• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Geberit hangwc

Lid geworden
16 nov 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoi,

Ik ben opzoek naar een methode om mijn geberit hangwc te plaatsen.
Voor de wc boven was het simpel plannetje volgen en de sanbloc plaatsen tegen de achterwand.
Maar voor de wc beneden is er een probleem. Daar komt de wc "in het midden van de ruimte" te staan. Waarmee ik wil zeggen dat er een technische schacht achter de sanbloc loopt. Deze zit vol met leidingen van her d-systeem en elektriciteit kabels etc etc. Dus met een draadstang naar achter werken is geen optie. Dan was mijn volgend idee om er een wandje in metal studs te maken, maar dan bots ik op het probleem dat ik er geen kastje meer boven kan maken.

Heeft iemand een idee zodat ik de wc kan zetten, en een kastje erboven kan maken. En dat alles toch nog stevig is?
Mijn dank is groot!
Gr Kevin
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Je kan toch een frame zetten in metalstud of hout en er enkele schabben boven voorzien ?
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Als je 2 metalstuds van vloer naar plafond zet, zodat je geberit ertussen past, dan kan je een kastje maken tussen de 2 profielen.
Je geberit zet je vast op de 2 metalstuds.
 
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
29
Waarderingsscore
4
Punten
3
Je kan een stevig u profiel (laten) lassen en dit op de geberit monteren. Dan zou je het middels schroeven in de zijmuren kunnen monteren of verankeren. Je kan dan nog steeds alle kanten uit voor de afwerking.

Ik heb het op deze manier gedaan. Kan helaas niet 1-2-3 een foto vinden maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel :)

*** edit *** Foto gevonden E927BE0A-C698-435A-B754-A8271B8AFDEE.jpeg
 
Laatst bewerkt:

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
2.674
Waarderingsscore
566
Punten
113
kan je aan de zijwanden bevestigen ? Dan is de methode van @Copenicus zelfs zonder draadstangen stevig genoeg. Kijk eventueel ook even naar de foto's die daarover ik bij deze post, deze post en deze post gezet heb. Ze hangen er nu een paar jaar en die bewegen geen millimeter.
 
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
29
Waarderingsscore
4
Punten
3
kan je aan de zijwanden bevestigen ? Dan is de methode van @Copenicus zelfs zonder draadstangen stevig genoeg. Kijk eventueel ook even naar de foto's die daarover ik bij deze post, deze post en deze post gezet heb. Ze hangen er nu een paar jaar en die bewegen geen millimeter.
Ja inderdaad , Zonder draadstangen is het zeker stevig genoeg. Ik had eerst de draadstangen geplaatst en pas later het profiel.
ik zou het nu zeker zonder draadstangen doen
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Je kan een stevig u profiel (laten) lassen en dit op de geberit monteren. Dan zou je het middels schroeven in de zijmuren kunnen monteren of verankeren. Je kan dan nog steeds alle kanten uit voor de afwerking.

Ik heb het op deze manier gedaan. Kan helaas niet 1-2-3 een foto vinden maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel :)

*** edit *** Foto gevonden Bekijk bijlage 76470

deze zonder draadstangen
of gewoon een stevige houten balk achter de bovenregel van de systemfix en de draadstanden in deze houten blak bevestigen
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan