Gereedschapskoffer voor zoon

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
11
Punten
38
Mijn zoon (14) moet voor school een gereedschapskoffer kopen en ik hoop hier een beetje advies te krijgen.
De enige echte vereiste is dat er een slot aan moet kunnen. Er moet voorlopig enkel het basismateriaal in: 4 schroeverdraaiers, 4 tangen, een bankhamer, een kleine waterpas en waarschijnlijk ook zijn multimeter.
Ik dacht zelf aan deze modellen van Stanley:
- https://www.stanleyworks.be/product...edschapskoffer+met+Automatische+Vergrendeling (1-79-216 of 217?)
- https://www.stanleyworks.be/product...chapskoffers+/Gereedschapskoffer+Stanley®+MP# (1-95-618)

Is die eerste, 216, groot genoeg? Volgens reviews zou er net een hamer in passen of koop ik beter een maatje groter. De 2de is wat duurder, maar lijkt ook wel degelijker.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.231
Punten
113
Moeilijke beslissing.
Je ziet de afmetingen toch, dan neem je een maatje groter

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
499
Punten
83
persoonlijk geen fan van die plastieken koffers, die scharnieren gaan nooit lang mee.
wel wat duurder maar zeker zo makkelijk.

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
455
Punten
83
En is het de bedoeling om die koffer + leerboeken mee te zeulen?

Zou eerder gaan voor iets met wielen/trolley reiskoffer-achtig. Die heb je ook met een harde case... En bestaat zeker ook voor werkgereedschap.

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
726
Punten
113
Als de technische richting echt zijn ding is ga voor een degelijk en groter model dan de 216.
Zelf heb ik voor mijn gereedschap elektriciteit (tangen, schroevendragers en klein ander gerief dat bij elektriciteit horen in een grote koffer bv. TAYG 34

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
356
Punten
83
Ga naar een winkel en kijk ernaar.

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
603
Punten
113
Toen ik studeerde heb ik van mijn vader een snoeischaar gekregen. Die heeft veel oorlogen doorstaan, en ik gebruik intussen al lang een andere. Cadeaus kwamen nooit van mijn vader, daarom hou ik er aan en heb ik die nog altijd. Als je wat een zorg dragende zoon hebt, zou ik een degelijke kist kopen waar hij later nog iets aan heeft. Maar ook geen die wordt ontvreemd. Je zoon kan later ook nog een alaambak gebruiken, om het even wat hij later doet. Zo een klassieke bak zou ik zelf overwegen als hij dat ziet zitten Op zoek naar UNIOR UNIOR - WERKBAK 5-DELIG 560 x 210 x 235 MM? (vanmaelebenelux.be)

art

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2009
Waarderingsscore
1.973
Punten
113
Moet dat niet op slot kunnen?

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
1.900
Punten
113
Ik had zo'n metalen koffer als 16-jarige... Was toen perfect want die kunt ge al is laten vallen of er met nen auto tegen rijden.
Die staat hier nog met zwaar gereedschap zoals sleutels 24-40 en tangen, inbussen die je 1 keer per jaar nodig hebt... Dat weegt nu 30kg, dat lukt niet met een plastic Stanley.

Nu heb ik een Facom zak in gebruik voor handgereedschap en ook enkele koffers van Makita/bosch/festo voor specifieke gereedschap per klus.
Je kan die plastic koffers van machientjes ook los kopen. Degelijker dan Stanley, en uitbreidbaar met wielen, aan elkaar te klikken,...

getmixedup

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
707
Punten
113
Toen ik studeerde heb ik van mijn vader een snoeischaar gekregen. Die heeft veel oorlogen doorstaan, en ik gebruik intussen al lang een andere. Cadeaus kwamen nooit van mijn vader, daarom hou ik er aan en heb ik die nog altijd. Als je wat een zorg dragende zoon hebt, zou ik een degelijke kist kopen waar hij later nog iets aan heeft. Maar ook geen die wordt ontvreemd. Je zoon kan later ook nog een alaambak gebruiken, om het even wat hij later doet. Zo een klassieke bak zou ik zelf overwegen als hij dat ziet zitten Op zoek naar UNIOR UNIOR - WERKBAK 5-DELIG 560 x 210 x 235 MM? (vanmaelebenelux.be)
Dit is het type dat ik kreeg van mijn ouders toen ik starte aan mijn technische opleiding. Ondertussen heb ik er zo meerdere die allemaal zinvol gebruikt worden

Bovenaan