Geothermie - Boringen: info en aanbeveling

Fitz

Nieuw Lid
Lid geworden
30 mrt 2021
Waarderingsscore
9
Punten
8
Die "dubbele subsidie" bij geen gas in de straat is enkel bij verbouwingen? Bij nieuwbouw of sloop/heropbouw gaat die vlieger niet op eh?

Dit is de premie dacht ik: Premie voor een warmtepomp | Vlaanderen.be

• Deze premie wordt toegekend voor woningen, wooneenheden of appartementsgebouwen in het Vlaamse gewest
    • die uiterlijk op 31-12-2013 werden aangesloten op het elektriciteitsnet
    • of waarvoor de bouwaanvraag werd ingediend uiterlijk op 31-12-2013, maar die pas vanaf 1-1-2014 werden aangesloten.
Of mis ik iets?
Het was toch voor een renovatie?

thommich

Nieuw Lid
Lid geworden
9 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
6
Het gaat inderdaad om een renovatie. Voor nieuwbouw zal er volgens mij geen premie zijn. (heb ik niet voor geïnformeerd).

Het enige waar ik nog mee zit is hoe je een soort garantie kan krijgen op je bron... In Nederland is dat blijkbaar veel gebruikelijker...
Met name omdat ik niet kan inschatten of de passieve koeling de bron veel gaat regenereren, ik vermoed van niet...

Kegel

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2012
Waarderingsscore
280
Punten
63
Als je je zo zorgen maakt om garanties en uitputting ben je misschien beter af met een L/W

Tornadinho

Gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Waarderingsscore
312
Punten
63
Kan ook dan met bvb 20-50% over dimensioneren wat je krijgt van voorstel (daarmee gaat dan uw installatie kost prijs van boring met bvb 10-30% omhoog) zodat je meer reserve/gemoedsrust hebt.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
676
Punten
113
Het gaat inderdaad om een renovatie. Voor nieuwbouw zal er volgens mij geen premie zijn. (heb ik niet voor geïnformeerd).

Het enige waar ik nog mee zit is hoe je een soort garantie kan krijgen op je bron... In Nederland is dat blijkbaar veel gebruikelijker...
Met name omdat ik niet kan inschatten of de passieve koeling de bron veel gaat regenereren, ik vermoed van niet...
Wat kost een bijkomende boring, die je aanlegt als reserve?

Bovenaan