• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Geschil met buur over oude gemeenschappelijke omheining

Lid geworden
20 jun 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wij wonen sinds kort in een huis met een gemeenschappelijke omheining met onze buur (beton met draad,oud,versleten en 45 jaar oud van 1 meter hoogte) We zouden graag voor privacy redenen een betonnen afsluiting plaatsen van 1,8 meter hoogte. We hebben voorgesteld aan onze buur om op onze kosten de gemeenschappelijke oude omheining af te breken, en op onze kant de nieuwe omheining te plaatsen. De buur weigerd dit echter... we kunnen gewoon op onze kant naast de omheining onze platen zetten maar dan gaat de buur daar veel vuil krijgen + als er ooit nieuwe buren komen (huidige buur is 82 jaar oud) gaan we daar direct in conflict mee moeten gaan. Want die gaan die oude omheining uiteraard willen afbreken. Voor ons is er dus maar 1 optie en dat is dat de gemeenschappelijke omheining wordt afgebroken. Alles zal op onze kosten komen alsook de nieuwe omheining. Maar de buur wilt niet... Stel dat ik gewoon de gemeenschappelijke omheining afbreek zonder toestemming en op mijn stuk de nieuwe platen zet wat kan mij dat maximum kosten van boete? Want er kan toch nooit verplicht worden om mijn neiuwe omheining af te breken omdat deze op mijn kant dan staat?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Indien het uw privacy niet verstoort, plaatst foto's dat de leden een beter inzicht geven over hoe de omheining eruit ziet en hoe de nieuwe de aanbouw van uw veranda ontsiert.
Het is voor de leden nu koffiedik kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yode
Lid geworden
20 jun 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Indien het uw privacy niet verstoort, plaatst foto's dat de leden een beter inzicht geven over hoe de omheining eruit ziet en hoe de nieuwe de aanbouw van uw veranda ontsiert.
Het is voor de leden nu koffiedik kijken.
Ja daar hebt u wel een punt. Zal dit morgen eens doen.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Heb nu alles gelezen (met een koele pint en potje chips erbij) en kon me voorstellen hoe die gesprekken gegaan zijn.
Enerzijds geef ik je gelijk ivm zivht, onderhoud enz......voor beide partijen.
Anderzijds geef ik je geen gelijk in de volharding van het uitvoeren van JULLIE idee ondanks wat de buurvrouw (oud of jong boeit me niet) er van vind.
In die kalme gesprekken (hoop ik toch) heb je nooit gevraagd waarom haar volharding voor die "lelijke" afsluiting terwijl er een andere was aan de andere kant van haat tuin? Misschien had je toen eerder het verhaal gehoord van de vorige eigenaars en welke tot deze frustratie heeft geleid. Vergeet niet dat je te doen hebt met een oud mensje die principes heeft en er geen moer om geeft of JULLIE en/of heel België het mooier vinden met die betonnen afsluiting. Het is ook HAAR afsluiting en JULLIE zijn de nieuwkomers. Is die oude afsluiting ook 1.80m hoog?
Let op. Lees goed......ik geef haar ook geen 100% gelijk.......ik probeer een beeld te scheppen.

Wat ik voorstel.
Laat die hele afsluitingskwestie voor wat het is en kijk erdoor ipv je te frustreren.
Probeer een vriendschappelijke band op te bouwen met haar (kan best lang duren na wat gebeurd is) en als jullie eindelijk door dezelfde deur kunnen, vraag je nog eens ........heeel lief of je de omheining mag vervangen door iets mooiers en onderhoudsvriendelijker.

Owja ivm je eventuele nieuwe buren nadat oude buurvrouw gestorven is......
Als het onkruid daar welig groeit.......zorg ik dat het dood gaat en permanent en neem er eerst foto's van. Ook zal ik je eerst een paar aangetekende brieven gestuurd hebben om te melden dat je je stuk van 10cm, ondanks je afsluiting ook moet onderhouden. Als je niet reageert, kan ik besluiten dat ik moet handelen.
Als je dan ook nog moeilijk doe, zet ik ook een afsluiting op 10 cm op eigen grond (zorg wel dat daar nooit niks kan groeien) en kan je je eigen rommel laten groeien als het je pleziert.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.863
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Er is ook geen enkele garantie in het leven dat de buurvrouw eerder weggaat dan jij.
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Als je buur echt zo'n krel is waarom zit je er dan mee in dat ze 'in het vuil' zou zitten? Zet je omheining volgens de regels, en de kous is af. Je verandaplannen zullen daar echt niet door in de problemen gebracht worden hoor.
Omdat we dan met de omheining voorbij onze muur komen naast ons huis wat niet mooi van zicht is. En ik denk al na over de toekomst. Als ze hier ooit weggaat zit ik met de volgende buren al direct in de miserie. Want die gaan dat gedrocht van een omheining weg willen maar
Geen haar op mijn hoofd dat daar dan aan denkt...
Bon, ik wil niet te veel commentaar geven op de rest buiten "de wet is de wet" en als je denkt dat druk zetten op oude mensen gaat opbrengen ...
Als dan nieuwe buren komen is het toch gemakkelijk, ze halen die oude omheining weg en dat is het. Zal wel iets meer gepruts zijn dan ze eerst weghalen, maar het is ook niet onmogelijk.
 

Uovo

Zeer Actief lid
Lid geworden
24 jan 2019
Berichten
288
Waarderingsscore
106
Punten
43
Oude mensen worden zowel als jonge mensen graag meegeteld in een keuze. Alleen bij de hele jongen en hele oude vergeten we dat vaak omdat de interactie anders lijkt te verlopen.

Er zit duidelijk wat emotie bij de buurvrouw. Die emotie gaat zeker niet plots verdwijnen en kan vanalles zijn...

Tenzij dat ze aan het dementeren is kan je er best is rustig mee gaan praten en in het achterhoofd houden dat ze ook nog keuzes mag maken. K zou het wel FF laten rusten eerst.

ik heb is iets gelijkaardigs meegemaakt en zag dat de andere partij gewoon treurig was omdat er veel emotie en herinneringen (niet perce het hek of in ons geval hok). K ben er gewoon is goed mee gaan babbelen en heb begrip getoond. K Heb de situatie dan ook maar zo gelaten en daarna wat meer vriendelijk gedag gaan zeggen (zonder bijbedoelingen). Paar jaar later was ze toch akkoord maar heb ik het wegens haar leeftijd maar zo gelaten. Uiteindelijk is ze gestorven en heb ik het dan maar gedaan. K had uiteindelijk meer plezier aan haar geluk als aan dat hok afbreken.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Zoals ik het zie uit mijn ervaring met afsluitingen en -- volgens sommige onder ons-- ouderdom.
Moet je hier een onderscheid maken in :
Enerzijds de juridische kant van de zaak en dan moet je de wettelijke regels opleggen die je verplichten om in onderling overleg en akkoord een afscheiding op de perceelgrens te wijzigen te veranderen. En daar stropt het al want dat wil ze niet.

Anderzijds heb je het menselijke aspect of anders gezegd het emotionele van heel de zaak en daar schiet je ook nog eens niet in je eigen tenen maar in heel je lijf.

Je wil haar overtuigen dat jouw schutting veiliger, properder, handiger meer privacy, duurder is en dat jij alles gaat betalen maar dat interesseert haar niet want de afsluiting dient voor wat het moet dienen : dat van jou is daar , dat van mij ligt hier.
De bestaande is 1 meter hoog, de nieuwe is 1.80 en voor haar komt dit over dat je haar wil wegsteken in het gevang . Ze verliest alle contact met jullie hierdoor, ze kan niet meer zien dat je kinderen kattekwaad uitsteken waarover ze dan weer kan kebbelen, ze kan niet zien dat jij nu luie vent bent want je gras staat zeker een centimeter hoger en ze vind dat je vrouw gene dasj meer moet gebruiken maar aral want dat is veel witter dan wit. En jij komt dan nog eens als een snotneus van 40 haar 80 jaar ervaring en wijsheid effe zeggen wat zij moet doen . Tuurlijk zet die vrouw al haar stekels op en krijg jij, samen met haar kinderen de volle laag.
En wat er later gebeurt met het huis de grond en de afsluiting zal haar worst wezen want ze is dood en als haar kinderen nog te veel zitten te zeggen dat die lieve buruman met dat schoon schutselke dat hem volledig alleen betaald want anders kan zijn veranda niet mooi gezed worden... met een beetje pech zit bomma haar erfenis bij de huiskatten of bij de doelkrabspinnen in nieverans. Wat interesseert haar dat nu

Al jouw emotionele elementen die je haar geeft zijn allemaal gebaseerd op wat jij wil, in jouw voordeel en voor jou zelf. Geen enkel argument dat ik van jou heb gelezen begint met wat die vrouw eigenlijk zelf wil.

Juridisch kun je de afbraak en vervanging vorderen, maar je kan niet verplichten om van een open afsluiting naar een gesloten te gaan, je kan niet verplichten om van 1 meter naar 2 meter te gaan.
Maar emotioneel zeg je tegen die oude vrouw: wij gaan wel zeggen en doen wat goed en beter voor je is , je moet zelfs niets beslissen alleen die kleur dat mag jij kiezen en al de rest dat doen wij....
En laat nu net dit punt het grote struikelblok zijn. Je verkleint haar beslissingsmogelijkheden continu . En jij niet alleen hoor, die agenten lagen bij mij buiten want zij gingen effe beslissen wat goed is voor die vrouw.
Haar kinderen ? Die zijn al jaren bezig met elke vorm van eigen zelfbeschikking en beslissingen voor haar te nemen: nee moe, zal ik wel naar de winkel gaan, ma zal ik wel dat geld beleggen. Ga je nu nog zelf je pattaten schillen ?
Ik zou toch dat schoon schutselke van meneer zetten.
Iedereen is nu bezig voor haar beslissingen te nemen en dat is een MENS ONTWAARDEN.

Probeer dit in te zien en daar NIET langer in mee te gaan.
Zie haar niet als een schagrijnige pestkop maar als een WAARDIGE oude vrouw die samen met jou tot een oplossing wil komen.

Gaat het lukken ? Geen idee, ik heb nogal het gevoel dat je overtuigd bent van je eigen gelijk.
Maar ik kan je wel een nagenoeg identiek geval doorgeven waarbij een oude 85 jarige man ook door zijn buur achter een lelijke betonschutsel werd gestoken. Bij de bemiddeling ben ik daar mee gaan klappen en zeveren en het kwam er eigenlijk op neer dat er in de bestaande haag een merelnest zat en een paar struiken verder een nest roodborstjes en af en toe kwam langs die haag een eekhoorn doorgekropen met de kat van de achterburen erachter aan en die eekhoorn liep naar de notelaar en pikte daar noten en dan kwamen er libellen zitten op dat blad.
Man ik heb uren gezeverd en gezopen ( weet nog altijd niet wat ) met die man.
En het ging niet over die lelijke betonschutsels , het ging erover dat zijn dagdagelijks plezier in wat leeft en rende in zenne verwilderde tuin dan ging wegvallen.
De haag is blijven staan, er is bij de nieuwe buur voor de eerste 8meter houten 4 zijdige tand en groef gezet . En die oude man wijst nu de klein mannen van zijn buur wanneer het roodborstje jongen heeft.
Oja , achteraan in de haag is deze toch wat lager gezet , als de oude buurman in de tuin is dat hij toch een klapke kan doen met zen nieuwe buren.

Hehe
ik voel me nu oud
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Als ik aan den overkant van't straat zou wonen, zou een betonnen "Trump"-muur van 4m hoog nog niet volstaan...
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Geeft het wat tijd. Sommige mensen hebben moeite met toe te geven, zelfs al is het een faire oplossing, zeker als ze wat ouder worden en al weinig te beslissen hebben en ze moeten toegeven terwijl buurman, kinderen en heel buurt meekijken over de schouder. Vraagt haar binnen paar maanden wat zij zelf graag zou hebben en probeer dan overeen te komen. Kans is groter om tot akkoord te komen denk ik.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Plus, het is zeer dure moderne beton met mooi motief lange beide kanten.
Er al eens aan gedacht dat smaken en kleuren wel eens kunnen verschillen?
Ik mag er niet aan denken dat iemand mijn tuin degradeert tot een bunker!

Hautain? Denk dat je alles eens goed moet lezen....

De omheining komt er toch, waarom dan moeilijk doen?
Hautein? Waar HALEN ze het toch???
 
Laatst bewerkt:

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Gaat gij met de politie (wijkagent hoop ik) bij uw nieuwe buurvrouw langs om over die afsluiting te babbelen? Da zou bij mij ook al een rode lap op een stier werken.
En ik heb het hier al gelezen, als gij die schutting 10cm op t uw zet gaat GIJ die 10cm mooi onkruidvrij moeten houden, want dat is van U. Ik zou daar toch maar es over nadenken ipv te zeggen, dat zijn dan maar naar de vuiligheid moet kijken, want dat is UW vuiligheid. En na alles wat ik hier gelezen heb zou ge t op uwe buik mogen schrijven dat ge die 10cm moogt proper maken vanuit de buurvrouw hare tuin, want dat is de enige manier dat ge daar nog kunt geraken.
 

Mary_Jane

Nieuw Lid
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
72
Waarderingsscore
23
Punten
8
Zoals ik het zie uit mijn ervaring met afsluitingen en -- volgens sommige onder ons-- ouderdom.
Moet je hier een onderscheid maken in :
Enerzijds de juridische kant van de zaak en dan moet je de wettelijke regels opleggen die je verplichten om in onderling overleg en akkoord een afscheiding op de perceelgrens te wijzigen te veranderen. En daar stropt het al want dat wil ze niet.

Anderzijds heb je het menselijke aspect of anders gezegd het emotionele van heel de zaak en daar schiet je ook nog eens niet in je eigen tenen maar in heel je lijf.

Je wil haar overtuigen dat jouw schutting veiliger, properder, handiger meer privacy, duurder is en dat jij alles gaat betalen maar dat interesseert haar niet want de afsluiting dient voor wat het moet dienen : dat van jou is daar , dat van mij ligt hier.
De bestaande is 1 meter hoog, de nieuwe is 1.80 en voor haar komt dit over dat je haar wil wegsteken in het gevang . Ze verliest alle contact met jullie hierdoor, ze kan niet meer zien dat je kinderen kattekwaad uitsteken waarover ze dan weer kan kebbelen, ze kan niet zien dat jij nu luie vent bent want je gras staat zeker een centimeter hoger en ze vind dat je vrouw gene dasj meer moet gebruiken maar aral want dat is veel witter dan wit. En jij komt dan nog eens als een snotneus van 40 haar 80 jaar ervaring en wijsheid effe zeggen wat zij moet doen . Tuurlijk zet die vrouw al haar stekels op en krijg jij, samen met haar kinderen de volle laag.
En wat er later gebeurt met het huis de grond en de afsluiting zal haar worst wezen want ze is dood en als haar kinderen nog te veel zitten te zeggen dat die lieve buruman met dat schoon schutselke dat hem volledig alleen betaald want anders kan zijn veranda niet mooi gezed worden... met een beetje pech zit bomma haar erfenis bij de huiskatten of bij de doelkrabspinnen in nieverans. Wat interesseert haar dat nu

Al jouw emotionele elementen die je haar geeft zijn allemaal gebaseerd op wat jij wil, in jouw voordeel en voor jou zelf. Geen enkel argument dat ik van jou heb gelezen begint met wat die vrouw eigenlijk zelf wil.

Juridisch kun je de afbraak en vervanging vorderen, maar je kan niet verplichten om van een open afsluiting naar een gesloten te gaan, je kan niet verplichten om van 1 meter naar 2 meter te gaan.
Maar emotioneel zeg je tegen die oude vrouw: wij gaan wel zeggen en doen wat goed en beter voor je is , je moet zelfs niets beslissen alleen die kleur dat mag jij kiezen en al de rest dat doen wij....
En laat nu net dit punt het grote struikelblok zijn. Je verkleint haar beslissingsmogelijkheden continu . En jij niet alleen hoor, die agenten lagen bij mij buiten want zij gingen effe beslissen wat goed is voor die vrouw.
Haar kinderen ? Die zijn al jaren bezig met elke vorm van eigen zelfbeschikking en beslissingen voor haar te nemen: nee moe, zal ik wel naar de winkel gaan, ma zal ik wel dat geld beleggen. Ga je nu nog zelf je pattaten schillen ?
Ik zou toch dat schoon schutselke van meneer zetten.
Iedereen is nu bezig voor haar beslissingen te nemen en dat is een MENS ONTWAARDEN.

Probeer dit in te zien en daar NIET langer in mee te gaan.
Zie haar niet als een schagrijnige pestkop maar als een WAARDIGE oude vrouw die samen met jou tot een oplossing wil komen.

Gaat het lukken ? Geen idee, ik heb nogal het gevoel dat je overtuigd bent van je eigen gelijk.
Maar ik kan je wel een nagenoeg identiek geval doorgeven waarbij een oude 85 jarige man ook door zijn buur achter een lelijke betonschutsel werd gestoken. Bij de bemiddeling ben ik daar mee gaan klappen en zeveren en het kwam er eigenlijk op neer dat er in de bestaande haag een merelnest zat en een paar struiken verder een nest roodborstjes en af en toe kwam langs die haag een eekhoorn doorgekropen met de kat van de achterburen erachter aan en die eekhoorn liep naar de notelaar en pikte daar noten en dan kwamen er libellen zitten op dat blad.
Man ik heb uren gezeverd en gezopen ( weet nog altijd niet wat ) met die man.
En het ging niet over die lelijke betonschutsels , het ging erover dat zijn dagdagelijks plezier in wat leeft en rende in zenne verwilderde tuin dan ging wegvallen.
De haag is blijven staan, er is bij de nieuwe buur voor de eerste 8meter houten 4 zijdige tand en groef gezet . En die oude man wijst nu de klein mannen van zijn buur wanneer het roodborstje jongen heeft.
Oja , achteraan in de haag is deze toch wat lager gezet , als de oude buurman in de tuin is dat hij toch een klapke kan doen met zen nieuwe buren.

Hehe
ik voel me nu oud
awel, ik vind dit een hele goede eye-opener! we vergeten te vaak om eens het perspectief van een ander te beluisteren en vertrekken te vaak vanuit onze eigen mening / ideeën en kunnen dan moeilijk voorstellen waarom den ander zo lastig is.

Waardevolle les! Luister naar elkaar en ga een gesprek aan in plaats van een betoog te houden waarom de eigen mening beter en de enige oplossing is...
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
De kerk zal zoals meestal wel ergens in het midden staan, en om nu te gaan preken vanop de preekstoel tegen de TS lijkt me ook wat vergezocht. Ik meen te lezen dat TS niet begrijpt waarom zijn buur niet wil dat ze een gratis nieuwe afsluiting krijgt om dat vervallen gedrocht te vervangen. En vanuit dat onbegrip een oplossing zoekt. Zoals meerdere hier voor mij al schreven, hoeft die keuze van de buurvrouw helemaal niet rationeel of logisch te zijn, en als je die keuze niet kan beïnvloeden door een goede band met haar, door haar te proberen overtuigen via haar kinderen/buren/... zit er niets anders op dan je eigen nieuwe afsluiting op je eigen grond net naast de oude afsluiting te zetten.

Ik zie in die oplossing ook geen enkel probleem. Alle problemen die je daardoor kan hebben zal je buurvrouw nu moeten oplossen, en toekomstige nieuwe buren (binnen 20 jaar misschien?) zullen die dan ook moeten oplossen. Maar jij zal er geen werk meer aan hebben in de praktijk.
En invloed op een bouw van veranda kan er toch helemaal niet zijn? Die 10cm zal toch geen grote impact hebben.

Iemand zei het hiervoor al. Laat de boel rusten, bekijk het binnen een half jaar nog eens. Wie weet verandert er wel wat. Als het over privacy gaat zet dan desnoods met wat brol een tijdelijke visuele afscheiding met wat doeken, dat kost weinig of niets, je kan een paar jaar verder,..
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Omdat we dan met de omheining voorbij onze muur komen naast ons huis wat niet mooi van zicht is. En ik denk al na over de toekomst. Als ze hier ooit weggaat zit ik met de volgende buren al direct in de miserie. Want die gaan dat gedrocht van een omheining weg willen maar
Geen haar op mijn hoofd dat daar dan aan denkt...
Ik begrijp jammer genoeg heel goed hoe je je voelt. Je lijkt nu al principieel de verwijdering van de omheining te weigeren als je nieuwe buren krijgt, doe dit niet. Als "ervaringsdeskundige" kan je alleen maar aanraden om niet in de val te trappen om je tot hetzelfde niveau te verlagen.
Accepteer dat het soms, zelf met de beste bedoelingen, niet lukt met je buren. Stop met je er over op te winden, doe je eigen ding, maar houd je aan het wettelijk kader.
 

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
Als je buur echt zo'n krel is waarom zit je er dan mee in dat ze 'in het vuil' zou zitten? Zet je omheining volgens de regels, en de kous is af. Je verandaplannen zullen daar echt niet door in de problemen gebracht worden hoor.
Omdat we dan met de omheining voorbij onze muur komen naast ons huis wat niet mooi van zicht is. En ik denk al na over de toekomst. Als ze hier ooit weggaat zit ik met de volgende buren al direct in de miserie. Want die gaan dat gedrocht van een omheining weg willen maar
Geen haar op mijn hoofd dat daar dan aan denkt...
Bon, ik wil niet te veel commentaar geven op de rest buiten "de wet is de wet" en als je denkt dat druk zetten op oude mensen gaat opbrengen ...
Als dan nieuwe buren komen is het toch gemakkelijk, ze halen die oude omheining weg en dat is het. Zal wel iets meer gepruts zijn dan ze eerst weghalen, maar het is ook niet onmogelijk.
zoals ik het lees is hij dan nu al van plan om die mensen, die hij nog niet kent, tegen te steken en de afbraak van die oude omheining dan ook te blokkeren. gewoon omdat hij lastig is op zijn huidige buurvrouw.... amai jonge...

De omheining komt er toch, waarom dan moeilijk doen?
van deze zin krijg ik kippenvel, bij mij ving jij ook bot met zon attitude, of die muur nu van beton, of van goud was.
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
zoals ik het lees is hij dan nu al van plan om die mensen, die hij nog niet kent, tegen te steken en de afbraak van die oude omheining dan ook te blokkeren. gewoon omdat hij lastig is op zijn huidige buurvrouw.... amai jonge...
Ahja, dan kunnen we hier binnen een paar jaar een topic hebben "we hebben een huis gekocht van een oude dame, er staat met onze ene buur zo'n vervallen tuinafsluiting met ernaast recente betonafsluiting, maar nu wil die buur niet dat we die vervallen tuinafsluiting weghalen omdat hij blijkbaar discussie was met de vorige bewoonster, kan iemand ons advies geven?" :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Er al eens bij stil gestaan dat jij de vragende partij bent?
Als er dus iemand zich moet schikken, dan ben jij het.

Als de buur het niet wilt, tsja. Pech.

Wat belet je om een paar jaar te wachten? Is je levenskwaliteit daardoor zo sterk beïnvloed dat je hier al die zever voor over hebt?

I wish I had your problems...
 
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
404
Waarderingsscore
16
Punten
18
Ben je zeker dat je een volledige betonnen omheining mag plaatsen?
Aan de zijkant van je huis mag je in principe een omheining plaatsen van 1m80 tot 2m00 hoog, maar voor de achteruitbouwstrook ( zeg ik dat goed Luk?) heb je een bouwvergunning nodig.
Maar vooraleer je je buren in een betonnen bunker of achter een betonnen muur plaatst moet je toch wel eens de bedenking maken wat dat teweeg kan brengen bij je buren.
Helaas ben ik ervaringsdeskundige op dat gebied en heeft mijn buurman houten panelen geplaatst ( illegaal, zonder vergunning)- die tot 2 m80 hoog gingen. Wil je weten welk effect dat op ons heeft gehad. Zes jaar van hoogoplopende ruzies en een gemeente die de regularisatievergunning afgewezen heeft en verder geen stappen meer onderneemt.
Praten helpt, maar een mooie haag is zeker zo goed.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Als ge nu goed overeen kwam met die 82-jarige, kon je het misschien op een akkoord gooien. Gij rijdt z'n gras af en uw kinderen hebben een 2x zo grote tuin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan