gevel langs buiten isoleren

Lid geworden
8 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij hebben een huis verbouwd.

Het gaat over een huis van 1956 ongeveer waar we een groot stuk hebben aangezet. Nu zouden we de bestaande gevel willen isoleren en bekleden.

De aanbouw bestaat uit

* bezet-14cm snelbouw-verticaal 6cm glaswol-horizontaan 8cm glaswol-celit-eternit operal gevelplaten.

Voor het bestaande gedeelte dacht ik aan een 12cm isolatie en een bepleistering. Crepi is blijkbaar duur dus dacht ik aan leem of iets dergelijke. Geen idee of dit goedkoper is.

Leem kan ik misschien zelf aanbrengen? of de isolatie toch.

Iemand nog andere tips of ervaringen?

imgp8575.jpg

imgp8574.jpg

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
Geen idee of je kan lemen op 'klassieke' isolatie, maar je dakoversteek is gewoonweg te klein. Leem en water is geen goede combinatie.

Waarom ook geen opbouw (balken/isolatie/platen) zoals in de uitbouw?

Kan je allemaal zelf doen als je wat handig bent...

Lid geworden
8 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zo goed als alles is zelf gedaan als ook de platen.

Nu volledig in die platen is wat overdreven.

Nu ik zie op sommige sites toch bepleistering in Leem. Of zie ik dit verkeerd?

van het merk claytec.

Robin

Lid geworden
9 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik dacht dat bepleistering met leem enkel voor binnen bedoeld was, bijvoorbeeld in strobalen-huizen,

of in een HSB constructie waar er direct geleemd wordt op de binnenste (houtvezel)platen.

Buiten denk ik dat je naar crepie moet gaan, en als je dat laat doen op 12 cm isolatie (EPS 0.032 bv.),

dan moet je toch rekenen op > 100 EUR/m2 ex-BTW, vrees ik (+ iets als oversteek voorzien inderdaad)

Lid geworden
8 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
traskalk was ik inderdaad tegen gekomen. Ik dacht dat dit hetzelfde was als leem. Maar blijkbaar niet.

Oversteek maken is niet zo een ramp daar zorg ik wel voor.

enig idee wat zoiets kost per M²

Of iemand ervaring mee?

Robin

Lid geworden
8 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geen probleem.

Ik heb mijn epdm ook zelf gelegd en hermaak de dakkapel ook nog in september.

Lid geworden
8 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
zou het niet mogelijk zijn om eerst isolatie te zetten en dan celit plaat of pavaterm te zetten en daar op te lemen?

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
robin2cv wrote:
zou het niet mogelijk zijn om eerst isolatie te zetten en dan celit plaat of pavaterm te zetten en daar op te lemen?

Leem = in principe een soort slijk, dat na uitdrogen hard wordt. Als je er terug water bij doet wordt het echter ook terug slijk. Dus voor buiten lijkt me dat niet aangewezen.

W1

Lid geworden
15 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je goedkoop wilt werken, kan je 2 de keus thermisch behandeld hout gebruiken.

Wij hebben 2 de keus platowood gekocht aan 12 euro /M2 (via marktplaats.nl en kapaza of 2De hands zijn er enkele die 2 de keus platowood verkopen)

Lid geworden
27 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
W1 wrote:
Als je goedkoop wilt werken, kan je 2 de keus thermisch behandeld hout gebruiken.

Wij hebben 2 de keus platowood gekocht aan 12 euro /M2 (via marktplaats.nl en kapaza of 2De hands zijn er enkele die 2 de keus platowood verkopen)

Ik heb net op de 3 websites gezocht naar Platowood maar niets gevonden. Is het misschien gekend onder een andere naam?

Lid geworden
8 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
hey W1

Bedankt voor de tip. Ik had je verbouwing al eens met veel bewondering bekeken. Gisteren iemand uitleg komen geven over cellulosevlokken voor isolatie. Dit lijkt wel iets. Alleen eens bekijken wat alles kost.

Het dak dat moet zeer zeker. De gevel dat zal afhangen van de prijs. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen. Hout daar twijfelen wat over na het vergrijzen toe. Ik weet ook niet of het wel mooi gaat zijn om heel de zij en voorgevel in hout te doen. Misschien dat het handigste nog is om een nieuwe gevelsteen ervoor te zetten. De ouder verwijderen is geen optie omwille van stabiliteit. Eerst geniet van 12 dagen perpignan.

blijf ondertussen maar komen met de tips.

mvg

Robin

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan