• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

gasaansluiting binneninstallatie, welke schroefdraad

Lid geworden
1 okt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
hallo,

Moet nog een verbinding maken tussen gasmeter en gasketel maar kan de juiste moer(schroefdraad) vinden om over te gaan naar koperen buis 22mm
Op de foto is te zien G6 DN25 . Heb al 1 1/4 geprobeerd maar dat is het niet , de gemeten maat is ongeveer 44.
Weet iemand welke moer hier moet opkomen?
 

Bijlagen

  • gas2_LI.jpg
    gas2_LI.jpg
    483,1 KB · Weergaven: 22
  • gas3.jpg
    gas3.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 21

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.049
Punten
113
die koppeling moet normaal door de netbeheerder voorzien worden

is speciale 3 delige koppeling
te krijgen in duim maten man en vrouw
of koper 28 of 22

best ff contact opnemen met fluvius
 
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
336
Waarderingsscore
12
Punten
18
Inderdaad, is niet particulier te verkrijgen.

Even bellen naar fluvius. En zeggen dat de plaatser van de aansluiting geen koppelstuk voor de monoblok heeft achter gelaten.


Ellenenbram
 
Lid geworden
1 okt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
oké, heb contact opgenomen met fluvius maar moet het zelf voorzien :-(.
Vermoed dat de schroefdraad 1-3/4" is ,hopelijk kan ik ergens zo een reductie vinden
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Je mag zeker niet zomaar vast op de gasteller aansluiten. Je moet een conische 2-delige koppeling hebben waar een rubberen o-ring op zit. Zie post van DIY
 
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
336
Waarderingsscore
12
Punten
18
oké, heb contact opgenomen met fluvius maar moet het zelf voorzien :-(.
Vermoed dat de schroefdraad 1-3/4" is ,hopelijk kan ik ergens zo een reductie vinden


Jij moet dit zeker niet zelf voorzien. Ze zijn verplicht van je dit te geven. Welke regio woon je ?
Heb er hier genoeg liggen.
Ellenenbram
 
Lid geworden
1 okt 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Aan allen bedankt voor reacties, er is iemand uit de omgeving één komen brengen . Volgens fluvius moest ik er zelf voor zorgen ???
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.049
Punten
113
Aan allen bedankt voor reacties, er is iemand uit de omgeving één komen brengen . Volgens fluvius moest ik er zelf voor zorgen ???
nee zeker en vast niet

fluvius voorziet deze en als er nog geen binnenleiding is wordt deze koppeling afgedicht met een stop 1"
 

Koenraad123

Actief Lid
Lid geworden
18 feb 2020
Berichten
178
Waarderingsscore
93
Punten
28
Men is daar een stuk vergeten zoals sommigen hier al kwamen te zeggen. Ben met hetzelfde bezig (zie foto) en is een stuk dat je er makkelijk kan afdraaien, zoals ik heb gedaan om op die manier de meetnippel en dergelijke om een rustige manier op te schroeven. eerder dan in de kelder bezig te zijn.
Heb je al een verbindingsstuk? Anders bij Fluvius zeker op aandraansl_gasmeter.JPGingen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan