• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Garantie keukendeurtjes/fronten van 10 jaar maar deuren worden niet meer gemaakt.

Sousske

Lid
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
175
Waarderingsscore
0
Punten
16
Beste,

ik had graag wat info over de 10 jaar garantie op keukendeurtjes gehad.
Stel je koopt een keuken bij winkel X die 10 jaar garantie aanbiedt of de deurtjes.
Na 2 jaar vertonen de deurtjes problemen/beschadiging. Kunnen blijkbaar niet tegen een natte doek bij het reinigen waar vreemd is voor materiaal voor keukendeurtjes. Die moeten absoluut tegen een vochtige doek gezien de vette plekken die men vaak heeft.

Je geeft het probleem aan de winkel door, komen opmeten en beloven van zodra de deurtjes binnen zijn bericht te sturen.
Maanden later na verschillende keren te mailen krijg je bericht dat de deurtjes eigenlijk niet meer leverbaar zijn want de fabrikant maakt ze niet meer.
Daar zit je dan met een keuken waarvan enkele deuren beschadigd zijn.

Weet iemand wat dan de procedure is? Er is wel nog 10 jaar garantie maar de keukendeurtjes worden niet meer gemaakt.

Iemand meer info hierover of welke stappen dan dienen ondernomen te worden?

Thanx alvast.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Alle deurtjes vervangen.
Ikea doet dit bv als je nog een keuken hebt van de vorige generatie waar de frontjes niet meer van beschikbaar zijn. (Maar die waren meer dan 2j na laatse verkoop nog te verkrijgen.) Raar dat ze dus deze niet meer kunnen laten bijmaken.
Keukendeurtjes zouden daar in principe geen probleem mogen van ondervinden.

In ieder geval , het is aan hun om een voorstel te doen.
 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
513
Punten
113
Wat stelt de keukenleverancier voor als oplossing?

Edit: wat @Mario_ dus ook al aangeeft, maar dan sneller :)
 

Sousske

Lid
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
175
Waarderingsscore
0
Punten
16
De keukenleverancier moet ik nog bezoeken. Probeer al 2 weken om een afspraak vast te leggen. Straks ben ik er al meer dan een jaar mee bezig, als t niet langer is. Ik moet kijken wat ze voorstellen.
 

Sousske

Lid
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
175
Waarderingsscore
0
Punten
16
Thanx voor de info!
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.492
Waarderingsscore
971
Punten
113
De keukenleverancier moet ik nog bezoeken. Probeer al 2 weken om een afspraak vast te leggen. Straks ben ik er al meer dan een jaar mee bezig, als t niet langer is. Ik moet kijken wat ze voorstellen.
Wat heb je dan allemaal gedaan het laatste jaar als stappen?
 

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Ze moeten dan 100% van de deurtjes vervangen. Ik zou hiervoor zeker aangetekend schrijven. Ze laten het aanslepen omdat je het zou zo laten... Ik zou elke 2 weken al bellen. Tot ze schijtonnozel komen en aangetekend schrijven.
 
Laatst bewerkt:

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Is dit een theoretische vraag of effectief een probleem?
Want je begint met stel .....

Eerst moet je nagaan wat er specifiek staat vermeld in die 10 jarige garantie en of het uperhaupt wel gaat over garantie en niet de 10 jarige aansprakelijkheid.
Dan moet je nagaan in hoeverre je onomstotelijk kan aantonen dat je hen schriftelijk na 2 jaar hen van de problemen op de hoogte hebt gebracht.
Je zal ook even nagaan hoe je kan bewijzen dat je hen regelmatig hebt gevraagd -- na hun opmeting-- naar stand van zaken.
Je krijgt na maanden te horen dat die deurtjes niet meer kunnen gemaakt worden.
Hoe lang is dit geleden?
1 week of 1 maand?
Of nog langer ?
Sowieso NU een aangetekende ingebrekestelling sturen dat gelet op hun 10 jarige garantie ( na te zien) je ingebrekestelling (of melding) dat je na 2 jaar reeds schade had, hun opmeting en het maandelijks vragen achter een update gedurende een jaar. Je verwacht dat ze zich houden aan de garantievoorwaarden en voor ( neem 6 weken) dd 15 maart alsnog hun verplichtingen volbrengen.
Je wijst hen er op dat je , indien geen aktie van hun kant, je niet zal nalaten om je belangen en rechten te vrijwaren met alle mogelijke middelen.

Laat dat bezoekje maar achterwege, is niet bewijsbaar wat daar wordt gezegd.
Laat die mails maar achterwege, mails kunnen in de spam verdwijnen , worden geacht te zijn afgeleverd maar je hebt geen bewijs. Zelfs niet als je de mail verzend met de optie van geleverd of gelezen is dit niet aantoonbaar.
Telefoons is goed maar ook niet bewijsbaar dat die zijn gevoerd en wat er is gesproken.
Postduiven en bodes vallen ook onder die categorie
Zelfs een gewone brief is NIET AANTOONBAAR.
Alleen een aangetekende zending is een bewijs. En dan nog met antwoordkaart zit je gebeiteld.
 

Sousske

Lid
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
175
Waarderingsscore
0
Punten
16
Probleem is effectief. De keukenwinkel kan blijkbaar wel de deurtjes bijbestellen maar de structuur van de vorige deurtjes is niet meer beschikbaar. Het materiaal van de deurtjes is nu wat gladder . Echt veel verschil is het gelukkig niet. Ik ga ze dan ook bestellen voordat ze ook niet meer beschikbaar zijn.

Het gaat om 10 jaar garantie op deuren dus niet enkel aansprakelijkheid.

Bedankt om de moeite te doen voor jullie reacties. ;)
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Asap bestellen en op papier/mail laten zetten dat jij niet voor de kosten opdraait....
Kunnen bestellen en effectief vervangen is namelijk een groot verschil :)
In het slechtste geval zal je misschien zelf voor de "vervanging" moeten zorgen : afnemen oude deurtjes en overzetten beslag + terughangen nieuwe deurtjes/ladefronten.
Mogelijks vragen ze de oude fronten ook om binnen te brengen ( of foto's ) als de keukenfabrikant de deurtjes zelf ook moet laten maken bij een onderaannemer.....
Een handige harry in de familie is dan meer dan welkom .
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan