Lang geleden nog iemand gereageerd, maar ik ben nieuw dus...volg al even en nuttige tips op het forum gevonden, waarvoor dank !
bungalow van 1966, gelijkvloers van 130m² verwarmd en een epc van 666
ketel de dietrich gt 1104v 27kw en junckers brander 1993 met ingebouwde boiler van 120 liter zonder tijdschakeling
Eerste jaar, van 3/9/2016 tot 3/9/2017 2011 liter stookolie verbruikt (tank gevuld)
In zomer 2017 nieuwe ramen gestoken van 1.0, spouwmuren van 6cm opgevuld met suprafil en de zoldervloer geisoleerd met 18cm rockwool.
Vandaag 28/3 heb ik 1030 liter verbruikt, ik hoop tot begin september toe te komen met 1300 liter (?)
Dat zou een besparing zijn van 35% met die extra isolatie. De kruipkelder zou nog gepurd kunnen worden maar ik vrees dat mijn chauffageleidingen mss ooit gaan doorroesten, ik ken de staat niet maar de kelder is maar 70 hoog en ik geraak niet door het keldergat (niet lenig en schrik dat ik me klem zet en ze de vloer kunnen komen openbreken)
Ik stook zuinig op 19° (vent alleen en rap warm), heb nu wel het probleem met de te grote gedimensioneerde radiatoren en isolatie de temperatuur uiteindelijk het setpunt ruim overschrijdt, keteltemperatuur ligt vast rond 75°.
Uurverbruik brander is 3 liter, met een kleinere brander zou ik kunnen zakken tot 1.9 liter, is dat rendabel...en goed voor de oude ketel? Heeft de ketel dan nog 17kw, en zou het chauffagewater dan lager zijn in temp?
Kan ik ervan uitgaan dat ik met een nieuwe condenserende gasketel met doorstromer en lage temperatuur 30% zou besparen en uitkom op een 900m³ gas?
Zou ik durven voor een warmtepomp gaan, met 9000kw verbruik? zonnepanelen leggen...maar de terugdraaiende teller zou begrensd worden op 15 jaar...
Alleszins ben ik blij met de isolatie, ook al wordt het even te warm, het comfort is ontzettend verhoogd in mijn kot.
O ja, in de uitlaat van de ketel zit een gat voor de temperatuurmeting en co meting bij keuring, mag ik dat afplakken met alu-tape?