• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

gemetst tuinhuis

Lid geworden
23 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ipv een houten tuinhuis te plaatsen, hadden we graag ons tuinhuis willen metsten in dezelfde steen van ons huis.

Het onderhoud van een houten tuinhuis zien we niet echt zitten.

Wij moeten hiervoor nog een bouwaanvraag indienen.

Wij geraken er enkel niet uit hoe groot we dit moeten of zouden nemen.

Rekening houdend met het feit dat we geen garage hebben. We hebben wel een berging.

Kan iemand ons hierbij raad geven?

:?

www.wietie.com/bouw

Naargelang van wat je zelf wil of van de beschikbare ruimte en/of wat er allemaal binnen moet, zouden we ergens kiezen tussen 2x2 meter (minimaal) tot bvb 4x7 meter (een voldoende garageruimte) of meer indien nodig en mogelijk.

hoe groot is uw tuin? (formaat grasmaaier)

kindjes? want die hebben straks allemaal buitspeelgoed.

tuinmeubilair dat in de winter binnemoet?

knutselaar? die graag een werkplaatske heeft..

fietsen?

enzovoort...

We zullen wel wat plaats nodig hebben.

Er is een tweede baby op komst.

Dus fietsen, speelgoed, tuinmeubilair, grasmaaier, tuingereedschap....

We hadden gedacht aan 4x4?

Is dit dan nog te klein?

zo groot mogelijk bouwen.

Leg eens een vierkant uit van bvb 4 bij 4 meter (dat is buitenmaat tuinhuis nog groter hé). En zet er al eens grasmaaier, een kruiwagen uw fietsen en uw tuinstoelen in, je gaat verschieten hoeveel plaats dat allemaal inneemt.

wiet wrote:
We zullen wel wat plaats nodig hebben.

Er is een tweede baby op komst.

Dus fietsen, speelgoed, tuinmeubilair, grasmaaier, tuingereedschap....

We hadden gedacht aan 4x4?

Is dit dan nog te klein?

bij ons in hout bijna 4 op 4 en te klein op alles erin te zetten

tuinmeubels gaan iedere winter naar kelder

fietsen staan in garage

tuinhuis : grasmaaier, kruiwagen, buitenspeelgoed kinderen, tuingerief

Vorige maand ons tuinhuis gemetst: 3x4m met zadeldak (stockage mogelijkheid onder het dak)

Is wel nog volledig klaar: moeten nog vloer leggen, ramen & deur maken en voegen.

Chris wrote:
Vorige maand ons tuinhuis gemetst: 3x4m met zadeldak (stockage mogelijkheid onder het dak)

Is wel nog volledig klaar: moeten nog vloer leggen, ramen & deur maken en voegen.

Chris, heb je hier foto's van? Of een plan of zoiets?

Als je er de plaats voor hebt dan zou ik het tuinhuis zeker groter dan 4x4 maken. Beter te veel plaats dan te weinig, niet?

Wij gaan er eentje zetten van 4x10. Is behoorlijk groot, maar mijn vriend zijn hobby (vissen) en bijberoep (elektricien) vragen wel wat extra plaats.

Best eens goed nadenken wat je allemaal in je tuinhuis wil stockeren. Neem dan de oppervlakte die je nodig hebt voor al wat je denkt er in te zetten en tel er dan nog een aantal reserve m² bij. Dan zal je zeker wel toe komen.

En niet te vergeten, hou ook een beetje rekening met je budget. Een tuinhuis kan behoorlijk duur uitvallen. In zo'n geval is stockagemogelijkheid onder het dak natuurlijk mooi meegenomen, dan kan je voor een lagere prijs toch veel ruimte hebben.

We hebben besloten van er eentje te zetten van 4x5 meter.

We gaan het zelf metsen.

Het zal er een zijn met een plat dak.

Nu nog juist de bouwvergunning hiervoor krijgen.

:)

ik ben ook van plan een van 4 op 5 m te metsen

weet er soms iemand wat een gemetst oneveer kost?

Hangt er vanaf of:

-je het zelf doet of laat doen

-welke materialen je gebruikt (bv.dure gevelsteen of niet...)

-...

We hebben onze materialen gekocht bij Paesen. Was ongeveer 600€ :)!:) goedkoper dan Celis (bouwmaterialen bij mij in de buurt). En Paesen leverde dan nog gratis...

Wij overwogen dit ook eerst, maar ik heb van mijn ouders (die een klein gemetst tuinhuisje hebben) gehoord dat je daar KI moet op betalen...

Kostprijs van mijn gemetst tuinhuis...

3.50 x 6.00 met zadeldak

Betonnen dek en fundering: 900€ (7.25m³ totaal geleverd met pomp)

Ruwbouwmateriaal: 2500€ (Terca Porotherm/Terca Spaans rood mod 65/zand/cement/betonbalk/staltonlento's/hoekijzers/spouwhaken/diba/betonnetten...)

Hout voor dakwerken: 330€

Prijzen inclusief BTW

Pannen zijn nog niet besteld.

Hier het tuinhuis dat ik gemetst heb:

tuinhuis.jpg

Nog to do: ramen en deur, voegwerk en vloeren

Ik ben nog aan 't twijfelen tussen hout en pvc? Wat zouden jullie doen?

Indien hout: ergens een schrijnwerker vinden die dit voor mij kan maken (als iemand er een goeie kent in omgeving Leuven/Tienen, laat me maar weten...)

Indien pvc: vrij kostelijk indien maatwerk, maar achteraf natuurlijk geen (schilder)werk meer. Kent iemand een zaak waar zo pvc ramen hebben liggen? Ik had gehoord dat er in de buurt van Westerlo zo'n zaak was, maar ben helaas de naam ervan vergeten :(

Chris wrote:
Indien pvc: vrij kostelijk indien maatwerk, maar achteraf natuurlijk geen (schilder)werk meer. Kent iemand een zaak waar zo pvc ramen hebben liggen? Ik had gehoord dat er in de buurt van Westerlo zo'n zaak was, maar ben helaas de naam ervan vergeten :(

Wij zijn sinds een dik jaar bezig met de bouw van een stenen poolhouse. Doen bijna alles zelf vandaar dat alles wat vertraging heeft. Binnen enkele weken komt hopelijk de dakwerker. :)

Ik heb mijn PVC ramen en deuren (geen standaardmaten) besteld bij Tops-Schaut uit Herentals. Zij waren de goedkoopste. Ook op verschillende plaatsen offertes laten maken en er was er zelfs één bij die bijna dubbel zo duur was. Zij doen ook de volledige afwerking aan de binnenkant.

hoe ver sta je met de bouw, heb je foto's?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan