Gascondensatieketel - welk merk?

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo

Welke merken van gascondensatieketel zijn aan te bevelen / goed?

Haast vanzelfsprekend Viessmann en Buderus...

Wij hebben een offerte voor een Buderus Logamax plus GB 142 - 30 kW en boiler S135RW. Kostprijs samen (ruwe schatting op basis van mijn niet-superduidelijke offerte): ca. 4.700 euro. Ik ben echter op zoek naar een iets goedkoper alternatief in de buurt van 2.500 tot 3.500 euro. Het hoeft dus zeker niet het allergoedkoopste merk/model te zijn (bijlange niet), maar wel de betere middenmoot.

Suggesties??? Ervaringen??? Richtprijzen???

Alvast bedankt

Sox, alias Pieter

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat denk je van een daalderop 32/80+ of 24/80+, beide met ingebouwde 80 liter boiler. Heeft het hoogste sanitair comfort, HR Top, standaard 2de CV circuit, toch net iets beter dan viessman en buderus volgens mijn groothandel. Prijs is ongeveer 3000 euro, hangt ook van je korting af.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Daalderop, en heel tevreden over

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Volgens Testaankoop is Junkers het beste.

Adam

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
soxwox wrote:
Hallo

Welke merken van gascondensatieketel zijn aan te bevelen / goed?

Haast vanzelfsprekend Viessmann en Buderus...

Wij hebben een offerte voor een Buderus Logamax plus GB 142 - 30 kW en boiler S135RW. Kostprijs samen (ruwe schatting op basis van mijn niet-superduidelijke offerte): ca. 4.700 euro. Ik ben echter op zoek naar een iets goedkoper alternatief in de buurt van 2.500 tot 3.500 euro. Het hoeft dus zeker niet het allergoedkoopste merk/model te zijn (bijlange niet), maar wel de betere middenmoot.

Suggesties??? Ervaringen??? Richtprijzen???

Alvast bedankt

Sox, alias Pieter

Bij ons wordt een Vaillant ecomax VHR-S 24 geplaatst met een VIH CU 120 l boiler. Een expansievat 25l met drager, kamerthermostaat Siemens REV 12, veiligheidsgroep boiler en de nodige leidingen + hulpstukken voor 4800 euro btw inclusief.

Mvg

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan iemand mij ook eens het pro en contra van een boiler uitleggen? Is een boiler nodig? Ik dacht dat je verschillende systemen had. Wat is het beste of aan te bevelen?

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
274
Punten
83
Ik denk dat je daar een eindeloze discussie over kan houden.

Voordelen van een boiler:

Je hebt een bepaalde periode waarin je gelijktijdig vanaf verschillende kranen een grote hoeveelheid warm water kan betrekken. Ook ben je altijd zeker dat je water de gewenste temperatuur heeft die je instelt voor je boiler (bv. 60 graden minus een beetje verlies in de leiding eerdat het uit je kraan komt).

Die periode hangt af van de grootte van de boiler en het debiet water dat verbruikt wordt.

Nadelen van een boiler:

Je verliest een beetje energie, omdat het warm water dat in je boiler opgeslagen ligt warmte afgeeft doorheen de boilerisolatie naar de omgeving.

Het warm water kan 'op' geraken.

Voordelen van een doorstromer:

Je verliest geen energie die je wel zou verliezen indien je een boiler had.

Er is altijd warm wate beschikbaar binnen het gestelde debiet.

Nadelen van een doorstromer:

Geeft een beperkt debiet aan warm water. Meestal voldoende voor de meest gangbare kranen, maar zelden voldoende indien twee kranen tegelijk gebruikt worden. Sommige raindance douchekoppen vragen ook meer dan de meeste doorstromers kunnen leveren, maar der zijn blijkbaar ook al modellekes die het met minder stellen.

Wordt ook wel eens vergeten: de temperatuur. Een doorstromer heeft een bepaald vermogen om water aan een bepaald debiet een aantal graden op te warmen: bv: 13.8 liter/min met een delta T van 35 graden.

Stel dat het water je huis binnenkomt aan 8 graden celcius, dan kan deze doorstromer water van 8+35 = 43 graden leveren aan 13.8 liter / min.

Ga je daar over, dan zal het warm water dalen in temperatuur.

Er zijn ook combinaties mogelijk: Ketels met een (beperkte) boiler en doorstromer. Deze bieden een beetje de voor- en de nadelen van beiden.

Vb: Je kan gedurende een bepaalde periode water putten uit de boiler aan hoog debiet. Zakt de watertemperatuur in de boiler beneden een bepaalde waarde, dan val je terug op het debiet en de delta-t van de doorstromer.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
remeha zou mee tot de top behoren

www.remeha.nl

Naar schijnt is iets waar nederlanders goed in zijn is het in branders..bv ook atag..

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Monitron wrote:
remeha zou mee tot de top behoren

www.remeha.nl

Naar schijnt is iets waar nederlanders goed in zijn is het in branders..bv ook atag..

onze buurman heeft er een voor de Belgische markt (is bijna 700 euro duurder ) dan de NL versie

Lid geworden
21 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
en UP

hier ook wellicht remeha quinta of acv prestige

iemand raad wat effectief te nemen ?

Lid geworden
30 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij krijgen een Weishaupt. Blijkbaar een zeer goed merk met een nog betere service

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
dennisschmitz wrote:
Wij krijgen een Weishaupt. Blijkbaar een zeer goed merk met een nog betere service

op het werk ook goede service van W

Lid geworden
25 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb nu offertes binnen van:

Vaillant

Bulex

Saint Roch

Vaillant valt al af, wegens overwegende negatieve reacties hier op de site.

Kent iemand of heeft iemand ervaringen met Bulex of Saint Roch?

Bovenaan