• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Gevelbekleding !! Graag uw mening en advies

Lid geworden
25 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
URL=http://img717.imageshack.us/i/testg.jpg/]
testg.jpg
[/URL]

Beste vrienden,

We zijn momenteel bezig met de laatste stappen in ons voorontwerp.

Nu hadden wij een probleem met onze donkere gevelbekleding. Wij hadden graag donkere crepie niet tot aan de poort.

Echter onze architect zegt : "ik had dit altijd eerder gezien in bv een bekleding met zink of andere donkere beplating. Want de crepi komt gelijk met de boven- en naastliggende gevelsteen en dit gaat volgens mij niet zo mooi zijn, en met zink zou ik de beplating ook tot aan de poort laten doorlopen, leek mij krachtiger van vorm, maar met crepi weet ik het niet zo; lijkt zo raar dat deze zo "plots" stopt; nota: donkere crepi op het zuiden geeft aanleiding tot barsten (mogelijk gaan zelfs een aantal plakkers dit niet willen plaatsen))"

Hierover hadden wij dus graag julie mening en eventueel advies. Zink als bekleding zien wij niet echt zitten omwille dat het te licht van kleur is. En als idd donkere crepie gaat barsten aan de zuidkant dan zijn we op zoek naar alternatieven.

Het metselwerk zal gebeuren met de Hoge Vest Lichtgrijs van SEPS.

Afb 1 : zoals wij graag zien met donkere crepie

Afb 2 : zoals als architect het ziet met zink

Afb 3 : zelf getekend met Sketchup

Dus mensen Shoot want alle kritiek en raad is welkom.

Alvast bedankt

't Tweede !

Sorry ... ;)

Afbeelding 2 is het mooist.

(maar wellicht ook het duurst).

als ik naar de prentjes kijk zeker het tweede...veel meer uitstraling

Ybbor wrote:
Zink als bekleding zien wij niet echt zitten omwille dat het te licht van kleur is. En als idd donkere crepie gaat barsten aan de zuidkant dan zijn we op zoek naar alternatieven.

Is er geen mogelijkheid de zink van een donkere coating te voorzien? Als die crepie totch naar alle waarschijnlijkheid gaat scheuren zou ik hier mss toch de architect in volgen? Op het gebied van gevelbekleding zijn er toch meer dan genoeg moegelijkheden dacht ik?

Moet eerlijk bekennen dat ibn frontaal zicht foto2 het meest aanspreekt. Maar ja jullie moeten er gaan wonen he...

Ook het tweede voor mij. Kan je niet werken met beplating in ALU die geleverd wordt door dezelfde mensen als het buitenschrijnwerk? Of eventueel all-out gaan en de poort en gevelgedeelte + deur in hout uitvoeren?

zink in antraciet uitvoering kan vrij donker zijn.

Ook bestaan er stalen bardageplaten die een stuk goedkoper zijn en er precies als donker zink uitzien.

Ontwerp 2, is echt wel het strakste!

Als zink jullie ding niet is gewoon zoeken naar iets anders, genoeg alternatieven :wink:

Je hebt idd veel andere keuzes dan zink:

- Trespa panelen in gelijk welke kleuren

- Alu panelen, ook keuze ten over qua kleur

- Hout

Wij plaatsen een gevelbekleding in alu-panelen, waarbij poort en voordeur in hetzelfde vlak liggen.

Ik sluit me aan bij de rest: het tweede dus.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan