• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

[Gereedschap] Jou aangenaamste verrassing?

Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
73
Waarderingsscore
0
Punten
0
De meesten op dit forum hebben best wel een collectie aan gereedschap vermoed ik. Soms gebeurt het dat je iets aanschaft dat vervolgens veel boven je verwachtingen presteert. Je koopt bijvoorbeeld iets voor een bepaald doel en blijkt dat je het ook voor 1001 andere zaken van pas komt. Ook is het aangenaam als een product veel beter presteert dan je had verwacht voor de prijs die je ervoor hebt betaald. Graag wil ik dus van iedereen weten of je ook zo'n apparaat in je collectie hebt.



Wat is dat bij mij? Een multifunctioneel zaagje van het niet al te bekende merk Einhell. Gekocht bij Action. Normaal gezien onthoud ik me van te goedkope zaken, doch ik dacht het toch maar één keer te gebruiken.



Bekijk bijlage 13314



Waarvoor bruikbaar:

- Uitsparingen maken in hout

- Gyproc op maat snijden

- Licht afbraakwerk

- ...



Waarom zo aangenaam verrast?

- Ondanks de prijs voelt het zeer degelijk aan. Het is zeer robuust gebouwd (je zou er gemakkelijk iemand de schedel mee kunnen inslagen), waardoor het wel redelijk zwaar is. Eigenlijk heb je het gevoel dat je een hoogwaardig toestel vast hebt, maar dan uit 1980.

- Blijkt veel meer toepassingen te hebben dan eerst gedacht. Is nu mijn meest gebruikte elektrisch gereedschap na de draadloos boormachine.



Alternatieven vind je bij de meeste merken, maar zelfs voor een Groene Bosch ben je al minstens drie keer zoveel geld kwijt.
 

Bijlagen

  • server.jpg
    server.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik zit voor metaal:



Emco Maximat V10-P metaaldraaibank.



Chinese metaalfreesmaschine met freesbed 70x20 cm 900W frequentiesturing motor.

Voorzien van digitale aflezing 3 assen.



Guede boormachine max 60 cm



MIG/MAG lasapparaat.



En natuurlijk micrometers, schuifmaten , gat meters , klauwplaten, meelopende centers, vast en vrijlopende ondersteuning, dus toebehoren.



Voor hout:



Chinese vlak- en vandikte bank met 2 ondersteunings stukken voor zeer lange stukken.

Bosh handzaag met aluminium geleiders

Bosh bovenfrees.

bosh handschaaf.



Elektrisch gezien:

Soldeerstation : Toolcraft ST-50D 50Watt, zeer fijne punt.

Chinese reflow soldeeroven T962-A

Oude analoge 2 kanaals oscilloscoop Tektronics 453 60Mhz



Het oor wil ook wat:

M-audio axiom 61 midi keyboard (past net in een 1 meter kast mits verwijderen van de rubbers langs beide zijden)



Computer : good old windows7

Soft synths: Omnysphere, Trillian , ElectraX2

Potente hardware: AMD FX 8320 8 core 3,5Ghz 32GB ram, 2x asus Xonar essence STX

Keyboard verbonden via usb poort, wel met veel problemen in't begin.

Origineel een Fx 8350 maar die had problemen op het asus bord.



Ik verveel me dus ....zelden.
 

Saurus

Lid
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
863
Waarderingsscore
0
Punten
16
Iets stoms, maar ik ben zeer tevreden van een blauwe timmerhamer met rubber / fiberglass steel gekocht in Makro.



Sinds ik die heb, heb ik nauwelijks nog last van mijn pols na het hameren. Op een of andere manier dempt die de slag deels. En hij ligt veel beter in de hand, waardoor je harder en nauwkeuriger kan slaan. Toppertje.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Om heel eerlik te zijn, heb ik met dat goedkoop materiaal altijd wel relatief goeie ervaringen gehad, omdat je altijd in je achterhoofd hebt 'och ja, het heeft niet veel gekost'.

maar ik ben pas recent het wat betere gerief beginnen aanschaffen: bosh, dewalt, makita en ik moet toegeven: nu weet ik pas wat ik al die jaren gemist heb. Het is gewoon een wereld van verschil. Je kan veel mooier/fijner maar ook veel sneller werken.

nu goed, vroeger had ik er het budget niet voor, ook al heb ik alles samen misschien even veel uitgegeven over de jaren gespreid.



gelukkig geeft de makro op haar eigen spullen 3 jaar garantie met onmiddelijk omruilen of bon tegen originele bedrag. Nooit wachten op reparatie. (Tot voor een paar jaar toch, weet niet hoe het nu zit)

daar heb ik toch ook aardig wat gebruik van gemaakt, dus op zich toch tevreden van die goedkope prullen geweest, maar nu zou ik ze nooit meer kopen.



klinkt misschien tegenstrijdig, maar mijn verwachtingen lagen toen wellicht anders.



zelfde voor gerief van den aldi: Eigenlijk nooit veel klagen over gehad én lange garantieperiode, maar ik wist toen ook van niet beter.



uw machientje van Einhell bvb: zaagje wisselen gaat wss met inbussleutel, bij mijn bosh klikt dat daar gewoon in en uit. De Einhell wordt wss goed warm aan het metalen gedeelte van de raderkast, mijn bosh niet. Mss zelfde wattage maar wss meer 'kracht' in mijn bosh, enzovoort.

is het dan 4 keer zoveel waard? Dat moet ieder voor zich uitmaken.
 
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
73
Waarderingsscore
0
Punten
0
D I Y;1952861 wrote:
uw machientje van Einhell bvb: zaagje wisselen gaat wss met inbussleutel, bij mijn bosh klikt dat daar gewoon in en uit. De Einhell wordt wss goed warm aan het metalen gedeelte van de raderkast, mijn bosh niet.

Zaagjes inderdaad met inbus, en op de kop kan je een ei bakken na enkele minuten gebruik ;-)
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ben blij dat ik mijn bosch langbody heb gekocht, die inbusdinges trekken op geen fluit.

Idem voor Einhell, trekt op weinig vind ik.

Ben wel zeer te spreken van parkside (Lidl), meer dan van power+



Waar ben ik zeer van te spreken, mijn plastieke siliconespuit (wexford 2), dat ding kent geen gelijke. http://www.thepaintstore.com/Cox_21001_10_3_Oz_Wexford_II_Caulk_Gun_p/21001.htm geen idee hoe ik er ooit ben aangekomen, denk gekocht in de Crollet Wommelgem
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Mijn Felco snoeischaren.

Knippen niet alleen takken en twijgen.

Maar de rot-versleten gebruiken we ook om elektriciteitsdraad of afrasteringsdraad te knippen.



Mijn elentrieker heeft dus nu een snoeischaar in zijn gereedschapskist liggen. :D
 
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
113
Waarderingsscore
1
Punten
0
Heb mij uiteindelijk een multitool aangeschaft van Fein. Niet het goedkoopste maar is prettig om me te werken. Zou het niet meer willen missen.
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Het is moeilijk om te zeggen: dit is nu iets flexiebels.

Gewoonlijk als je geen twee linker handen hebt is het een combinatie van machines.
 
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2.723
Waarderingsscore
3
Punten
0
Zonder twijfel de boorhamer! RIP klopboormachine en hamer & beitel.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ne spell-checker! :cool:

*jouw
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Een behangschaar... van alle gereedschappen gebruik ik die het meest, dagelijks.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
lukanar;1952918 wrote:
Mijn Felco snoeischaren.

Knippen niet alleen takken en twijgen.

Maar de rot-versleten gebruiken we ook om elektriciteitsdraad of afrasteringsdraad te knippen.



Mijn elentrieker heeft dus nu een snoeischaar in zijn gereedschapskist liggen. :D
Felco heeft ook kabel- en draadscharen hoor.

Mijn beste aankoop ooit was een St. Jozefzaag van het merk Irwin. Iedereen die die in z'n pollen krijgt, zegt: amai, dat is ongelooflijk wat een goede zaag dat is.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
fido;1953047 wrote:
lukanar;1952918 wrote:
Mijn Felco snoeischaren.

Knippen niet alleen takken en twijgen.

Maar de rot-versleten gebruiken we ook om elektriciteitsdraad of afrasteringsdraad te knippen.



Mijn elentrieker heeft dus nu een snoeischaar in zijn gereedschapskist liggen. :D
Felco heeft ook kabel- en draadscharen hoor.

Mijn beste aankoop ooit was een St. Jozefzaag van het merk Irwin. Iedereen die die in z'n pollen krijgt, zegt: amai, dat is ongelooflijk wat een goede zaag dat is.



Moet je dit nu verklappen :(

wat ook wree handige boomzaag is, is een silky. Vlijmscherp, kijk maar naar mijn duim.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
ik heb zo een boomzaagske van Felco, maar de punt is afgebroken. Dus die Silky is beter? Mijn Felco nr. 9 heeft ook een afgebroken punt (naar beneden gevallen op de punt), zal beter ook eens een nieuwe kopen. Voor een nieuw onderdeel is de schaar al wat oud, zo heb ik ineens ook een draad en kabelschaar :p
 
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
2.037
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik heb het niet echt gekocht maar wel al veel geld aan uitgegeven

Multifunctioneel en niet alleen in de bouw bruikbaar.

Ligt soms verloren en staat soms in de weg maar ach niet alles kan perfect zijn

Spijtig genoeg geen instructieboekje en nougabollen garantie



een vriendin
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
botoxbuilder;1953248 wrote:
ik heb het niet echt gekocht maar wel al veel geld aan uitgegeven

Multifunctioneel en niet alleen in de bouw bruikbaar.

Ligt soms verloren en staat soms in de weg maar ach niet alles kan perfect zijn

Spijtig genoeg geen instructieboekje en nougabollen garantie



een vriendin



Gij romanticus
 
Lid geworden
11 feb 2007
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben zeer tevreden van mijn snoerloos klopboor en slijpschijf van de XQ reeks van Powerplus.



Ben momenteel het laatste slijpwerk aan het uitvoeren aan mijn oprit en dan heeft hij de hele bouw gedaan met nog 3 van de 5 jaar garantie op de teller.





Ook heel tevreden van mijn licht makita klopboor (iets van een 200€). Alle gaten in de bouw mee gedaan en nadien in dienst genomen als menger voor tegellijm.





Zeer ONtevreden van goedkope steenboren! Heb één 'duurder' SDS boor van d18 wat de enige overlevende is.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan