cozin_skeeter
Lid
- Reaction score
- 3
We hebben momenteel een oude CV installatie uit 1999 op stookolie die we wensen te moderniseren.
Ons verbruikersprofiel is het volgende:
Mezelf lijkt het continu 24h/365 d warm houden van 150l SWW in ons geval een duurder verbruik dan een doorstromer die slechts een goed uurtje per dag moet pieken, of ben ik daar mis in ?
De nadelen van een doorstromer die ik zelf kan verzinnen:
- Elco-Klockner Unon 2-25 22-34 KWH, met Elcko-Klockner wandboiler van 150 l
- we hebben 2 CV circuits, boven en beneden
- CV installatie + boiler staat in geïsoleerde garage, aan het huis, niet verwarmd maar nooit kouder dan 14° ook niet in de winter
- Viesmann Vitodens-222 W
- Weishaupt WTC-GW 25
Ons verbruikersprofiel is het volgende:
- 1 bad Riho Bilbao 170*80 cm
- 1 douche: wel grote regendouche Hansgroher Rainmaker Select 580, "helaas" niet de Eco-versie van 9 l/minuut maar de gewone, hoogste straal verbruikt 16 liter/minuut
- klein gezin 3 personen, dat bijna uitsluitend s'morgens douched, niet onmiddellijk na mekaar maar toch op vrij korte tijd, binnen tijdspanne van 1u, zelden avonddouches, af en toe eens een bad s'avonds of een extra occasionele douche in de zomer, gespreid.
Mezelf lijkt het continu 24h/365 d warm houden van 150l SWW in ons geval een duurder verbruik dan een doorstromer die slechts een goed uurtje per dag moet pieken, of ben ik daar mis in ?
De nadelen van een doorstromer die ik zelf kan verzinnen:
- je hebt niet onmiddellijk warm water, ca 1 minuut wachten (15 liter verspilling per beurt) ?
- als men beneden in de keuken warm water aftapt, wordt het koud onder de douche ?
- als men in dezelfde badkamer aan de 2 lavabo's koud water aftapt, wordt het warme water onder de douche dan wel/ niet eveneens onderbroken ?