Op zich een eenvoudige vraag, maar ik vind eigenlijk niet direct hoeveel elektriciteit en gas gecombineerd gemiddeld wordt gebruikt. Wel bv. alleen elektriciteit, maar gebruiken die gezinnen dan tegelijkertijd ook gas ?
-
Update forum
Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Gemiddeld energieverbruik ?
JensSwinnen
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 16 dec 2021
- Waarderingsscore
- 159
- Punten
- 43
Snap de vraag niet zo goed?
Tornadinho
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 1 mei 2017
- Waarderingsscore
- 552
- Punten
- 93
Wat is uw verbruik? Van buurman met moderne goed geïsoleerde OB (wel veel glas) op LW WP had ik eens een 8,000 kWh gehoord op jaarbasis.Wel, ik vind ons elektriciteitsverbruik eigenlijk aan de hoge kant. Zeker als je weet dat we een woning hebben met S-peil 13. Maar we hebben geen gas en alles doen we op elektriciteit dus ook verwarmen. Dat meegerekend, hoe doen we het dan eigenlijk ?
@Mario_
idd
D I Y
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 aug 2013
- Waarderingsscore
- 3.236
- Punten
- 113
Voor verwarming, koken, sww én gewoon dagdagelijks gebruik? Dat is onwaarschijnlijk weinig.voor vorig jaar ± 5750 kWh (geen PV).
Ik heb hier 8000 kWh elek nodig en 20.000 kWh gas…
turboke
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 11 jul 2012
- Waarderingsscore
- 326
- Punten
- 83
Wij verbruikten 8800kWh in 2021
- SWW
- Verwarming
- stopcontacten
Voor een Woning van 2014, verwarmd met geothermische WP, toen behoorlijk geïsoleerd, nu allicht op randje van nieuwbouw eisen.
5750 kWh is dus behoorlijk succes.
In ons vorig huis, zonder kinderen, was puur "stopcontacten verbruik" al zo'n 3500kWh.
- SWW
- Verwarming
- stopcontacten
Voor een Woning van 2014, verwarmd met geothermische WP, toen behoorlijk geïsoleerd, nu allicht op randje van nieuwbouw eisen.
5750 kWh is dus behoorlijk succes.
In ons vorig huis, zonder kinderen, was puur "stopcontacten verbruik" al zo'n 3500kWh.
Maarten Vanhoucke
Actief Lid
- Lid geworden
- 24 jul 2016
- Waarderingsscore
- 70
- Punten
- 28
6000kWh elektrisch en 7000kWh aan gas ongeveer.
Voorlopig nog terugdraaiende teller, nu alles in kaart aan het brengen om te besparen waar kan.
Van gas zitten we nu op 3500kWh, maar de VVW aandoen probeer ik dit jaar zo lang mogelijk uit te stellen.
Qua verbruik heb ik enkele getallen van onze toestellen (per jaar):
- 130kWh per frigo
- 490kWh diepvries
- 220kWh bulex (doorstromer gas + CV)
- 580kWh IT (NAS, switches, AP, router, IP camera's, ...)
- 420kWh keukenboiler 15l
- 65kWh wasmachine
- 145kWh droogkast
- 270kWh TV+digibox+soundbar
...
De nog in kaart te brengen lijst is 'groot', onder andere nog elektrische bijverwarming op kinderkamers (oliegevulde elektrische radiatoren)
Zelfde in de badkamer (handdoekwarmer).
Voorlopig nog terugdraaiende teller, nu alles in kaart aan het brengen om te besparen waar kan.
Van gas zitten we nu op 3500kWh, maar de VVW aandoen probeer ik dit jaar zo lang mogelijk uit te stellen.
- 130kWh per frigo
- 490kWh diepvries
- 65kWh wasmachine
- 145kWh droogkast
...
De nog in kaart te brengen lijst is 'groot', onder andere nog elektrische bijverwarming op kinderkamers (oliegevulde elektrische radiatoren)
Kwakkel
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 13 okt 2011
- Waarderingsscore
- 325
- Punten
- 83
@Woubeir heeft een passiefwoning, dacht ik?Voor verwarming, koken, sww én gewoon dagdagelijks gebruik? Dat is onwaarschijnlijk weinig.voor vorig jaar ± 5750 kWh (geen PV).
Ik heb hier 8000 kWh elek nodig en 20.000 kWh gas…
Hoe heb je zo een gedetailleerd overzicht per verbruikspost?6000kWh elektrisch en 7000kWh aan gas ongeveer.
- 130kWh per frigo
- 490kWh diepvries
- 65kWh wasmachine
- 145kWh droogkast
...
Mc Mudface
Actief Lid
- Lid geworden
- 16 okt 2010
- Waarderingsscore
- 43
- Punten
- 28
Hier net meterstand doorgegeven. Zonnepanelen, wp lucht water en EV (13000km op dezelfde tijdspanne) in een gerenoveerde grote open bebouwing. Nog oude teller met dag/nacht. Dag -2000kwh nacht +1000kwh. Volgens app zonnepanelen +-7000kwh opgewekt dus iets van 6000kwh verbruik ongeveer. Denk ik als ik snel reken.
Na een jaar in de nieuwe woning zit ik nu ongeveer aan 1600kwh voor elektriciteit en 4000kwh voor verwarming en sww (aangesloten op een warmtenet).
Maar ik woon alleen en ben dan ook verre van een 'gemiddeld gezin'
En ook helemaal geen grote verbruikers zoals een EV of jacuzzi of zwembad of wat dan ook.
Maar ik woon alleen en ben dan ook verre van een 'gemiddeld gezin'
En ook helemaal geen grote verbruikers zoals een EV of jacuzzi of zwembad of wat dan ook.
Thundernimf
Actief Lid
- Lid geworden
- 19 mei 2013
- Waarderingsscore
- 85
- Punten
- 28
+/- 18000 kwh gas en 4500 kwh elektriciteit voor een gezin van 6. Rijwoning met enkel dakisolatie, verwarming op gas via radiatoren en kookvuur op gas.
Tornadinho
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 1 mei 2017
- Waarderingsscore
- 552
- Punten
- 93
Op zich wel interessant om te zien hoeveel dat het IT gebeuren aan het verbruiken is.6000kWh elektrisch en 7000kWh aan gas ongeveer.
- 130kWh per frigo
- 490kWh diepvries
- 65kWh wasmachine
- 145kWh droogkast
...
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Waarderingsscore
- 721
- Punten
- 113
In 2021:
Electriciteit: -200 kWh (4500 kWh zelf opgewekt)
Gas: 13000 kWh (en ca 160 kg pellets)
Nu 6000Wp aan panelen bij gelegd, en 4 L/L WP units
Doel.... gas naar <3000 kWh (SWW + ‘s ochtends de kou uit de badkamer)
Electricitei: netto ca -2000 kWh
Nieuwe panelen liggen sinds 4 Augustus, en in Augustus hebben we al 1150 kWh terug geleverd. Afname was 150 kWh.
Electriciteit: -200 kWh (4500 kWh zelf opgewekt)
Gas: 13000 kWh (en ca 160 kg pellets)
Nu 6000Wp aan panelen bij gelegd, en 4 L/L WP units
Doel.... gas naar <3000 kWh (SWW + ‘s ochtends de kou uit de badkamer)
Electricitei: netto ca -2000 kWh
Nieuwe panelen liggen sinds 4 Augustus, en in Augustus hebben we al 1150 kWh terug geleverd. Afname was 150 kWh.
Onsdroomhuis2019
Lid
- Lid geworden
- 3 jun 2019
- Waarderingsscore
- 14
- Punten
- 18
stefan
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 1.533
- Punten
- 113
JaOp zich een eenvoudige vraag, maar ik vind eigenlijk niet direct hoeveel elektriciteit en gas gecombineerd gemiddeld wordt gebruikt. Wel bv. alleen elektriciteit, maar gebruiken die gezinnen dan tegelijkertijd ook gas ?