• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gechipte douche tegel, vervangen of laten?

Lid geworden
29 sep 2014
Waarderingsscore
4
Punten
3
Gegroet klusseniers,

Benieuwd naar jullie raad/inzicht:

Gisteren net te enthousiast voeg schoon willen krabben met een mesje ter voorbereiding van de voegwerken waardoor er een stukje gechipt is.
Ondiep en 3mm in diameter..

Mijn vraag: is dit technisch gezien een probleem? Zal water hier makkelijker door sijpelen nadat het gevoegd is?

Het ligt goed in de tegellijm en onder de achterwand tegel, en achter de afvoergoot, dus ik zie er erg tegenop om het eruit te gaan slopen 😕

Ik zat eventueel te denken aan harde was of epoxy reparatie maar heb daar geen ervaring mee en weet niet hoe duurzaam dat is. Iemand ervaring daarmee?

IMG_0241.jpeg

Zal water hier makkelijker door sijpelen nadat het gevoegd is?

Tegels en voegsel mag je nooit als waterdicht beschouwen. Daar zit toch een kerdi mat of gelijkaardig achter hoop ik?
Dan maakt het helemaal niet uit.

Ja, srry vergeten erbij te zetten, kerdimat zit eronder!

Wordt moeilijk om te verwijderen, zover ik kan zien zit de vloer- onder de wandtegel.

Laat die maar zitten dan als je kan leven met het visuele.

Er bestaan volgens mij van die herstelkitjes (wel duur om zelf aan te kopen voor 1 herstelling, misschien heeft je vloerder zo iets?), maar als het jou niet stoort, zou ik het ook zo laten. Tegel uithalen zal meer kwaad dan goed doen (kans op beschadiging Kerdi bv.)

Merci allemaal voor jullie opinie. Ben er nu geruster in om het erin te laten en zien hoe ik het visueel kan verbergen!

bijkleuren met potlood

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan