• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gevelsteen - zwarte ramen

Lid geworden
2 aug 2014
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gaan voor een landelijke (pastorij) woning.

We twijfelen nog of we zwarte ramen gaan nemen.

Deze zwarte ramen zouden zeer goed passen bij onze houten dubbele voordeur.

Nu had ik twee vragen hierbij:

- is het mogelijk om zwarte ramen in PVC te nemen?

- welke gevelsteen past hierbij? Oud Beerse?



Het zou fijn zijn als jullie ook foto's hiervan kunnen posten...
 
Lid geworden
17 sep 2013
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor onze nieuwbouw hebben wij zwarte ramen besteld via verona in Pvc en wij hebben als steen tongerse rijnvorm genomen.
 
Lid geworden
17 sep 2013
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Helaas wij zitten nog in de ruwbouwfase daardoor kan ik nog geen foto's posten.
 
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
110
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wijzelf hebben de oud beerse steen staan en komen ze morgen opmeten voor houten ramen - zwart.

Normaliter hebben ze een staal bij, dus ik zal trachten een foto te nemen voor je.



Wel stalen uiterlijk op de houten ramen, even fyi.

Groeten,



Banath
 
Lid geworden
30 dec 2013
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

 

Iemand van jullie ondertussen al een resultaat? wij zijn ook benieuwd naar de combinatie zwart en PVC ramen. Wij zijn bang dat pvc met minder slanke profielen te sterk gaan overheersen in het gevelzicht. Een foto zou heel leuk zijn!

 

Iemand ook ervaring met een zwarte voordeur in PVC? in alu is dit ook zeer mooi maar zelden een pvc versie gezien...

 

alvast bedankt!
 
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zitten met hetzelfde idee. We gaan voor een landelijke woning maar met modernere toets, zwarte ramen.

Wellicht worden het pvc ramen van Schuco. Zij bieden nu het nieuwe zwart in pvc aan, dit is wel een doffe structuur zonder nerf. Met nerf bestaat enkel in zwart/bruin. We hebben nog maar 1 referentie gezien waar deze nieuwe kleur zwart geplaatst is, en naar onze mening toonde het donkergrijs... misschien omdat de zon er fel op scheen. We gaan voor een houten deur in Afrormosia. Voor de gevelsteen zijn we er nog niet uit. Onze voorkeur gaat naar Vande Moortel - Rustique Oud Laethem. Op de website staan echter maar 2 referenties in de buurt.... dus als iemand nog foto's van deze gevelsteen heeft, zou leuk zijn :) tips, suggesties of foto's in combinatie met zwarte ramen?
 

hendrikv

Lid
Lid geworden
14 nov 2013
Berichten
151
Waarderingsscore
1
Punten
18
Beste, wij hebben een combinatie gemaakt van oude beerse met klampsteen.

Daarnaast hebben wij gekozen ook voor houten voordeur, poort met zwarte ramen.

Omdat wij ook eerst gezien hebben voor PVC maar vonden profielen niet mooi zijnn we voor zwarte heel slanke ALU profielen gekozen (steel look).

En ik vind het geslaagd! Natuurlijk wel iets duurder.
 
Lid geworden
14 aug 2014
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben zwarte alu ramen ral 9005 denk ik 

ik zou toch eens prijs vragen voor alu ramen want je bouwt tenslotte geen 10 keer 
 
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Welke oude beerse met klampsteen dan precies? Het gaat hier wellicht over een recuperatiesteen of vergis ik mij? Zoals bvb bij leverancier Kempische Bouwmaterialen?
 

hendrikv

Lid
Lid geworden
14 nov 2013
Berichten
151
Waarderingsscore
1
Punten
18
ja idd gaat over recuperatiesteen en de leverancier was stanny roefs. Als je afspraak maakt met hem gaat hij met je rond in de buurt naar verschillende huizen met verschillende recuperatiesteen. Aanrader!
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij gaan ook zwarte ramen in onze landelijke woning plaatsen. Eerste gedacht was om zowieso steel look te plaatsen waar ook het mooiste resultaat mee behaald kan worden voor die stijl. Ondertussen ook gedacht aan pvc wegens goedkoper en betere U waardes (epb) en eens rondgekeken wat mogelijk is. Je stoot dan direct op enkele beperkingen/problemen.

Eerst en vooral de kleur zwart, pvc gaat zowieso na een tijdje doffer worden en gaat niet echt zwart meer lijken... Ook moet je dan meestal houtnerf nemen en ik zie liever structuurlak (sommigen kunnen dit wel in pvc hoor).

Dan heb je ook nog het nadeel dat de stijlen veel dikker zullen zijn en je ook niet echt de stalen profiel look kan bereiken met pvc, er bestaat nog steeds geen fabrikant in pvc die dit kan aanbieden. Zit er wel aan te komen denk ik daar dit een hype is die serieus aan het opkomen is. Ik geloof dat schuco bezig was met een pvc profiel dat op stalen ramen lijkt, werd mij verteld door hun op een beurs.

Enfin, wij kunnen hier niet op wachten en na afwegen voor-nadelen heb ik voor mijn eigen beslist dat ik voor alu steel look ga, de meerprijs is uiteindelijk te verwaarlozen als het over je droomwoning gaat waar je misschien de rest van uw leven moet doorbrengen. De mindere U waardes neem ik er wel bij, sommige fabrikanten hebben wel redelijk goede steel look profielen wat dat betreft hoor. Uiteindelijk is het gedeelte profiel in verhouding met glas te klein om daar van wakker te liggen... Ik zeg ook altijd: 'je kan beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt hebben dat je het niet gedaan hebt' :)

Ik zou zeggen wil je die look van zwarte ramen met dunne stijlen realiseren ga dan voor alu steel look of eventueel hout, dat is uiteraard mijn mening.
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Oh ja nog vergeten on topic te reageren, recupsteen past uiteraard zéér goed bij deze look. Bij ons wordt het een oude boomse recup die dan waarschijnlijk 'gepapvoegd' wordt, wat de gevel iets lichter maakt. Tijdens het voegen strijken ze daar het voegsel een beetje uit over de gevelsteen, zo verkrijg je een oude verweerde look. Heel schoon met zwarte ramen en houtkleurige deuren vind ik persoonlijk :)
 
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
Volgende week is onze ruwbouw klaar. Wij hebben Oude Beerse gevelsteen van bij Jef stone. Daar komen houten ramen en voordeur in in kleur 9011. 

 

Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat je een landelijke woning zou zetten met daar plastike ramen in?!

Dit is exact de stijl waarin wij bouwen (maar dan kleiner)

http://www.mvh-architectuur.be/project-02.php

 

Succes bij de keuze iig!
 
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn in de eerste plaats gaan kijken naar pvc omwille van het feit dat het beter zou isoleren. Voor de prijs hebben we het niet zozeer gedaan. Maar begin er nu wel inderdaad mijn twijfels over te hebben gezien we zwart willen, en ik mij afvraag hoe dat er na 10 jaar zal uitzien... Een landelijke woning met plastic ramen? Goh, ik vind op zich dat het niet zo hard opvalt. Persoonlijk vind ik dat pvc ramen er heel mooi kunnen uitzien. Bij aluminium ben ik bang dat de profielen te strak gaan overkomen, hetgeen we niet echt willen. Die foto van mvh architecten heb ik ook al ontdekt, zeer mooi! Dat is ook een oude beerse recup als ik mij niet vergis. Zouden het dan houten ramen zijn? Naar hout hebben we nog niet geïnformeerd. Is daar niet veel meer onderhoud aan? De oude beerse recupsteen vind ik wel mooi. Heb net nog enkel prijzen binnen gehad en die viel wel mee. De oude paep en klamp en dergelijke ging volgens die prijzen onze portemonnee wel teboven *blush* Recup of dan weer geen recup, er zijn weer voor en tegenstanders wat onze keuze alleen moeilijker maakt :)
 
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
De foto op de site van MVH is een huis in Oud-Turnhout. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is het ook Oude Beerse. Als je wil, vraag ik het wel eens na bij mieke. Dat huis heeft houten ramen in afrormosia van bij Draulans in Westerlo. Ik dacht ral 9004.

 

Wij kregen van Jef Stone een prijs van 0,25 euro per steen dacht ik. Voor écht mooie recup, al zeg ik het zelf.. Als je wil, zet ik hier wel eens een foto.

Vanwaar ben je?
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik twijfelde ook of we 'nieuwe' oude recup of echte recup gingen nemen. Na het prijsverschil te hebben gezien en enkele referenties kiezen we toch resoluut voor the real thing...  Is een pak goedkoper en enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je mss kans hebt op een slechte steen hier en daar, maar daar zal goed op gelet worden :) Zolang er geen stenen tussenzitten die uit de grond komen mag dit geen probleem zijn, ik had ook schrik van die 'kapotvries' verhalen die fabrikanten van nieuwe recup je vertellen, volgens mij moet je dat met een korrel zout nemen...
 
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Foto's zijn altijd welkom. Wij zijn van Limburg. In het weekend nog een paar uur rondgereden om een steen te gaan bezichtigen, wel geen recup. Maar vond het ook weer de moeite. Ik geloof hier op dit forum ergens gelezen te hebben dat het huis op de site van mvh inderdaad oude beerse is.
 
Lid geworden
18 nov 2014
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Punten
0
Over het papvoegen, iemand een idee wat daar de (meer)prijzen van zijn. Of iemand die goede referenties heeft?
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door TB1981

Over het papvoegen, iemand een idee wat daar de (meer)prijzen van zijn. Of iemand die goede referenties heeft?

Ik ben nog steeds een offerte aan het afwachten van iemand die dit doet, een bevriende aannemer die soms met de man samenwerkt sprak van ongeveer 30% meerprijs bovenop standaard voegwerk. Van iemand anders waar dit uitgevoerd werd kreeg ik te horen dat zij 'dachten' dat ze 19eur/m2 betaalden voor papvoegen... Van zodra ik eindelijk een offerte mag ontvangen plaats ik het hier wel even ;-)
 
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
0
Net gisteren 2 reacties gehad ivm papvoegen: 1 offerte van 5180eur excl btw om onze woning te papvoegen (tov 2946eur standaard voegwerk) , komt neer op ongeveer een 18eur/m2. De andere spreekt van 12 tot 25eur/m2 afhankelijk van het gewenste effect dat je wil bereiken. Volgens hem zoveel te meer dat je met ongelijke plekken werkt en het verouderd effect groter wordt zoveel te duurder... Het goedkoopste is het opvoegen met platte voeg en dan een gelijke dunne film/waas over de gevel trekken, beetje zoals kaleien maar je ziet de steen nog.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan