• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gespoten pu - VV - noppenplaten

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Bon,



Point of discussion...

We hebben x-aantal cm gespoten pu. Beneden 8cm, boven 6cm. Dit om de leidingen uit te vullen. Bedoeling was om hier noppenplaten op te leggen van 1cm dik voor de vloerverwarming, daarop te chappen en dan de vloerafwerking te leggen.



Nu zijn we bezig met een aantal chappers aan te schrijven en 1 daarvan zegt dat hij niet komt chappen op noppenplaten die op gespoten pu liggen, zelfs niet met een net erin... Zelfs niet met andere vormen van wapening. Dit is het woord van chapper tegen verwarmingsinstallateur, en beiden halen argumenten aan die mij als leek goed in de oren klinken.



De eigenlijke vraag : kun je op gespoten pu, werken met een noppenplaat, of moet je een andere manier zoeken? Ik ga de vloerverwarming zelf leggen, dus wil liefst een systeem waar ik niet te veel moeilijkheden ga ondervinden bij het leggen van dit systeem natuurlijk.



Vloerders onder ons? Ervaringsdeskundigen? Personen die hier ook al mee geconfronteerd zijn... Laat jullie gaan :).



c00kie
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
yep dat is de uitleg. Toch gaan we voor de netten omdat onze chapper / vloerder / pu spuiter dit het meeste aanraadt... Zij komen erna (of ervoor in geval van de pu) en denken dat dit de beste oplossing is...

voor ons is het de meest arbeidsintensieve maar ja... dan werken we wa harder hé ;).
 
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
250
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste mensen





Als leverancier van de vloerverwarming systemen , waaronder "cookie"

en K.ulbrugs tot mijn klanten behoren

Wil ik graag de kwestie eens verduidelijken :



Het is inderdaad zo dat wij zeer goede ervaringen hebben met het gebruik van noppenpanelen gedurende ongeveer 25jaar.

Wel is het zo dat dit vroeger steeds in combinatie was met een gewone chappe (uitvulling) of uitvulling met isol chappe



De laatste jaren echter komt Pur als uitvulling meer en meer voor...

Een fantastisch product

Reeds ongeveer 5 jaar passen wij hierop ook noppenplaten toe , zonder enige problemen

Wel moet is stellen dat het steeds (toch als het aan ons ligt) de PUR van Isotrie betrof , dewelke na vlakschuren vrij vlak ligt

Wij hebben , nooit of nooit , enig probleem gekend bij de plaatsing van de vloerverwarming en het chappen

Ook achteraf hebben wij nooit enige problemen gekend...



Nu ... sinds dit jaar begint (oa Isotrie) echter met een vermelding dat hun product niet aan te raden is voor het gebruik van harde noppenplaten.

De fabrikanten vloerverwarming nemen hierover verschillende meningen aan...

Daarom hebben , samen met viessmann beslist , om over te schakelen op een dunne noppenplaat (1cm) sedert eind 2006.

Hiermede hadden wij zeer goede resultaten.



Nu , eind 2007 , is er echter een nieuw product op de markt gekomen

nl. Noppenfolie , een fantastisch product :

- combineert de voordelen van een tackersysteem en noppenpanelen

zonder de nadelen van de tackers en de noppenplaat

In die zin

- is extreem soepel (en dus geen problemen voor PUR)

- vormt tegelijkertijd een afdichtingsfolie (zoals noppenplaat)

- men kan (alleen) , en zeer snel , en zeer goed de buizen monteren met uitstekende pasafstanden

- men moet niet de isolatie en afdichtingsfolie gaan doorprikken en bijgevolg de waterdichting en isolatiewaarde beschadigen (zoals bij tackers)

- men is niet gebonden aan een minimum aan PUR (zoals bij tackers ,anders gevaar voor door-boring van leidingen bij onvoldoende dikte van pur , door tackernaalden)



Daarom dat wij nu steenvast kiezen voor dergelijke systeem.



Wij laten natuurlijk iedere keuze vrij , ook ieders mening.

Vele werken met die netten , vast staat , ik persoonlijk moet er niet van hebben !

Waarom ?

De netten leggen is omslachtig , de buizen erop bevestigen nog meer

Die clipsen springen los als niets + u moet zelf duizende clipsen gaan bevestigen

Tijdens de montage kan u niet vermijden van op de buizen te gaan lopen (deze staan 1cm bovenop de netten) waardoor de buizen iedere keer aangedrukt worden tegen de netten (kans op beschadiging diffussiescherm leidingen = niet meer zuurstofdicht met alle gevolgen!)

Dergelijk netten zorgen voor totaal geen versteviging van de chappe

Een verstevigingsnet hoort op 3/4 hoogte in de chappe te zitten !! boven de buis gerekend !

Niet eronder !

De netten tellen dus alleen maar als bevestigingshulp



Groetjes

Arie
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
voila se, verhaal compleet !



(en ik krijg terug het gevoel dat ik het mezelf moeilijk aan het maken ben ;)).
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan