• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Garage openen via Bluetooth

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik zoek een oplossing om mijn afstandsbedieningen te vervangen van mijn Hormann garage poort opener. Er gaat al eens eentje stuk met de jaren en waar moet je ze altijd steken bij het fietsen, motorrijden enz... Ik heb wel altijd een houder of gsm zakje dus ben ik eens aan het googlen gegaan en vond deze oplossingen=>Bluzep/BT Mate/Tapitopen

Dit zijn allemaal Bluetooth applicaties waarbij je een toestelletje aankoopt die je aansluit op je poortopener en een app downloaden. De apps zijn gratis en de toestelletjes kosten tussen 40 en 70euro, vrij voordelige oplossing gezien je het met een onbeperkt aantal toestellen kan pairen. Er bestaan ook toestellen met simkaarten die je dan kan sturen via opbellen of sms maar deze zijn duur (200 a 350euro) en lijken niet zo praktisch.

Mijn vraag nu, zijn er onder jullie die zoiets gebruiken en welke?

Zijn jullie er tevreden over of bestaan er betere oplossingen?
 
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
264
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je toch van plan bent iets aan te passen zou ik opteren voor een codeklavier..
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
557A;1944654 wrote:
Als je toch van plan bent iets aan te passen zou ik opteren voor een codeklavier..

Dan moet ik wel telkens uit mijn auto stappen om de garage te openen.

Neen ik zoek echt een oplossing om via mijn telefoon die ik altijd bij heb mijn garage op afstand te openen. Zo'n klavier is handig als je buiten gesloten bent maar voor de rest ben je er niet veel mee.
 
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is het bluetooth bereik voor zoiets wel ver genoeg ?

Er bestaan GSM kiezers/ontvangers waar je naar kan bellen. Je kan deze programmeren dat ze een contact schakelen als er een nummer belt die ze "kennen". Eventjes bellen is voldoende, je hoeft dan ook geen sms te sturen. Op die manier kost het je ook niets.
 
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
594
Waarderingsscore
1
Punten
18
Dacht ik ook meteen aan. Reikwijdte van BT is ongeveer 10m.



Op zich is dat genoeg als je op je oprit staat.
 
Lid geworden
9 nov 2011
Berichten
1.324
Waarderingsscore
6
Punten
0
pieterke;1944692 wrote:
Is het bluetooth bereik voor zoiets wel ver genoeg ?

Er bestaan GSM kiezers/ontvangers waar je naar kan bellen. Je kan deze programmeren dat ze een contact schakelen als er een nummer belt die ze "kennen". Eventjes bellen is voldoende, je hoeft dan ook geen sms te sturen. Op die manier kost het je ook niets.



Hoe veilig is dat? Wat als er iemand jouw caller id gebruikt?
 
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
580
Waarderingsscore
0
Punten
0
mathiaz;1944796 wrote:
pieterke;1944692 wrote:
Is het bluetooth bereik voor zoiets wel ver genoeg ?

Er bestaan GSM kiezers/ontvangers waar je naar kan bellen. Je kan deze programmeren dat ze een contact schakelen als er een nummer belt die ze "kennen". Eventjes bellen is voldoende, je hoeft dan ook geen sms te sturen. Op die manier kost het je ook niets.



Hoe veilig is dat? Wat als er iemand jouw caller id gebruikt?



wat bedoel je met caller -ID ? Het herkent gewoon de telefoonnummer waarmee je belt.

Die telefoonnummer moet dan ook geprogrammeerd zijn in het systeem. De ervaringen die ik ermee heb zijn goed.
 

vozzie

Lid
Lid geworden
19 sep 2011
Berichten
851
Waarderingsscore
0
Punten
16
pieterke;1944826 wrote:
mathiaz;1944796 wrote:
pieterke;1944692 wrote:
Is het bluetooth bereik voor zoiets wel ver genoeg ?

Er bestaan GSM kiezers/ontvangers waar je naar kan bellen. Je kan deze programmeren dat ze een contact schakelen als er een nummer belt die ze "kennen". Eventjes bellen is voldoende, je hoeft dan ook geen sms te sturen. Op die manier kost het je ook niets.



Hoe veilig is dat? Wat als er iemand jouw caller id gebruikt?



wat bedoel je met caller -ID ? Het herkent gewoon de telefoonnummer waarmee je belt.

Die telefoonnummer moet dan ook geprogrammeerd zijn in het systeem. De ervaringen die ik ermee heb zijn goed.



http://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID_spoofing
 
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
580
Waarderingsscore
0
Punten
0
vozzie;1944828 wrote:
pieterke;1944826 wrote:
mathiaz;1944796 wrote:
pieterke;1944692 wrote:
Is het bluetooth bereik voor zoiets wel ver genoeg ?

Er bestaan GSM kiezers/ontvangers waar je naar kan bellen. Je kan deze programmeren dat ze een contact schakelen als er een nummer belt die ze "kennen". Eventjes bellen is voldoende, je hoeft dan ook geen sms te sturen. Op die manier kost het je ook niets.



Hoe veilig is dat? Wat als er iemand jouw caller id gebruikt?



wat bedoel je met caller -ID ? Het herkent gewoon de telefoonnummer waarmee je belt.

Die telefoonnummer moet dan ook geprogrammeerd zijn in het systeem. De ervaringen die ik ermee heb zijn goed.



http://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID_spoofing



kende ik nog niet... je moet dan ook nog wel weten welk nummer je moet vormen he.....

en dit gaat toch wel heel ver hé.... er zijn genoeg plaatsen waar je een standalone codeklavier open vijst, 2 draadjes tegen elkaar en de garage gaat ook open, das nog veel gemakkelijker !
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
pieterke;1944831 wrote:
vozzie;1944828 wrote:
pieterke;1944826 wrote:
mathiaz;1944796 wrote:
pieterke;1944692 wrote:
Is het bluetooth bereik voor zoiets wel ver genoeg ?

Er bestaan GSM kiezers/ontvangers waar je naar kan bellen. Je kan deze programmeren dat ze een contact schakelen als er een nummer belt die ze "kennen". Eventjes bellen is voldoende, je hoeft dan ook geen sms te sturen. Op die manier kost het je ook niets.



Hoe veilig is dat? Wat als er iemand jouw caller id gebruikt?



wat bedoel je met caller -ID ? Het herkent gewoon de telefoonnummer waarmee je belt.

Die telefoonnummer moet dan ook geprogrammeerd zijn in het systeem. De ervaringen die ik ermee heb zijn goed.



http://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID_spoofing



kende ik nog niet... je moet dan ook nog wel weten welk nummer je moet vormen he.....

en dit gaat toch wel heel ver hé.... er zijn genoeg plaatsen waar je een standalone codeklavier open vijst, 2 draadjes tegen elkaar en de garage gaat ook open, das nog veel gemakkelijker !

En als ze kunnen spoofen dan kunnen ze makkelijk een klavier overbruggen of een koevoet hanteren ook.

Bereik zou 30 meter zijn. Speelt voor mij eigenlijk geen rol want ik heb een oprit dus ik moet niet van op straat direct de garage binnen rijden.
 
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
306
Waarderingsscore
0
Punten
0
pieterke;1944831 wrote:
kende ik nog niet... je moet dan ook nog wel weten welk nummer je moet vormen he.....

en dit gaat toch wel heel ver hé.... er zijn genoeg plaatsen waar je een standalone codeklavier open vijst, 2 draadjes tegen elkaar en de garage gaat ook open, das nog veel gemakkelijker !



Euhm, wist je dat een groot deel van imbraken gebeuren door mensen kort rondom jou.

Je telefoon nr is niet echt een groot geheim he?

Zeker al niet als je een abbonement hebt dan is de kans ZEER groot dat je gewoon opzoekbaar bent op nummer.



En als 2e is het toch niet omdat iemand een simpel code, clavier heeft dat dat dan ook maar alle andere simpele technieken goedpraat als OK, toch?



Anders wordt het wanneer je ook een PIN code moet invullen NA het bellen, dat aanzie ik als erg veilig, je hebt namelijk 2 zaken nodig:



* Je GSM, of een gespoofed nummer

* Je PIN code



Maar dat zouden vele onder ons dan weer veel te moeilijk vinden.
 
Lid geworden
30 jun 2014
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,



Eventueel kan het volgende u helpen:



vanaf September 2014 biedt Hörmann de BiSecur Gateway aan.

Deze gateway sluit u aan op uw motor. Via een gratis app kan u verbinding maken via het internet met uw motor. Zo kan u van waar ook ter wereld uw poort openen of sluiten, of gewoon de status checken (open/toe) van uw poort.

Voor verdere info kan u steeds bij één van onze verdelers terecht.



Met vriendelijke groeten



Maarten Louwies

Voor Hörmann Belgium NV/SA
 
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
580
Waarderingsscore
0
Punten
0
netdata;1944843 wrote:
pieterke;1944831 wrote:
kende ik nog niet... je moet dan ook nog wel weten welk nummer je moet vormen he.....

en dit gaat toch wel heel ver hé.... er zijn genoeg plaatsen waar je een standalone codeklavier open vijst, 2 draadjes tegen elkaar en de garage gaat ook open, das nog veel gemakkelijker !



Euhm, wist je dat een groot deel van imbraken gebeuren door mensen kort rondom jou.

Je telefoon nr is niet echt een groot geheim he?

Zeker al niet als je een abbonement hebt dan is de kans ZEER groot dat je gewoon opzoekbaar bent op nummer.



En als 2e is het toch niet omdat iemand een simpel code, clavier heeft dat dat dan ook maar alle andere simpele technieken goedpraat als OK, toch?



Anders wordt het wanneer je ook een PIN code moet invullen NA het bellen, dat aanzie ik als erg veilig, je hebt namelijk 2 zaken nodig:



* Je GSM, of een gespoofed nummer

* Je PIN code



Maar dat zouden vele onder ons dan weer veel te moeilijk vinden.





De module waar ik het over heb werkt met een sim kaart. Het is dat nummer dat je moet bellen.............

Mogelijkheid bestaat ook om sms te sturen MET code, het is maar hoe je het programmeerd.

Ik wou enkel maar een gemakkelijke oplossing bieden cfr de wensen van de TS, uiteraard staat de veiligheid hier op de 2e plaats.
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
netdata;1944843 wrote:
pieterke;1944831 wrote:
kende ik nog niet... je moet dan ook nog wel weten welk nummer je moet vormen he.....

en dit gaat toch wel heel ver hé.... er zijn genoeg plaatsen waar je een standalone codeklavier open vijst, 2 draadjes tegen elkaar en de garage gaat ook open, das nog veel gemakkelijker !



Euhm, wist je dat een groot deel van imbraken gebeuren door mensen kort rondom jou.

Je telefoon nr is niet echt een groot geheim he?

Zeker al niet als je een abbonement hebt dan is de kans ZEER groot dat je gewoon opzoekbaar bent op nummer.



En als 2e is het toch niet omdat iemand een simpel code, clavier heeft dat dat dan ook maar alle andere simpele technieken goedpraat als OK, toch?



Anders wordt het wanneer je ook een PIN code moet invullen NA het bellen, dat aanzie ik als erg veilig, je hebt namelijk 2 zaken nodig:



* Je GSM, of een gespoofed nummer

* Je PIN code



Maar dat zouden vele onder ons dan weer veel te moeilijk vinden.

Ik wil niet zeggen dat het simpel is om in te breken maar als ze echt binnen willen er altijd wel een manier is. En het systeem waar ik interesse in heb is via blue tooth en die kan je ook beveiligen. Via telefoonnummer zou ik ook een aanvullende pin code veiliger vinden maar dan wordt het idd omslachtig.
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
Mijn bedoeling van dit topic is te achterhalen welke systemen jullie hanteren en of die bluetooth bediening even veilig is. Alternatieven zijn bespreekbaar zoals het systeem van Hormann, ik ken het niet maar zal het eens bekijken indien betaalbaar.
 

davyR

Lid
Lid geworden
23 jul 2008
Berichten
252
Waarderingsscore
1
Punten
16
Het voordeel van iets via internet is dat je niet meer vasthangt aan bluetooth, maar even goed via 3g/wifi/... kunt connecteren. Als je niet tot september kan wachten, kan je eventueel met een arduino/raspberry opstelling wel iets geforceerd krijgen.
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
davyR;1944926 wrote:
Het voordeel van iets via internet is dat je niet meer vasthangt aan bluetooth, maar even goed via 3g/wifi/... kunt connecteren. Als je niet tot september kan wachten, kan je eventueel met een arduino/raspberry opstelling wel iets geforceerd krijgen.

Ik kan gerust wachten tot september hoor.

Zijn er al richt prijzen voor dit systeem?
 

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Berichten
2.723
Waarderingsscore
1
Punten
0
pieterke;1944831 wrote:
er zijn genoeg plaatsen waar je een standalone codeklavier open vijst, 2 draadjes tegen elkaar en de garage gaat ook open, das nog veel gemakkelijker !

Ik weet niet hoe jouw codeklavier werkt, maar dat gaat bij mij toch niet, hoor.

Zelfs bij m'n ouders, waar dat al vijftien jaar hangt, gaat dat niet.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Via internet? Oh ja, veel veiliger dan telefoon. ;)



Bluetooth? Mijn ervaring is toch dat ik al 20s in mijn auto zit voordat mijn telefoon verbonden is met de handsfree. 20s wachten eer ik mijn garagepoort kan openen, dat is er toch wel te veel aan.



Caller-ID spoofing? tja, wie dat kan en apparatuur voor heeft en alle tijd en moeite in gestoken heeft zal het toch niet gebruiken om bij mij in te breken hoor.

En dan moet die persoon ook nog het tf-nummer van de poort kennen.

Dus het "something you have and something you know"-principe (zoals bij bankkaart) is gegarandeerd. Beschouw je telefoon als de kaart en het tf-nr van de poort als de pin-code en deel die met niemand. Iemand kan wel je kaart (of caller-id) kopiëren, maar daarmee hebben ze de pin nog niet, tenzij je onvoorzichtig bent.

Persoonlijk vind ik dat nummer-herkenningsysteem nog zo slecht niet.



EDIT: op één punt na: als je per ongeluk het laatst gedraaide nummer opnieuw kiest zonder het te willen of zonder dat je het weet.

Vooral bij niet-smartphones durft dat al eens voorvallen. Dan gaat je poort telkens open en dicht...
 

Beertjen

Lid
Lid geworden
27 mei 2011
Berichten
117
Waarderingsscore
0
Punten
16
Caller id spoofen is niet zo moeilijk denkik. Wij hebben een voip "centrale".

Ik kan gewoon mijn uitgaande nummer aanpassen.

Als ik zo telefoons forward naar mijn GSM zie ik de nummer van de inkomende mijn ipv. Mijn eigen nummer.

Dit terwijl het eigenlijk van onze eigen lijn komt.



Dan moet je natuurlijk nog voorbij pin en dergelijke geraken inderdaad.



Ik maak tijdelijk via vpn verbinding met het thuisnetwerk, hierna kan ik met de domotica app de poort openen.



Ik veronderstel dat er zo ook wel standalone oplossingen bestaan die je met een app kan sturen over je netwerk.





Sent from my HTC One using Tapatalk
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan