• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Gasverbruik

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu het kouder aan het worden is, hebben we al een 2-tal weken onze vloerverwarming aanstaan in ons nieuw huisje.

Ik had graag geweten hoeveel gas jullie op dit moment (met dit weer )verbruiken? In de winter zal dat wel wat hoger liggen.

Momenteel verbruik ik ongeveer 5 m³ gas per dag.

Heb voorlopig nachtverlaging (16°C) ingesteld tussen 22u en 6u en ook nog eens verlaging (16°C) tussen 8u en 15u. Voor de rest +- 20-21°C.

heb het gister toevallig gecontroleerd...

3.5m³

En dan hebben we nog een bad van 200liter lekker heet laten vollopen... Dus ik schat een 3m³ gas voor verwarming. Dit zal mogelijk nog oplopen als het kouder wordt natuurlijk...

Gas verbruiken? Wij produceren gas! Of telt dat niet mee? :roll:

Wij hebben nu op 3 dagen 7m³ gas verbruikt.

Het water van de wasmachine en vaatwasser wordt ook warmgestookt op gas, we koken met gas en ik neem elke dag een lekker warm bad.

Ik heb eigenlijk geen idee of het veel is wat we verbruiken. Het is het eerste jaar dat we erin wonen en hebben dus nog wat droogstook.

van 1 oktober tot vanochtend 13,5 m3= 1,92 m3/dag vloerverwarming staat nu aan sinds 1 oktober

Heb nog niet gekeken maar veel zal het niet zijn.

Verwarming staat nog altijd niet aan.

We koken wel op gas en ook het warme water in mijn boiler (250liter) moet natuurlijk warm gehouden worden.

Allemaal mooie cijfers die echter niets betekenen zolang er niet bijstaat hoeveel m3 ermee verwarmd worden...

silencio wrote:
Allemaal mooie cijfers die echter niets betekenen zolang er niet bijstaat hoeveel m3 ermee verwarmd worden...

Is wel waar, maar tis toch een beetje een indicatie... dat heb je met ALLE polls... Nooit is elke situatie exact dezelfde aan de uwe

silencio wrote:

en de orientatie van je woning, de isolatiegraad, je persoonlijke comfortgevoel,... zeker omdat (zal wel voor iedereen zo zijn) verwarmng de grootste slokop is in het aantal m3...

Bij ons nu gemiddeld 2m3/dag voor SWW en verwarming

Heb juist het kaartje van eandis ingevuld. 1617m³ voor een jaar of 4.43m³ per dag. Dat is wel voor de verwarming, koken en warm water bij elkaar.

Bart

wat zou het gemiddelde gasverbruik voor een gezin eigenlijk zijn?? Ik vind daar weinig van terug.

ingrid wrote:
wat zou het gemiddelde gasverbruik voor een gezin eigenlijk zijn?? Ik vind daar weinig van terug.
rond de 2000-2200m³ per jaar in 2007 heb ik ergens op google gevonden

Wij hebben nu op 7.5 maanden 410m³ verbruikt De koude maanden moeten nog komen natuurlijk, maar dan denk ik nog niet dat wij aan die 2000m³ komen.

'k Denk dat de poll keuze te gulzig is... (Wat uiteraard positief is)

Misschien in december/januari een nieuw poll organiseren met dezelfde cijfers.

bij ons

157 dagen 115 m3 gas voor sanitair water geen verwarming is 0,75 m3 per dag (vanaf 26-4 dit jaar tot nu)

overall 2,79 m3 per dag (vanaf 11 november 2005 tot nu) nieuwbouw die nog moest drogen

Icecoldkillahh wrote:
ingrid wrote:
rond de 2000-2200m³ per jaar in 2007 heb ik ergens op google gevonden

:D :D

Me happy...

1ste jaar 1035m³

2de jaar 1089m³

vorig jaar 925m³

En dat in een (volgens de normen hier) slecht geïsoleerd huisje en zonder dakisolatie.. :D

Hier op 1 jaar 1227 m³ gas verbruikt = 3.36 per dag.

Verwarming + warm water.Nu voor verwarming heeft meestal de houtkachel gebrand.

Christophe

Ik heb vandaag de meterstand moeten doorgeven aan Infrax.

Van 01/02/08 tot nu 1426 m3, op 8 maanden dus :shock: :roll:

Ik moet er wel bij zeggen dat we er de nieuwbouw mee 'drooggestookt' hebben :wink:

Gisteren ook mijn eerste afrekening gekregen van luminus sinds we in ons nieuwe huis wonen.

Sinds 10/12/2007 tot eind september 1090m³ verbruikt voor verwarming(radiatoren), zonneboiler(300L) en koken.

1330m³ verbruikt op 1 jaar.

Voorlopig staat de verwarming nog steeds niet aan en binnen is het nog steeds 20-21° :)

Heeft iemand ergens een idee wat een m³ kost?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan