Gepolierde beton opnieuw schuren?

Lid geworden
17 jul 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi allemaal,

Naar aanleiding van eerder gelezen verhalen hier op het forum, heb ik enkele maanden geleden geprobeerd onze gepolierde betonnen vloer in de kelder terug glanzend te krijgen. 
Ik ben zo'n schrobmachine gaan halen bij Boels:

Op die foto zie je ook het effect van manueel met een staalborstel te schuren over de vloer. De geschuurde plek linksboven is echt perfect blinkend.
De volgende 2 foto's zijn na de werken: in de ene ruimte al wat intenser geschrobd en nadien met pads (zwart en wit) gewerkt dan in de andere, met allerhande producten (allesreiniger, betonsluier en kalkverwijderaar, bruine zeep, was):

Echter, het lijkt mij dat ik precies nog iets straffer materiaal moet gebruiken? Iets als staal of diamant?
Moet ik echt naar zoiets uitkijken: https://www.boels.be/en/hire/stone-concrete-processing/floor-renovation/concrete-grinder-280-mm-230v
Of heeft dat geen zin op een vloer die in feite al eens gepolierd is geweest?

Bijlagen

• img_4088.jpg
    img_4088.jpg
    527,7 KB · Weergaven: 0
  • img_4089.jpg
    img_4089.jpg
    381,6 KB · Weergaven: 0
  • img_1785.jpg
    img_1785.jpg
    418,2 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
9 sep 2019
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste, 

Ik zit met hetzelfde probleem. Hoe heb jij dat kunnen oplossen? Ik denk om een schuurmachine (woodboy achtig iets zoals voor parket) te huren en te gebruiken om alles op te schuren en nadien met lijnolie te behandelen...

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.554
Punten
113
Beton is niet herpolierbaar. Laag eraf frezen en nieuwe toplaag laten leggen...

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
1.231
Punten
113
Als hij mooi vlak is kan je beter tegels erop plaatsen denk ik... Dat kan je wel zelf als handige Harry! 

Lid geworden
9 sep 2019
Waarderingsscore
0
Punten
0
ter info: ik heb ondertussen enkele firma's gecontacteerd. Zij gebruiken zelf ook een woodboy met schuurpads onder om deze sluier te verwijderen en daarna impregneren...

Bovenaan