Verder wil ik hier ook niemand mee beledigen, heb ik dat toch gedaan, bij deze mijn excuses.
En zo komen we dus op 36 berichten :love:Ach nee wacht effe, met de mijne erbij zijn we al aan 37

@BnB2 Who liked arguing and doesn't piggy like it anymore? 🤔 # 38

De titel op zich en de manier waarop het gevraagd wordt geven al aan wat TS als antwoord wil. In #2 krijgt hij het al.
De rest is ieders eigen mening en ervaring plus de discussie of je een voegende metser mag vergelijken met een voeger die dagelijks voegt en rekent per vierkante meter.
Volgende topic wordt wss gemetst door voeger( of brood gebakken door beenhouwer).
De factuur is betwist, hopelijk krijgen we met tijd nog een reactie hoe alles verliep.🙃

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BnB2
Ge wilt de metsers de kost niet geven die begonnen zijn als voeger vanwege de vestigingswet .

Ge wilt de metsers de kost niet geven die begonnen zijn als voeger vanwege de vestigingswet .
En dat as een garantie op kwaliteit zeker ?
Dacht het niet , want die wet stelde eigenlijk niets voor.
De opgelegde voorwaarden waren veel te miniem.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan