• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gevelsteen metselen - prijs/m²

Lid geworden
21 sep 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik vroeg me af wat vandaag de dag, 2022, de gemiddelde prijs per m² is voor het metsen van de gevelsteen door een aannemer?
Dit inclusief mortel, maar exclusief de steen uiteraard. De stenen variëren enorm van prijs.
Is dit €65, 85, 100? Wij hebben er geen idee van, vandaar even de recente ervaringen hier bekijken.

Alvast bedankt.
Gr
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
is afhankelijk van : soort steen, formaat steen , bouwplaats, bouwvorm, hoogte, moeilijkheidsgraad.......
dus de prijs varieert net zoals de prijs van de stenen
een idee : van 50 tot 250 €/m2
 

Resi

Nieuw Lid
Lid geworden
7 feb 2022
Berichten
68
Waarderingsscore
13
Punten
8
Voor alleen het metselwerk? Bij ons was het wel een vaste prijs, maar onze aannemer telde voor het metsen 32234 excl btw
 
Lid geworden
21 sep 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Voor alleen het metselwerk? Bij ons was het wel een vaste prijs, maar onze aannemer telde voor het metsen 32234 excl btw
Bedankt voor de feedback. Inderdaad, enkel het metselwerk, zonder de steen gerekend. Voor hoeveel m² was dit ongeveer?
 

Resi

Nieuw Lid
Lid geworden
7 feb 2022
Berichten
68
Waarderingsscore
13
Punten
8
Ik weet de exacte m² niet maar we hebben 15000 gevelstenen nodig (mix tongerse recup/molenlandse/maalbergse) De afmetingen zijn 178x83x48. Ik heb het even op de wienerberger site uitgerekend en dan zouden we rond de 180 m² zitten?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Voor alleen het metselwerk? Bij ons was het wel een vaste prijs, maar onze aannemer telde voor het metsen 32234 excl btw

Ik weet de exacte m² niet maar we hebben 15000 gevelstenen nodig (mix tongerse recup/molenlandse/maalbergse) De afmetingen zijn 178x83x48. Ik heb het even op de wienerberger site uitgerekend en dan zouden we rond de 180 m² zitten?

Dat is dan rond de 180€/m2…. Ik hoop dat dit voor beide spouwbladen was en niet enkel voor de gevelsteen.
 

Amadeo

Actief Lid
Lid geworden
26 jun 2022
Berichten
118
Waarderingsscore
80
Punten
28
Door de band 4 a 5 m /dag/metser incusief alle prutswerken zoals ramen en deuren, geveldragers, strekstenen, topgevels,profielen en stelling. het zullen al goeie metsers mogen zijn. aan een muur zonder pruts gaat dit sneller maar het omgekeerde kom je ook tegen.
 

Phoebe

Zeer Actief lid
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
535
Waarderingsscore
151
Punten
43
Hier ligt het ongeveer rond de 100euro/m2 voor gelijmd wildverband excl. gevelsteen. De offerte is van deze maand.
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
Mijn meetstaat uit 2020 vermeldt 75 EUR per m2 voor 300m2 metselen in wildverband.

Exclusief BTW, bakstenen, steense slagen, geveldragers, isolatie, ...
 

LL23

Actief Lid
Lid geworden
31 okt 2021
Berichten
158
Waarderingsscore
32
Punten
28
Onze metser werkt in regie maar als ik kijk naar zijn raming komt dit omgerekend op 135 euro/m2 excl btw. Dit is inclusief de gevelsteen (Tongerse rijnvorm, ik denk dat deze +- 40 euro/m2 is).
 

Resi

Nieuw Lid
Lid geworden
7 feb 2022
Berichten
68
Waarderingsscore
13
Punten
8
Voor alleen het metselwerk? Bij ons was het wel een vaste prijs, maar onze aannemer telde voor het metsen 32234 excl btw

Ik weet de exacte m² niet maar we hebben 15000 gevelstenen nodig (mix tongerse recup/molenlandse/maalbergse) De afmetingen zijn 178x83x48. Ik heb het even op de wienerberger site uitgerekend en dan zouden we rond de 180 m² zitten?

Dat is dan rond de 180€/m2…. Ik hoop dat dit voor beide spouwbladen was en niet enkel voor de gevelsteen.
Je hebt gelijk. Ik heb even terug gekeken. De prijs is ook inclusief opzetten van snelbouwstenen en kimblokken + metselwerk
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
In 2019 heb ik ongeveer 110 euro incl btw per m2 betaald. MBI wildverband, gelijmd.
Inclusief plaatsing van veel geveldragers, maar ik zette de stelling en voorzag van stenen. Isolatie plaatste ik ook na de werkuren van de metsers maar zij zette de spouwhaken nog als ze wisten waar die moesten komen. (RVS haken dus die moesten juist zitten. Die plooi je niet zomaar weg.)
 
Lid geworden
23 aug 2021
Berichten
77
Waarderingsscore
55
Punten
18
Wij zitten op 187 €/m² ex BTW voor volledig metsel- en voegwerk + steen (Agora Zilverwit).
 
Lid geworden
23 aug 2021
Berichten
77
Waarderingsscore
55
Punten
18
Wij zitten op 187 €/m² ex BTW voor volledig metsel- en voegwerk + steen (Agora Zilverwit).
Weet je de prijs van het voegen apart? Hiervoor hebben wij nog niet geinformeerd.
21.5 €/m² voor eigen voegmengsel en 24 €/m² voor Seifert voegmengsel.
De ruwbouwaannemer had mij gemeld dat voegers liever met eigen mengsel werken, maar je kan natuurlijk altijd een bepaald merk opleggen...

Veel belangrijker is uw gevelsteen, want de producenten leggen de ovens stil en er bijna niets meer in voorraad.
Wij moesten een 15 €/m² opleggen voor een ander type steen omdat onze 1ste keuze pas binnen 9 maanden geleverd kon worden. De ruwbouw start volgende maand, dus veel keuze hadden we niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: LL23

GuntherS

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 aug 2020
Berichten
450
Waarderingsscore
258
Punten
63
Wij hebben net betaald (offerte begin 2021) aan €12k voor 210m²; stenen van 47 x 4cm. Ik denk niet dat de aannemer deze op voorhand had nagekeken, want ik heb veel kunnen horen hoe krom ze wel niet waren. Zelf gemengd en gestapeld op palletjes, ook alle 8800 zelf met de hand mogen afborstelen omdat ze te lang nat hadden gestaan en er mos op begon te groeien.

Komt uit op €60/m² ex BTW, zonder materiaal, zonder geveldragers.
 

LL23

Actief Lid
Lid geworden
31 okt 2021
Berichten
158
Waarderingsscore
32
Punten
28
Wij zitten op 187 €/m² ex BTW voor volledig metsel- en voegwerk + steen (Agora Zilverwit).
Weet je de prijs van het voegen apart? Hiervoor hebben wij nog niet geinformeerd.
21.5 €/m² voor eigen voegmengsel en 24 €/m² voor Seifert voegmengsel.
De ruwbouwaannemer had mij gemeld dat voegers liever met eigen mengsel werken, maar je kan natuurlijk altijd een bepaald merk opleggen...

Veel belangrijker is uw gevelsteen, want de producenten leggen de ovens stil en er bijna niets meer in voorraad.
Wij moesten een 15 €/m² opleggen voor een ander type steen omdat onze 1ste keuze pas binnen 9 maanden geleverd kon worden. De ruwbouw start volgende maand, dus veel keuze hadden we niet...
Dank je. Onze gevelsteen werd in mei besteld en zou normaal op tijd moeten zijn. Onze pannen is nog een ander verhaal...
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Iemand richtprijzen voor metsen in kruisverband?
Steen
Iemand richtprijzen voor metsen in kruisverband?
Hangt evenzeer af van de steen .
Weet dat er ook stenen bestaan met schijnvoeg, dus te vermetselen als gewoon halfsteensverband.
voor gewoon kruisverband (dus stenen en halve stenen ) tss 100 en 150 per m2 voor metselwerk alleen.
 

mortelkuip

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2016
Berichten
307
Waarderingsscore
46
Punten
28
Bij ons werkt de metser van de gevelsteen (wildverband) in regie aan €40/h (excl. BTW). Wij leggen zelf de stenen (vol, half, klezoren en drieklezoren ) 's avonds klaar voor de dag erop. Mijn vader maakt en brengt de mortel.

De metser metst zo'n 1000 à 1200 stenen per 8u (grote vlakken).
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan