• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

gesloten gashaard - rendement/kwaliteits ranking van merken

tdd

Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
We zouden een gesloten gashaard van ongeveer 1.30 m willen plaatsen, met "steentje".



Er zijn echter heel heel veel merken (Faber, Metalfire, Cosyfire, B-G, Bellfire, ...). En elke verkoper vertelt zijn verhaaltje...

Door de bomen zien we het bos niet meer :(



Is er kwalitiets-, rendementsverschil?

Wat is de Mercedes, en wat is de Lada onder de gasvuren?

Is er bv een testaankoop-vergelijking?



En, welke gasvuren kunnen OOK een laag vermogen afgeven (bv Faber - step burner"), want dit kan gewenst zijn in een lage-energie woning: mooi vuurspel zonder teveel warmte.
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Van vermogen e.d. weet ik te weinig af, maar ik mag wel stellen dat Metalfire een zeer goed merk is. 100 % Belgisch, vriendelijke medewerkers en geen loze verkooppraatjes (of die heb ik dan toch niet gehoord).



Heb een tijdje terug de kans gehad de fabriek (regio Gent) te bezoeken en ben erg overtuigd van de kwaliteit. De haarden zijn wel wat duurder en de leveringstermijn kan ook wel wat langer zijn, maar als je ziet met welke precisie er aan de haard gewerkt wordt, dan kan ik daar zeker mee leven.
 
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
503
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook interesse!



Ik ga dit topic zeker volgen...



Groeten,



E.
 
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben hier nu 3 jaar een gashaard van Wellstraler ( K109 MF) ook een Belgisch bedrijf en zijn hier zeer tevreden over!

Vermogen is 6KW (helft op kleine vlam) heeft een thermostatische afstandsbediening,programmeerbaar. Onze living is 5m x 10m, plafond is 3 meter hoog en het is er snel warm.

Rendement is ook goed, HR+...

We gebruiken hem vooral in de winter en is ook gezellig in de tussenseizoenen.

Enig probleem was met de ontvangst, er zit een draadje aan de gashaard welke als antenne dient en dat lag beneden, we hebben het dan langs de zijkant achter de omkasting gestoken,probleem opgelost.

Voor de rest niets dan lof al is een gewone haard natuurlijk stukken goedkoper in verbruik maar die vraagt dan weer meer onderhoud en zal wel "fijn" stof vrijgeven.

Onderhoud = 1 keer per jaar de ruit reinigen, eventueel diegene die je ketel komt reinigen eens laten naar kijken(nog niet gedaan)

Anders moet je eens de zoekfunctie gebruiken hier :eek:



Als je echt enkel de vlammetjes wil zien misschien overwegen om een bio-haard te zetten,goedkoop ook nog...
 

Rme

Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ikzelf heb hier een zeer oude gaskachel staan en wil deze in de loop van de jaren gaan vervangen. Heeft er iemand een idee hoeveel zo een gashaard van Metalfire kost? Het is altijd leuk om rond te kijken op een site maar er worden nooit bedragen meegedeeld....zonde. Of heeft er iemand toevallig zo eentje laten plaatsen?
 

tdd

Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand ervaring met gasvuren met een laag/regelbaar vermogen (bv Faber - step burner"), voor een lage-energie woning: mooi vuurspel zonder teveel warmte ?
 
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
556
Waarderingsscore
0
Punten
0
tdd;1701243 wrote:
Iemand ervaring met gasvuren met een laag/regelbaar vermogen (bv Faber - step burner"), voor een lage-energie woning: mooi vuurspel zonder teveel warmte ?



daar heb ik ook wel interesse in
 

tdd

Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand ervaring met Faber gesloten gashaard?
 
Lid geworden
27 jul 2008
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Punten
0
EvaQ8;1698331 wrote:
Hier ook interesse!



Ik ga dit topic zeker volgen...



Groeten,



E.





KAL fire model 160

rendement 80%

verbruik 1,5m3/H



prijs afhankelijk van de dealer +/- 3200€ ex btw...

mooie strakke haard, met mogelijkheid tot verschillende inleg decoratie;

Mvg
 
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
503
Waarderingsscore
0
Punten
0
tdd;1788292 wrote:
KAL-fire heeft blijkbaar ook een ECO versie:

http://www.kal-fire.com/uploads/cms/files/brochure_pdfs/fairo-eco-line-nl_f-11_2012.pdf



en FABER zijn step burner:http://www.faber.nl/site/default.asp?land=uk&subject=pagina&keuze=Unique+gas+burners



en mogelijks ook de UNIQUE van METALFIRE model 2013, met een DUBBELE BRANDER

http://www.metalfire.eu/



Percies niet veel volk die zoiets hebben staan thuis...



FABER met step-burner lijkt me geen slechte keuze (wij overwegen deze ook). M-design heeft ook toestellen waar je het vermogen van kan verminderen (vind het percies niet meer terug op hun site ... strange). Je kan bij M-design sowieso alle modellen wel met 2 kW minder vermogen bestellen voor installatie in LEW.



Groeten,



E.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan