gat in pvc buis geboord - hoe dichten?

Biesje

Lid
Lid geworden
17 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
we hebben -per vergissing uiteraard- een gat geboord in een ondergrondse buis die regenwater naar onze regenput brengt.

Buis: van die grijze (pvc?) buizen - ligt in de tuin, ongeveer 30cm onder het grondoppervlak.

Gat is ongeveer2,5 cm diameter

We gebruiken het regenwater voor o.a. toiletten, wasmachine, buitenkraantjes dus het moet wel een beetje proper zijn/blijven.

Hoe kunnen we dat herstellen?

uit een overschot pvc buis met zelfde diameter een stukje zagen, en met pvc-lijm op het gat plakken.

idd das de beste oplossing

zorg wel voor een voldoende draagvlak rondom.

opschuren

ontvetten

kleven met tangit

Zorg dat er geen bramen aan het per vergissing geboorde gat zitten, aan het afgezaagde stuk (ik zou een buis half doorzagen, 10-15cm lang).

Ontvetten met Aceton (is opschuren niet nodig), gewone PVC lijm van Soudal uit de DHZ is goed genoeg, gel of lopend maakt niets uit.

insmeren beide kant en ineens erop kleven, paar seconden goed aandrukken klaar.

stuk PVC-buis met TEC7 erop kleven

? PVC lijm is goedkoper en 100% geschikt, zelfs al had ik geen PVC lijm in huis zou ik hem voor deze klus gaan kopen, Tec 7 heb ik altijd wel een tube liggen.

Misschien kan de TS even vermelden of het reeds uitgevoerd en gelukt is.

wel, we hebben er een ander stuk buis over gekleefd met tec7. Het lijkt gelukt, maar dat zullen we waarschijnlijk pas merken (o hopelijk niet) met de tijd zeker...

thx voor de aanwijzingen

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan