geen Sww meer na verbouwing... vaillant ecotec pro

• Tags loodgieter Sanitair verwarming verwarmingsinstallatie vloerverwarming
  • hey69

Nieuw Lid
    Lid geworden
    9 okt 2011
    Waarderingsscore
    6
    Punten
    8
    hallo beste mede forummers

Ik heb een vaillant ecotec pro 286/5-3 (met doorstromer) in gebruik sinds 2019 onlangs verbouwing laten uitvoeren,
    • Alle water en afvoer leidingen zijn vervangen Radiatoren op gelijkvloer weg en nieuw vloerverwarming op gelijkvloers
    • Radiatoren boven zijn behouden.
    Loodgieter heeft onlangs alvast de koud/warm water aangesloten aan mn vaillant ketel (niet vervangen wegens nog niet zo oud). Binnen een paar weken komt de vloerverwarming aansluiting etc.

nu het rare is, als ik de warm water kraan aanzet, triggert hij niet het warm water van mn ketel (op 4 verschillende kranen in huis idem)

enkel als je de ketel opnieuw opstart dan krijg je even warm water , (als warm water kraan al loopt ondertussen...ik vermoed dat hij door een self test gaat en toevallig dan de 3 weg klep even op sww staat?) geen idee maar dat is het dan . hij gaat dan ook maar max naar een 50c en uit de kraan komt niet echt super heet water

eens de kraan dicht doen en opnieuw warm water aandraaien, geeft enkel koud water( je hoort de water door de ketel zoeven ) ketel geeft geeft geen reactie , geen icoon te zien dat sww in gebruik is.Gewoon lekker niets aan de hand
    • sww is ingesteld op 59c
    • heen en retour staan tijdelijk gelust voor druk te hebben
    • radiator staat op zomermodus (off)
    • thermostaat stond eerst niet aangesloten (afgehaald om muren te verven), ondertussen terug aangekoppeld. hij laat mooi de temperatuur van de living zien, maar geen verandering wat ik wel verwachtte
    • comfort staat aan. maar met off setting het zelfde resultaat
    • de ketel laat wel de temperatuur zien van 50c bijvoorbeeld op het scherm, dat is de actieve water die er van binnen inzit denk ik ?
    • bij de opstart zie je ook dat hij even tot de ingestelde 59C opwarmt en dan terug naar standby te gaan.
    Nu zou je zeggen, vraag het aan de loodgieter . De man die het installeerde is al lang gestopt. De huidige gaat binnen paar weken terugkomen om
    de rest van de installatie af te ronden.. nu hij vrij laat in de avond gedaan had met werken, zei hij dat hij verder zal zien wat het probleem is wanneer hij
    terugkomt binnen een paar weken

ik dacht mischien is er al iets dat ik zelf kan opzoeken of afregelen?

Enigste mankement dat ik gehad heb is anderhalf jaar geleden de 3 weg klep die lekte, blijkbaar een gekend probleem met deze modellen, redelijk veel youtube filmpjes van gezien, heb deze dan ook ergens gekocht en vervangen, dankzij online documentatie , geen moeite gehad met het te vervangen

iemand ervaringen of ideeen?

ps: ik had eerst de topic in de verkeerde subforum geplaatst. Ik krijg het niet verwijdert

Bijlagen

• IMG_1799.jpeg
      IMG_1799.jpeg
      76,6 KB · Weergaven: 7
    • IMG_1800.jpeg
      IMG_1800.jpeg
      122 KB · Weergaven: 7
    Laatst bewerkt door een moderator:
    Staat er druk en water op het verwarmingscircuit van de ketel?
    Dat is nodig om sww te kunnen krijgen.

jawel , vergeten te vermelden.
    aanvoer en retour is gelust tijdelijk voor de druk

Probleem opgelost. Ik update vanavond :) zo hebben andere mensen er ook iets aan.

Had stromingsensor uitgemeten. Beetje gegoogled en op youtube de info gekregen
    Heb met een multimeter die pinnen uitgemeten en iss er kwam geen signaal terug van de sensor. Heb alle draadjes en de sensor aangedrukt en het werkte weer. Leek wel op een slecht contact

Heb het onlangs ook gehad, heb hem vervangen, achteraf gezien dat de contacten geoxideerd waren (3j oud), waarschijnlijk met de fiche er eens af en terug op ging het ook gewerkt hebben

Bijlagen

• IMG_20250131_134933651_HDR_AE.jpg
      IMG_20250131_134933651_HDR_AE.jpg
      131,5 KB · Weergaven: 9
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan