gevelbekleding puntgevel, zo goedkoop mogelijk..

Lid geworden
14 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb een tuinkot gezet met puntgevel, de achterkant ziet niemand, staat eigenlijk tegen hoge hazelaars en wat bomen. Ik kan er dus moeilijk aan en voor 't zicht moet ik het niet doen, bij de voorkant ga ik ceder gebruiken, voor de achterkant zou ik liever iets goedkoper gebruiken en iets waar ik niet moet naar kijken qua onderhoud. Kent er iemand een alternatief voor gevelbekleding, goedkoop en duurzaam, een soort plastic latten ? platen ? ...

Dako

Lid
Lid geworden
10 jan 2010
Waarderingsscore
6
Punten
18
Beetje afhankelijk van de situatie en wat je zelf wil denk ik.

Goedkoopste zal vermoedelijk simpele houten latten zijn, maar dit zal je af en toe toch moeten behandelen/schilderen. Hoe vaak zal afhankelijk zijn van de soort behandeling+zon/regenkant.

Iets waar minder onderhoud aan is, zoals gezegd plastic latten/panelen, maar afhankelijk van merk/kwaliteit is dit over het algemeen duurder.

Vraag even na bij een bouwhandelaar dat hij zo geen restje heeft liggen wat je goedkoper kan hebben.(zal vermoedelijk niet zo'n grote oppervlakte zijn).

Kijk ook even op 2de handssites/hier, staan soms overschotten of gerecupereerde materialen wat hiervoor kan dienen. Of vraag bij vrienden/familie/kennissen of ze zo nergens iets weten wat ze gaan afbreken en hiervoor kan dienen

Bovenaan