• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Gaskookplaat - doorvoer gas geblokkeerd

Lid geworden
29 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,
In de gaskookplaat in mijn buitenverblijf komt geen gas meer door. Zie ook bijgesloten foto.
De gasdarm is ok, die heb ik getest en gas komt er door. Als ik de gasinvoer van de kookplaat test door er in te blazen merk ik dat er niets doorgaat (getest met de kranen open). Het resultaat is hetzelfde, ongeacht welke kraan ik open zet, of alle vier open.
Deze kookplaat gaat al jaren mee zonder enig probleem, en ik snap ook niet wat er zou kunnen blokkeren. Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn ?
Bedankt voor jullie feedback.
Walter

Bijlagen

• BA894521-306E-46B4-A4BF-48F5E68DDE41.jpeg
    BA894521-306E-46B4-A4BF-48F5E68DDE41.jpeg
    221,5 KB · Weergaven: 33

Tom DV

Gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
215
Punten
63
En je drukt de kranen in terwijl je test? Bij het plaatsen van een nieuwe fles kan het wel even duren vooraleer het gas in de brander zit wegens de zeer lage druk.

Lid geworden
29 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik gebruik de kookplaat sinds 10 jaar. Ik draai de kranen open op net dezelfde manier, alleen komt er nu niets door. Het is mij een raadsel wat er nu anders is.

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
791
Punten
113
Misschien wel meegeven aan de leden over welk merk en type gasfornuis het gaat!
Zo een foto brengt niet veel bij.
10 jaar is niet niets ,dus je ergens met een lek zitten waardoor de ingebouwde veiligheid geen gas doorlaat op gevaar van.
Best is een technieker van het merk laten komen voor een grondig nazicht, gezien het voor uzelf een raadsel is.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
721
Punten
113
Het zal hoogstwaarschijnlijk zitten tussen toevoer en de aansluiting, anders was er 1 pit defect en niet alle 4 ineens.

Nu zou ik daar zelf niet te veel aan prutsen omdat het gas is... en dat is potentieel gevaarlijk.

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.194
Punten
113
Heb je iets speciaals gedaan voor hij stopte of deed hij het van de ene op de andere dag niet meer?

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Waarderingsscore
789
Punten
113

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
1.282
Punten
113
Als dat fornuis al 10jaar oud is , dan zou ik het als afgeschreven beschouwen en een nieuwe kopen.
Ik zou het risico niet willen lopen om mijn gehele buitenverblijf te verliezen, voor een paar honderd €
(of in het slechtste geval mijn leven)

Bovenaan