• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gegroet aan allen en de kost ermee !!!!!!!!

M

marnix van glassmetal

Guest
Na rijp beraad en wikken en wegen heb ik ook besloten niet verder deel te nemen aan bouwinfo.



De berichten die mij worden toegestuurd in mijn privébox, via het contactformulier, of gewoon via e-mail zijn soms van zulk laag alooi dat het mij als bouwprof eingelijk niet meer de moeite lijkt om deze beledigingen die op niks slaan nog te moeten slikken.



Als sommige mensen denken dat ik als bouwproff mijn menselijk gezicht niet mag tonen en dus alleen bij wijze van spreken politiek correcte berichten zou mogen posten omdat ik ocharme niet op iemand zijn zere teentjes zou kunne trappen dan hoef tdit voor mij niet meer.



Het is mij hier enerzijds altijd te doen geweest om prof en objectieve informatie wars van commerciele belangen en anderszijds ben ik ook een mens met recht op een eigen mening.



U kunt aan de heer Jos Moelandts mij groeten overbrengen want hij is de laatste die mij vandaag een beledigend bericht heeft gestuurd. Dhr Jos moelandts is zelfs van zulks laag niveau dat hij zijn eigen e-mail adres heeft gemanipuleerd zodat wij niet kunnen reageren. Van dat soort mensen heb ik dus wel mijn buik vol. Grotere lafaards dan diegenen die schelden en vlug weglopen kan ik mij niet inbeelden.



Gegroet aan allen en nog veel plezier met bouwinfo (als dat nog kan blijven duren met dergelijke mensen zoals Joske)



Met veel genegenheid voor de serieuze bouwinfo-ers

Marnix
 
Lid geworden
29 mei 2006
Berichten
114
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ook ik wil hier pleiten dat je blijft en wel om volgende redenen: ik volg dit forum als geregistreerd user nu sinds mei van dit jaar en lees haast elke dag de belangrijkste threads.



Regelmatig erger ik mij aan de soms agressieve manier van antwoorden van sommigen, vooral als het wat té persoonlijk wordt.



Ik ben ook zelfstandig, maar dan in een andere sector en krijg soms ook negatieve kritiek die onterecht is, onoordeelkundig etc. Met de jaren heb ik ook geleerd van mij er geen bal van aan te trekken. De mensen die je willen, komen toch. En als je kwaliteit in huis hebt ééns te meer.



En dat vond ik nu steeds terug in jouw antwoorden op dit forum: ik heb die steeds met veel aandacht gelezen en vind het knap dat je onbezoldigd en los van enige commercie tracht van een professioneel neutraal advies te geven.



En juist dat maakt nu een forum als dit groot. Moest het enkel bestaan uit een aantal bricolleurs (no effence aan de niet professionelen) dan zou het hier niet lang duren denk ik.



So keep up the good work Marnix, trek u er niks van aan. Ik weet zeker dat de grootsten hoop hier uw posts weet te appreciëren, ni waar mannen ?



Aan cookie: is er geen manier om bv. te registreren of enkel pm's te posten via een soort registratie ?
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
47
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ Marnix: jammer echt jammer, al kan ik het begrijpen. Uwe nikkel afdraaien en er geen respect voor terug krijgen is één ding, maar er dan nog eens voor uitgemaakt worden is er toch wel over. Ik denk dat ik hetzelfde zou doen.



Jammer ... je staat overigens wel op mijn lijst van 'mensen waar ik wel eens een pint mee zou willen gaan pakken' :wink: (als het u moest interesseren: tussen Sergio en professor Rik Torfs, om u maar een idee te geven 8) )



adieu copain!
 
G

Guest

Guest
Mensen toch, gewoon negeren die handel. Twee jaar geleden kwam een zekere L. hier de boel op stelten zetten omdat hij problemen had met zijn SOD firma. Het is ondertussen wel heel erg stil geworden rond L. en zijn website en het proces dat HIJ nooit kon verliezen.

sinuaties verwijderd. Zo goed als niemand kan met 100% zekerheid zeggen over wie het gaat, dus laten we ook niet gokken hé...de maand zal er opnieuw iemand zijn die zijn ijdelheid hier bevestigd wil zien. En de maand daarna ook,...

Streel hun ijdelheid door ze gelijk te geven en denk er het uwe van.

En luister naar wat de professionals te vertellen hebben.

En voor de professionals: antwoordt alleen op gerichte vragen en laat de betweters koken in hun onwetendheid.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.007
Waarderingsscore
1
Punten
0
marnix, ook wij botsten af en toe in onze mening, en idd soms werd het persoonlijk..



doch uw inbreng vond ik steeds wel super, je verkocht je eigen niet, maakte niet reklame voor je zaak....trachtte de mensen te helpen, ook mij trouwens.



doch geef toe, soms was je hard, te gekruid etc...dat je daar reaktie op krijgt is normaal.



wat zeker niet normaal is dat je via pb en mail persoonlijk werd bestookt..



soit ik hoop dat je je mening wilt herzien in naam van alle fatsoenlijke bouwers en bouwers in spe want velen kunnen je hulp en advies gebruiken, jij weet het ook maar al te best, velen worden van alles wijs gemaakt en ik zou zeggen, neem als doel van het forum de ''sukkelaarkes'' te helpen, bestaat er een nobelder doel dan mensente helpen?



ge zult uw plaatske in de hemel zo verdienen
 

wtr

Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
spijtig dat het zo moet lopen :(



man man man.



Toch bedankt voor je vele deskundige advies



THX :!:
 
Lid geworden
2 okt 2006
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben hier ook nog nie zo lang, maar Marnix, jij was een persoon die mij metteen opviel :D , straight to te point en vooral bijna in iedere vraag stond je klaar met een antwoord, dat vond ik super!

Ik zou kunnen zeggen trek het je niet aan, maar ik denk dat al dat gezeik die je krijgt niet leuk is. Maar toch, gun het die gasten niet, die gaan hun kop hier voorlopig niet meer laten zien door al deze heisa nu, who cares, maar lachen nu in hun vuistje
 

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
5.230
Waarderingsscore
2
Punten
38
marnix van glassmetal wrote:
en ooh ja voor ik het vergeet, dacht er net aan terwijl ik mijn patatjes aan het schillen was:



Als één van die leukerds die beledigende berichten stuurde het vanaf nu nog riskeerd die sleur ik gegarandeerd voor de rechtbank. Want als ik één goede kant heb dan is het wel dat ik een zeer principieel mens ben.

Jullie gegevens zal ik vinden al moet ik er een computernerd opzetten want anoniem blijven jullie nooit op het net



Marnix,

Misschien hebt ge nog wel een andere goeie kant : als het wat gezakt is, niet te beroerd zijn om toe te geven dat ge hier in een vlaag van woede hebt gereageerd met u terug te trekken. Woede wellicht omdat ge die "Jos Moelandts" niet van woord hebt kunnen dienen, volgens wat ik begrijp.

Maar nog geen 3 dagen geleden hebt ge zelf gezegd dat ge u geen bal aantrekt van dwaze berichten, zolang ge maar in eer en geweten kunt zeggen dat ge uzelf niks te verwijten hebt. Per slot van rekening moet ge uzelf in de spiegel kunnen kijken, en niemand anders.

Wie u beledigt wil u treffen, en waarschijnlijk bekomen dat ge hier zwijgt op het forum.

Kunt ge u zijn triomf en zijn "yesss !!"-gevoel voorstellen als dat effectief lukt ??

Kunt ge leven met de gedachte dat zo iemand zijn doel op deze manier bereikt ?

Allez kom zeg :evil: .



Op onze leeftijd (;-), schone rijpe leeftijd, schoon wijnjaar...) laten we ons toch niet meer chanteren zeker :!: :!: :!:



Ik hoop dus dat ge morgen wakker wordt in een andere mood.

En dat ge terugkomt.

Niet voor mij, mijn bouw is voorbij, al moet ik wel zeggen dat ik kan genieten van uw rebelse (soms wel brutale, cfr wat selemg zei) interventies die animo in de bouwerij/brouwerij brengen.

Dus niet voor mij, maar de gedachte dat ge u laat afschepen door de eerste de beste dreigbrief of beledigend bericht, vind ik plaatsvervangend ondraaglijk.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
walter wrote:
Ik had er helaas geen idee van dat er zoveel mensen zijn die hun tijd verdoen met beledingingen rond te sturen.

Ik betreur je besluit, want een prof hier op het forum heeft enorm veel invloed op de kwaliteit van de discussies. En ik zal je commentaar hier dan ook missen.



Walter nam me de woorden uit de mond.

En alhoewel ik hoop dat Jansenius gelijk gaat krijgen en dat ge "morgen wakker wordt in een andere mood", kan ik je wel snappen, want :"trop is teveel, en teveel is trop"! Een mens is nu eenmaal geen robot zonder gevoelens.
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
voila, als er dan toch een slot op het andere onderwerp komt....



wat lees ik hier???



Nee marnix !!! blijf !!!! ik moet nog beginnen bouwen - dus ik heb je bijdrage nog nodig :cry: :cry:
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
mezza wrote:
na steven nu ook al marnix?



:cry:



jammer...



Waaaaaaaaaaat !!! Is steven ook weg ! :cry:

mor seg ! dat meen je toch niet :x :x



pfuuh ! we hebben nu eens zo'n goed forum... allé, ik zeg niet dat hiermee alle goeie weg zijn hé - maar toch wel een serieus verlies :?



@moderators: kan je die rotte appels er niet uitgooien zodat we onze goeikes niet kwijtspelen pleazzze :roll:
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marnix is te zeer een prof. Heeft even terecht uit zijn slof kunnen schieten

en daarmee een duidelijke boodschap uitgebracht.



Ik denk/hoop dat hij het niet kan laten en eerdaags jullie vragen weer

zal beantwoorden.



Daar is hij veel te sociaal/hulpvaardig voor.



Groet,



Gerard.
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Ik had onlangs ook een stevige aanvaring met enkele anderen, en we hebben ook wat via PB gedaan, maar dat eindigde wel met positieve PB's, in de trant van "ach, tenslotte is het maar een forumdiscussie, ge kunt moeilijk zeggen dat ge iemand kent/kunt veroordelen via 1 topic (zelfs meerdere)"



We kwamen overeen, dat we niet overeenkwamen, en hoe fel we ook van mening verschilden, dat samen kunnen besluiten, gaf me een beter gevoel, dan een eventueel "ik heb toch gelijk gevoel".



maar erug jammer, dat niet iedereen het zo kan/wil afhandelen, Marnix, ik weet dat het makkelijk gezegd is "ik trek het mij niet aan", en dat het soms toch steekt, maar mss moet ge gewoon een breakske nemen, alles wat laten bezinken. Tijd heelt zeggen ze, kies uw topics uit, en de topics waar ge u te hard aan stoort, moet ge gewoon links laten liggen.



Ge hebt lange tijd actief (met dank en respect) deelgenomen, mss je freq. iets minderen, dan verlaagt je ergernisgevoel vast ook wat.



Indien je toch besluit weg te blijven, success nog met al je toekomstige projecten.
 

Ck

Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
flesjespa wrote:
Ik had onlangs ook een stevige aanvaring met enkele anderen, en we hebben ook wat via PB gedaan, maar dat eindigde wel met positieve PB's, in de trant van "ach, tenslotte is het maar een forumdiscussie, ge kunt moeilijk zeggen dat ge iemand kent/kunt veroordelen via 1 topic (zelfs meerdere)"



We kwamen overeen, dat we niet overeenkwamen, en hoe fel we ook van mening verschilden, dat samen kunnen besluiten, gaf me een beter gevoel, dan een eventueel "ik heb toch gelijk gevoel".



maar erug jammer, dat niet iedereen het zo kan/wil afhandelen, Marnix, ik weet dat het makkelijk gezegd is "ik trek het mij niet aan", en dat het soms toch steekt, maar mss moet ge gewoon een breakske nemen, alles wat laten bezinken. Tijd heelt zeggen ze, kies uw topics uit, en de topics waar ge u te hard aan stoort, moet ge gewoon links laten liggen.



Ge hebt lange tijd actief (met dank en respect) deelgenomen, mss je freq. iets minderen, dan verlaagt je ergernisgevoel vast ook wat.



Indien je toch besluit weg te blijven, success nog met al je toekomstige projecten.

:wink:
 
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
1.757
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is een gevolg van lange tijd geen mod te hebben gehad op het forum.



Nu Cookie de zaak aan het overnemen is, is het heel spijtig dat dit gebeurd.

Wie zegt dat er niet ergens iemand met een verborgen agenda zit, die ewust dit forum wil ondermijnen?.



ik zou er in elk geval mijn hand niet voor in het vuur willen steken.

Langs de andere kant, is dit een zeer krachtig medium met echte kandidaat-klanten dat zeker niet over het hoofd mag worden gezein door de profs.



Nu is het eenmaal zo, dat wanneer je anonieme pb's krijgt en je kan niet reageren, dat dit zéér frustrerend is voor de betrokkenne.



Ik zou zeggen Marnix, veeg daar eens je voeten aan, en laat zien dat je boven dit soort van geniepige onderkruipers staat.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is denk ik een fundamenteel probleem op deze site. De mening van professionals wordt vaak keihard gecounterd, op een brutale en beledigende wijze. Met Steven en Marnix verliezen jullie twee zeer competente vakmensen. Christophe zien we hier ook niet meer reageren. En geloof me, als hier niet zo vaak aan architect-bashing gedaan zou worden, zouden er meer architecten vaker reply's geven. Ik beperk mij tot het minimum.
 

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
7.114
Waarderingsscore
2
Punten
38
Tja, den mensch weet et altijd beter dan de proffesioneel he. En toegeven: ik zondig ook :D.



Spijtig dat Marnix en anderen weg blijven maar ik kan ze heeeeel goed begrijpen. Het is lullig als je mensen probeert te helpen terwijl ze met stront naar je gooien.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Marnix laat u ni kennen he man!



Er zitten hier velen die uw hulp al dankbaar gebruikt hebben maar nog meer die uw hulp nog zullen nodig hebben in de toekomst.



Die enkele rotte elementen maken het kapot voor al diegene die het goed menen en hier om raad komen vragen.



Namen Marnix, wij willen namen! :lol:



Zou een (tijdelijke) ban voor zo'n personen geen oplossing zijn?

Met onze 2 nieuwe moderators moet zoiets toch mogelijk zijn.



Ik hoop u, alsook Steven weer terug te vinden op het bouwforum. Wat is het forum zonder vaste waarde he!





Aan al de zielige, rotte elementen:



Hartelijk dank om weer een professionele weg te pesten. Als jullie zo de puber moeten uithangen en scheldtirades versturen onder de veilige "anonimiteit" van het internet dan zou ik bijna medelijden moeten hebben met jullie.

Als jullie wat kloten aan jullie lijf moesten hebben dan doe je zo iets face to face of publiek.

Moesten jullie enige sociale intelligentie hebben dan zouden jullie er niet aan denken om zulks te versturen.

1 woord: PRIMATEN!
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
een mod kan niet verhinderen dat er kwalijke PB's gestuurd worden, en een vroegtijdig ingrijpen van een mod, kan mss zelfs leiden tot nog meer frustratie bij iemand, en ervoor zorgen, dat ie nog sneller zich verlaagt tot bep. praktijken;



alle forums hebben hier last van, it's part of the game, of zoals de koks zeggen "if you can't stand the heat enz.."

(natuurlijk, als het algemeen niveau van een forum onder je eigen standaard valt, blijf je er beter weg, of blijf je weg uit bepaalde topics)



Marnix, ge vindt dat de balans op dit moment overhelt naar "last en frustratie die het forum meebrengt", ipv "plezier van op een forum info te kunnen delen, uw gelijk af en toe eens halen, gelijkgestemden te vinden, anderen te helpen en info vinden".



De balans is voor jou verstoord, daarom dat iedereen nu probeert extra gewicht in je schaal van het positieve van een forum te werpen. Kan lukken hé, een goed gevoel blijft, en frustratie ebt weg, bij ne gezonde mens zoals jezelf. De kans is bestaande, dat je balans weer omslaat naar de andere kant, geef het wat tijd. Ik hoop alvast van wel.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Mods kunnen zulks niet volledig tegengaan.

Maar als bepaalde "elementen" zich regelmatig uiten op een agressieve, onbeschofte, degoutante manier en de geadresseerden van de PB's melden dit aan de mods dan is er volgens mij wel een mogelijkheid om die elementen te bannen.



Mss iets om over na te denken bij de mods.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
n aantal berichtjes zijn verwijderd. Het kan zeker niet de bedoeling te zijn om te gaan gokken wie er pb's stuurt en wie mailtjes gaat vervalsen enzo. Zelfs moest je het 100% zeker weten post je dat niet in het forum, maar laat je dat aan mij of sven weten!

Hou de discussie hier over het feit dat er prof's gaan lopen, en daar is wel degelijk een reden voor, dat mag duidelijk zijn. Ik ben daar mee bezig, maar dit gaat nog wat tijd in beslag nemen, want als er iets uit de bus komt, moet het waterdicht zijn, en moet iedereen zich er goed bij voelen die ik er ga bij betrekken!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan