Geurhinder na verven

Lid geworden
1 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Wij hebben vorig jaar geverfd en hebben sindsdien een raar fenomeen. Ik post het hier eens, misschien dat iemand dit ook al eens is tegengekomen, het opgelost heeft gekregen en hoe dan.

Als we 2 kamers verluchten (en zeker als het warmer/vochtiger lijkt te zijn) ontstaat er een rare moeilijk te beschrijven/definiëren geur. Als we de vensters terug sluiten trekt de geur na enige tijd weer weg.

Ik heb reeds contact met de firma waarvan de verf komt. Deze komen binnenkort ook eens kijken.

Zij stelden wel al het volgende voor:
- Voor lange tijd verluchten, maar ik denk niet dat dit het probleem zal oplossen
- Een behandeling met ammoniak/javel

De eerste reactie/feedback van de firma was dat het niet aan de verf zou liggen, maar dat er een bacterie in de muur zit en in combinatie met de verf en met verse lucht ontstaat er een reactie. Moeilijk aan te nemen ?

Ik heb ondertussen ook zelf wat zitten googlen en sommige fabrikanten stellen een oplossing voor met een isolerende verf.

Groeten.

Laatst bewerkt:

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
1.768
Punten
113
Je ruikt het als de ramen open staan en niet meer als ze toe zijn. Conclusie het zit in de verf van de binnenmuren ?
Wiet ruikt heel wat aangenamer dan rotte eieren.
Misschien heeft een marter idd eieren meegesleurd in de muur of dakisolatie ?

Lid geworden
1 mei 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
@Mario_ De geur is ontstaan de dag van het verven en komt terug versterkt naar boven als er wordt verlucht. Je ruikt de geur ook aan de muren.

Bovenaan