• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gat in spouw dichten

Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
1
hallo,



In ons huis die we grondig aan het renoveren zijn, werd de electriciteit volledig vernieuwd...



Alle leidingen ingeslepen en om tot op de verdiepingen te raken, in een hoek van het huis 'geprobeerd' door de vloer te boren om zo naar boven te raken.

Toen dit niet lukte heeft de electricien aan het plafond van het gelijksvloer en aan de vloer van het 1e verdiep een gat geboord door de binnenmuur, om zo de vloer plateau te omzeilen..



En dus lopen de leidingen nu in een bocht langs de vloer van m'n 1e verdiep maar dus wel tussen mijn binnen en buitenmuur :s



Het gat zou hij opspuiten met een specefiek schuim die snel hard word ( zoiets als tussen deur kaders etc...)



Nu is mijn vraag of dit wel een goeie oplossing is? Bij mijn weten mag je binnen - en buiten muur elkaar niet raken ivm met vocht dat je dan binnen krijgt... Maar door dit schuim zal dit toch zo zijn?



Ik zit er mee in dat ik problemen ga krijgen op deze manier..



Iemand raad?





grtjes
 
Lid geworden
11 mei 2010
Berichten
205
Waarderingsscore
1
Punten
0
pu-schuim en dan dichtmetsen...
 
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dit zal dan wel speciaal PU schuim zijn voor op die plaats of niet?



Ik kan deze methodes gebruiken, maar dan moet ik wel maken dat mijn leidingen de buitenmuur niet raken of ik krijg zo vocht van buitenmuur via mijn leidingen op mijn binnen muur..?



grt
 
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
398
Waarderingsscore
1
Punten
0
Is gewoon PU schuim, maar dat is niet erg want:

- PU schuim is behoorlijk waterdicht

- Binnen- en buitenmuur mogen elkaar wel raken, zolang het maar met een "waterdicht" (niet-capillair) en isolerend materiaal is. In geval van een open spouw hoeft het materiaal niet isolerend te zijn, maar als je in de toekomst beslist om uw spouw te laten na-isoleren heb je daar natuurlijk wel een koudebrug.

- Zo heel veel vocht zou er normaal gezien niet in uw spouw mogen terechtkomen, om niet te zeggen geen. Tenzij ge zeer capillaire (water opzuigende) gevelstenen hebt of ergens een lek.

Gevelstenen kunnen wel capillair worden nadat ze gezandstraald zijn.

Maar dan nog zou zou PU schuim normaal gezien geen probleem mogen zijn.



Als ge het nog niet vertrouwt: de beschadigde stenen die niet weggekapt zijn verder wegkappen en zelf opnieuw opmetsen met recuupstenen. Dat hoeft niet perfect te zijn want ik veronderstel dat daar nog over gepleisterd moet worden :)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan