• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Geschil crepifirma

mit

Lid
Lid geworden
3 feb 2008
Berichten
485
Waarderingsscore
1
Punten
18
Hopelijk kan hier iemand ons wat raad geven....

In 2012 hebben we onze Ytong buitengevel laten voorzien van crepi, echter sinds 2019 ben ik al in discussie met de bedrijf dat deze plaatste aangezien er allerlei "kleinere" problemen opdoken.
Er zijn op enkele plaatsen stukjes afgebrokkeld, er zit een scheur in de crepi, de ytong stenen zijn zichtbaar door de crepi, bovenste rij ytong is zichtbaar over gehele lengte gevel (afkomstig door isolatie blijkt), sinds enkele maanden is er dan nog roestvorming bijgekomen.....
Ik heb reeds sinds augustus 2019 meermaals mails gestuurd, waar ik in het begin nog reactie op kreeg, waarbij ze voor bepaalde problemen zelf aangaven dat deze onder garantie vielen zoals de afgebrokkelde stukjes.... Tot men op een bepaald moment overging tot het maken van een offerte voor een ganse vernieuwing van de gevel....en we hiermee niet akkoord gingen.
Wij willen gewoon dat alle "tekortkomingen" worden hersteld en aangepakt. Sindsdien quasi geen reactie meer, we worden dus al bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden en ondertussen wordt het steeds erger...
De roestvorming begin door de regen sporen na te laten op onze alu raamdorpels

Aangezien we steeds bot vangen, en geen reactie meer krijgen zijn we een beetje ten einde raad....iemand die tips heeft ???

In bijlage alvast enkele foto's...

image002.jpg
 

Bijlagen

  • image003.jpg
    image003.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 137
  • image004.jpg
    image004.jpg
    110,6 KB · Weergaven: 129
  • image005.jpg
    image005.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 130
  • image006.jpg
    image006.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 127
  • image007.jpg
    image007.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 129
  • image008.jpg
    image008.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 122
  • image009.jpg
    image009.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 124
  • IMG_2804.JPG
    IMG_2804.JPG
    50,5 KB · Weergaven: 128
  • IMG_2805.JPG
    IMG_2805.JPG
    54,8 KB · Weergaven: 124
  • IMG_2806.JPG
    IMG_2806.JPG
    72,2 KB · Weergaven: 124
  • raamvoorkant.jpg
    raamvoorkant.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 128

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
617
Punten
93
Even duidelijk zijn over de tienjarige aansprakelijkheid :
  1. Die geldt altijd. Particuliere woningbouw, Industriebouw ... Onmogelijk om contractueel af te wentelen. Het enige wat men contractueel kan veranderen, is ze laten starten na VOORLOPIGE oplevering (default waarde is na DEFINITIEVE oplevering, maar in de praktijk wordt dat dus in 90% van de gevallen aangepast)
  2. Ze geldt enkel voor stabiliteitsbedreigende problemen of voor waterindringing.
Het lijkt me dat de crepi scheuren waarvan sprake niet onder de tienjarige vallen.
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
... of voor waterindringing.
Het lijkt me dat de crepi scheuren waarvan sprake niet onder de tienjarige vallen.
Dit lijkt me contradictorisch @gvo . Er zitten scheuren in de waterdichte schil van de woning. Volgens mij kan dat wel degelijk ingeroepen worden.
 

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
617
Punten
93
... of voor waterindringing.
Het lijkt me dat de crepi scheuren waarvan sprake niet onder de tienjarige vallen.
Dit lijkt me contradictorisch @gvo . Er zitten scheuren in de waterdichte schil van de woning. Volgens mij kan dat wel degelijk ingeroepen worden.
Ben er van uit gegaan dat die crepi SIERpleister is - maw enkel esthetische functie. Mocht dat niet zo zijn, dan heb je gelijk.
 

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
186
Waarderingsscore
96
Punten
28
Hoe zit het eigenlijk met de duurzaamheid van crepi (zowel als sier als niet-sier variant)? Moet je dit vervangen na 15j, 20j of is dat wel bedoeld om lang mee te gaan? Want stukken die eraf vallen lijkt me toch heel erg maar niet zo ongewoon? En een nieuwe crepi erop zetten zal ook wel een serieuze hap uit je spaarpot zijn. Dan lijkt een simpele gevelsteen toch veel goedkoper in de long run?

Crepi dan enkel goed voor het esthetische? Of zijn er nog andere voordelen buiten het gemak en snelheid.
 

svble

Actief Lid
Lid geworden
24 dec 2020
Berichten
125
Waarderingsscore
58
Punten
28
Hoe zit het eigenlijk met de duurzaamheid van crepi (zowel als sier als niet-sier variant)? Moet je dit vervangen na 15j, 20j of is dat wel bedoeld om lang mee te gaan? Want stukken die eraf vallen lijkt me toch heel erg maar niet zo ongewoon? En een nieuwe crepi erop zetten zal ook wel een serieuze hap uit je spaarpot zijn. Dan lijkt een simpele gevelsteen toch veel goedkoper in de long run?

Crepi dan enkel goed voor het esthetische? Of zijn er nog andere voordelen buiten het gemak en snelheid.
Bij slechte stabiliteit van de grond kan je dmv crepi ism houtskelet te gebruiken ipv traditionele gevelsteen vrij veel kosten besparen aan je funderingen. Esthetisch moet je dan wel graag crepi zien natuurlijk.
 

bartelke

Lid
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
113
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ondertussen al best wat ervaring in gevelbepleistering en ik heb al veel gezien en veel gehoord. Ik wil niet al te negatief overkomen maar er word altijd heel veel met de vinger naar elkaar gewezen omdat de oorzaak aan meerdere patijen gelinkt kan worden maar uiteindelijk zit de klant wel met de gebakken peren... succes
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Er zijn wel degelijk firma's die adverteren met 10 jaar garantie.... maar als dat een firma is die 2 jaar bestaat en waarvan de eigenaar gekend is om al een paar keer failliet te zijn geweest, dan is dit van generlei waarde.

Heb al meer charlatans gezien in de sector van gevelisolatie en crepi spuiten....
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Er zijn wel degelijk firma's die adverteren met 10 jaar garantie.... maar als dat een firma is die 2 jaar bestaat en waarvan de eigenaar gekend is om al een paar keer failliet te zijn geweest, dan is dit van generlei waarde.

Heb al meer charlatans gezien in de sector van gevelisolatie en crepi spuiten....
en van de zonnepanelen (30 jaar!) en van de ...

Pano niet gezien enige tijd geleden...

Garantie is wat mij betreft altijd een raar beestje.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.141
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Er zijn wel degelijk firma's die adverteren met 10 jaar garantie.... maar als dat een firma is die 2 jaar bestaat en waarvan de eigenaar gekend is om al een paar keer failliet te zijn geweest, dan is dit van generlei waarde.

Heb al meer charlatans gezien in de sector van gevelisolatie en crepi spuiten....
en van de zonnepanelen (30 jaar!) en van de ...

Pano niet gezien enige tijd geleden...

Garantie is wat mij betreft altijd een raar beestje.
Bij zonnepanelen heb je nog steeds een productgarantie. En dus naast de aannemer nog een producent die aan te spreken is. Bij gekende merken of deel van ene grote groep heb je dus meer kans op een correcte garantie afhandeling. Kijk bv naar de keukens van IKEA. Na 12j gewoon volledige vervanging
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Er zijn wel degelijk firma's die adverteren met 10 jaar garantie.... maar als dat een firma is die 2 jaar bestaat en waarvan de eigenaar gekend is om al een paar keer failliet te zijn geweest, dan is dit van generlei waarde.

Heb al meer charlatans gezien in de sector van gevelisolatie en crepi spuiten....
en van de zonnepanelen (30 jaar!) en van de ...

Pano niet gezien enige tijd geleden...

Garantie is wat mij betreft altijd een raar beestje.
Bij zonnepanelen heb je nog steeds een productgarantie. En dus naast de aannemer nog een producent die aan te spreken is. Bij gekende merken of deel van ene grote groep heb je dus meer kans op een correcte garantie afhandeling. Kijk bv naar de keukens van IKEA. Na 12j gewoon volledige vervanging
Bij grote firma's die een body hebben, zoals een IKEA, heb je gelijk.

Laat dat nu net een punt zijn waarbijbij zonnepanelen toch wel het een en ander schort. Hoeveel schimmige firma's importeren panelen vanuit China naar Duitsland of weet ik veel naar waar om ze dan hier te verkopen met een sticker made in...

Ik vind dat je met garantie altijd moet oppassen maar ik ben dan door de jaren heen een wantrouwig persoon geworden...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan