Gepeperde offerte van Fluvius voor verplaatsing gas en elek.

• Tags gas offerte
  • kingskawn

Lid
    Lid geworden
    5 jul 2007
    Waarderingsscore
    13
    Punten
    18
    Ik heb een offerte gevraagd aan Fluvius voor het verplaatsen van de gas- en elektriciteitstellers. Ik had niet gedacht dat het zoveel zou zijn dus ik wilde even zien wat jullie, experten, ervan vinden en zouden doen.

Voor beiden moet ik een sleuf graven van 70cm diep over een lengte van 11.5m. Met 2 buizen van 110mm als wachtbuis.

De werken van de elektriciteit:
    • Vergoeding slopingskost 627,75€
    • Tussenkomst meterwerken 266,77€
    • Tussenkomst aansluitingswerken 749,23€
    • Totaal 1.643,75€ (btw excl.)
    Als ik nu de teller laat hangen waar hij nu hangt (aan de straatkant), en ik trek een 4x10mm² naar de plaats waar hij moet komen, is dat ook niet goed?

De werken van de gas:
    • Vergoeding slopingskost 568,91€
    • Tussenkomst meterwerken 352,79€
    • Tussenkomst aansluitingswerken 1.082,41€
    • Totaal 2.004,11€ (btw excl)
    De kelder waar de gasteller nu staat, staat eigenlijk naast de technische ruimte waar hij moet komen. Zou ik deze ook niet gewoon laten doortrekken? Ik denk dat omdat het een oude buis is, dat ze dit niet gaan willen.
    Extra: Ik had een offerte gekregen voor een warmtepomp van 10k en nu zit ik al aan 5k voor de herinstallatie van mijn gasketel (herplaatsing+fluvius+zonder keuring)

Merci om mee te denken 🙏

Hoe oud is je gasketel? Als je huis voldoende geïsoleerd is zou ik op dit punt door de zure appel bijten en ineens voor de WP gaan. Wij hebben hier gas 2j terug opnieuw laten installeren na verbouwing (Fluvius niet nodig gehad, maar wel andere plek voor ketel, traject aan- en afvoer aanpassen, controle op gaslekken voor zekerheid,...). Dat heeft ons ook een dikke 2k gekost. Ondertussen wat spijt dat we toen niet ineens voor de WP gegaan zijn, maar dat ook was aan het begin van de verbouwing, nog niks geïsoleerd etc. Maar goed.

Hoe oud is je gasketel? Als je huis voldoende geïsoleerd is zou ik op dit punt door de zure appel bijten en ineens voor de WP gaan. Wij hebben hier gas 2j terug opnieuw laten installeren na verbouwing (Fluvius niet nodig gehad, maar wel andere plek voor ketel, traject aan- en afvoer aanpassen, controle op gaslekken voor zekerheid,...). Dat heeft ons ook een dikke 2k gekost. Ondertussen wat spijt dat we toen niet ineens voor de WP gegaan zijn, maar dat ook was aan het begin van de verbouwing, nog niks geïsoleerd etc. Maar goed.
    Ja, alles is goed geïsoleerd, meer dan voorzien. Weet je nog wat het kostte om de gas te laten afsluiten?
    Ik had nog graag gas gehad om niet te moeten afhangen van 1 soort energie. Nu gaat het niet goed door de oorlogen maar wie zegt dat dit zal blijven en de gas zal dalen tov elek wanneer er overcomsumptie zal gebeuren en ons land extra kosten zal doorfacturen?
    De zure appel ligt daar en ik denk eraan maar ...

Het is idd veel geld maar ik vrees dat dit de standaard prijzen zijn hoor. (Fluvius heeft ne PDF met daarin in overzicht wat al die zaken kosten).

De gasprijzen kunnen misschien terug dalen maar op lange termijn gaat gas er toch uit.
    In nieuwbouw mag het al niet meer.
    En gingen ze ook geen werk maken van gas meer te belasten en elektriciteit minder?

De denkpist om van de huidige locatie gewoon leidingen door te trekken naar de nieuwe locatie --> alleen Fluvius gaat daar iets over kunnen zeggen of ze daarmee akkoord kunnen gaan of niet. Daar gaan wij op dir forum niet veel over kunnen zeggen.
    roosen00 gaat daar misschien een inschatting over kunnen geven op basis van zijn ervaring of deze optie weerhouden zou kunnen worden of niet, maar ook dan gaat het nog afhangen van situatie tot situatie.

Is dit een standaard offerte van Fluvius zonder dat er iemand is langsgeweest, of is dit op basis van een plaatsbezoek opgesteld?
    Ik zou contact opnemen me Fluvius en je alternatief voorleggen.

En misschien een andere vraag
    Als de huidige tellerlocaties kunnen behouden blijven om een moffing uit te voeren in jouw alternatief plan --> waarom kan dan ook niet gewoon de teller zelf daar blijven staan?

Laatst bewerkt:
    Als de huidige tellerlocaties kunnen behouden blijven om een moffing uit te voeren in jouw aklternatief plan --> waarom kan dan ook niet gewoon de teller zelf daar blijven staan?
    Dit dus...
    Als de huidige tellers voor jou kunnen blijven hangen, trek dan je binneninstallatie tot daar waar je het nodig hebt. Die tellers bekijk je niet meer eens je er woont...

De denkpist om van de huidige locatie gewoon leidingen door te trekken naar de nieuwe locatie --> alleen Fluvius gaat daar iets over kunnen zeggen of ze daarmee akkoord kunnen gaan of niet. Daar gaan wij op dir forum niet veel over kunnen zeggen.
    roosen00 gaat daar misschien een inschatting over kunnen geven op basis van zijn ervaring of deze optie weerhouden zou kunnen worden of niet, maar ook dan gaat het nog afhangen van situatie tot situatie.

Is dit een standaard offerte van Fluvius zonder dat er iemand is langsgeweest, of is dit op basis van een plaatsbezoek opgesteld?
    Ik zou contact opnemen me Fluvius en je alternatief voorleggen.

En misschien een andere vraag
    Als de huidige tellerlocaties kunnen behouden blijven om een moffing uit te voeren in jouw aklternatief plan --> waarom kan dan ook niet gewoon de teller zelf daar blijven staan?
    Is een offerte op maat, er is iemand gekomen voor alles te bekijken. Ik ging het alternatief sowieso voorleggen maar misschien dat iemand een ander plan had of heeft gedaan. Het vragen waard.

De teller zou kunnen blijven staan maar het is gemakkelijker om alles in de technische ruimte te hebben. Daarom dat we eerst wilden zien met Fluvius wat het ons zou kosten.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan