Gasverbruik

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu het kouder aan het worden is, hebben we al een 2-tal weken onze vloerverwarming aanstaan in ons nieuw huisje.

Ik had graag geweten hoeveel gas jullie op dit moment (met dit weer )verbruiken? In de winter zal dat wel wat hoger liggen.

Momenteel verbruik ik ongeveer 5 m³ gas per dag.

Heb voorlopig nachtverlaging (16°C) ingesteld tussen 22u en 6u en ook nog eens verlaging (16°C) tussen 8u en 15u. Voor de rest +- 20-21°C.

Hoi Frank,

Ik heb mijn 1090m³ omgerekend naar de prijs die ontving.

Dat was ongeveer 0.59€/m³ (excl. BTW)

Let wel dat dit een bundeling is van prijs per kub en vaste kosten (vaste kosten, distributie,...)

Ik zit bij Luminus actief 2J, heb wel NIET gekozen voor domiciliëring.

Bedankt, dus dat is voor mij 800€ zonder btw, toch veel geld vind ik maar ik mag blijkbaar niet klagen als ik sommige verbruiken hier lees.

Afgelopen winter schommelde het rond de 1m³/dag met een paar uitschieters naar 1.5m³, begin april zakte het naar 'zomerregime'. We zitten dan onder de 0.5m³ met wel redelijke variaties daar onder: soms amper 0.07m³ op dagbasis, soms 0.25m³ of daar iets boven. Momenteel zitten we nog steeds op da zomerregime.

Ik zeg er wel bij dat we ne zonneboiler hebben en zowat altijd op hout verwarmen in de winter.

HIer staat de teller momenteel al op 1424 m³ en deze werkt sedert 20 december 2007.

Wel pas binnendeuren vanaf april en voorlopig nog geen dakisolatie (ga ik zeer dringend werk van maken).

Van 23 september tot vandaag staat de teller bij ons op 111m³. Ik weet niet of dat veel of weinig is. Wij hebben een HOB van 6m breed op 11m diep, geen geïsoleerd dak, geen geïsoleerde muren. Nu wel 1.1-glas en 7cm PUR vloerisolatie.

Gas is voor verwarming en warm water.

Zit nog steeds aan 2.7 m³ per dag... Wat netjes is sinds het inschakelen van de verwarming...

ons verbruik is nu wel gestegen. Op 13 dagen hebben wij een verbruik van 45 m³. Geen idee hoe het komt eigenlijk. Hebben wel nog geen binnendeuren staan (misschien toch maar eens dringend werk van maken), dakisolatie is er nog niet en we moeten wel wat harder stoken voor onze 2 kleintjes. Maar toch...

Verdikke, valt me dat weer tegen!!! :cry:

Wij zitten aan 675 m3/jaar.

En dat voor de hele dag thuis te zijn. Overdag brandt de chauffage niet, want bij het minste streepje zon is het in de keuken 21°.

Zit hier nu rond de 2m3 per dag voor WW en verwarming; wel dag en nacht op 20 graden in gans het huis.

Over een gans jaar bekeken zal ik een verbruik hebben tussen de 350 en 400m3. Ben wel tevreden.

Ik heb het ook eens gevraagd aan mijn ouders: 20 jaar geleden in een strenge winter in een groot niet-geïsoleerd huis: kon oplopen tot 30m3/per dag! :shock: En dan was nog niet gans het huis warm.

ingrid wrote:
ons verbruik is nu wel gestegen. Op 13 dagen hebben wij een verbruik van 45 m³. Geen idee hoe het komt eigenlijk. Hebben wel nog geen binnendeuren staan (misschien toch maar eens dringend werk van maken), dakisolatie is er nog niet en we moeten wel wat harder stoken voor onze 2 kleintjes. Maar toch...

Wat? die kleintjes? :lol:

Wij zitten aan een gemiddeld verbruik van 1,43 m3/ dag. Gebruiken wel veel de inbouwcassette op hout. Nog geen deuren, momenteel gordijnen

'k Denk dat er hier toch gegoocheld wordt met cijfers...

De ene spreekt van Xm³ per dag tijdens het stookseizoen, de andere van Ym³ per jaar. Niet echt te vergelijken dus...

Bon, we zitten aan een gemiddelde van 1,86m³ gedurende 17 dagen dat de verwarming draait, 20-21°C zonder nachtverlaging. Dit is dan wel voor SWW, koken en verwarming. Voorlopig nog geen idee hoeveel we verbruiken voor SWW, koken was ongeveer 0,02m³/dag

heb van gisteren avond 20 u tot nu 6m³ gas verbruikt.

is dit normaal in ob van 240m²? warm water-verwarming (beneden vloer-boven radiators).isolatie 2*5cm geschrankt mupan façade muur,dak 18 cm rockwool,zoldervloer 18 cm isover en remo fundering 30 cm isomo blokken onder vloerplaat,5cm isolatiechape,2cm eps plaat en 3.5 à 5cm noppenplaat ook isomoplaat.

Wij hebben sinds 1 december cv op gas en gaan schat ik eindigen op een jaarverbruik van iets boven de 1300m3.

Vind het eigenlijk nogal veel, maar langs de andere kant hebben we heel ons huis moeten drogen na het plakken, was het letterlijk een open bebouwing door al de kieren en koudebruggen tijdens de verbouwing en zit ik met een muur die niet geisoleerd zal zijn tot ze ertegen bouwen :cry: Bovendien is er altijd iemand thuis, dus staat de verwarming heel de dag op.

Hopelijk krijg ik dit in de toekomst nog wat naar beneden.

Gr,

Steven

thesmurf wrote:
Wij hebben sinds 1 december cv op gas en gaan schat ik eindigen op een jaarverbruik van iets boven de 1300m3.

Vind het eigenlijk nogal veel, maar langs de andere kant hebben we heel ons huis moeten drogen na het plakken, was het letterlijk een open bebouwing door al de kieren en koudebruggen tijdens de verbouwing en zit ik met een muur die niet geisoleerd zal zijn tot ze ertegen bouwen :cry: Bovendien is er altijd iemand thuis, dus staat de verwarming heel de dag op.

Hopelijk krijg ik dit in de toekomst nog wat naar beneden.

Gr,

Steven

1300m³ is toch niet overdreven veel ook niet he... is nog geen 1000€

Jamaar gij weet ni hoe een gierige pin ik ben met de chauffage he :lol:

Ben blij dat het vrouwke met die WAR en thermostatische kranen niet meer weet aan wat ze moet draaien 8)

Hier gemiddelde van 4.1 m3 per dag (woning van 1949 , 4 personen en zowel verwarming , water als koken is met gas)

Ook is er bijna altijd iemand thuis en staat de verwarming op.

eum...

weet er iemand de omzetting van vloeibaar naar gasvormig van gas?

ik veronderstel dat jullie gegevens hier gasvormig zijn?

doordat ik met propaan werk en check op de tank denk ik niet echt te kunnen vergelijken.

edit: kan dat zijn dat 1 liter vloeibaar gas = 250 liter gasvormig gas?

ik zou eens googlen dan vindt je heel wat converters voor dat soort zaken

Pout wrote:
eum...

weet er iemand de omzetting van vloeibaar naar gasvormig van gas?

ik veronderstel dat jullie gegevens hier gasvormig zijn?

doordat ik met propaan werk en check op de tank denk ik niet echt te kunnen vergelijken.

edit: kan dat zijn dat 1 liter vloeibaar gas = 250 liter gasvormig gas?

't is gewoon delen door vier dacht ik.

Dus duizend liter propaan is 250 m3. Maar ik ben geen kenner. :oops:

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan