hoi allemaal
ik kreeg gisteren enkel de melding van Koen de vorige berichten kwamen niet door op mijn telefoon.
stand van zaken
er is iemand geweest om een cameratest te doen van uit onze siffonput naar binnen onder ons huis (want de buizen lopen van de voorgeven naar de achtergevel onder ons huis voor de afvoer van de regen van ons plat dak op het terras enz.
allez in en uitgangen gecontroleerd, stuik niets te vinden.
als ze aankwamen van de cameratest zijn ze met 3 man op mijn oprit kopen staan, buurvrouw buurman + de dochter, de buurvrouw zat letterlijk met haar hoofd in mijne put! Als ze met haar hoofd uit mijne put kwam stond ze met haar neus voor die mens zijn camera schermpje OP MIJN OPRIT .... toen ben ik zot geworden en heb ik gezegd dat ze moest ophouden met 1. te gaan vertellen aan de buren dat mijn huis stinkt want dat is dus niet zo
2. mij te gaan slecht maken bij de buren want ik heb nl alles gedaan om haar te helpen en dat heeft me €500 gekost.
Die meneer van de cameratest is dan nog eens mee gegaan bij haar binnen en voelt onder de vloer "vochtige" grond.
ik heb als ik mijn huis heb gekocht de hele boel gestript. de vloertjes die in de zavel lagen eruit, uitgegraven, vloerisolatieplaten + 30 cm chappe. zij hebben maar iest van een 5cm chappe geen vloerisolatie platen, en deden bovendien alle werken zelf.
daarboven komt dat hun toilet op het eerste verdiep zit (enige toilet) dat moet dus naar beneden en dan een bocht van 90 gr en een afstand van 10 m afleggen naar de septic.
bij ons is het toilet op het gelijkvloers en is de buis 1 rechte buis naar de septic.
de dag nadien is stuurde ze een bericht of ze eens mocht komen en stond ze hier te wenen dat ze het allemaal niet meer ziet zitten etc... dat ik niet mag boos zijn ...
heb er dan ook nog compassie mee sukkel dat ik ben...
in elk geval ze heeft die 150 euro van de cameratest terug betaald ook al heb ik drie keer gezegd dat ik haar geld niet wou kwam ze terug komen met haar 150 euro ...
ze zijn nu de buizen aan het herleggen en gaan hun septic vooraan op de oprit leggen waar de riolering ook éénlijnig ligt ipv achteraan in de tuin...(aangesloten op de riolering die 27m verder zit)