• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Garage of niet?

  • Wel garage

    Stemmen: 127 47,6%
  • Geen garage, maar carport

    Stemmen: 81 30,3%
  • Wel een carport

    Stemmen: 20 7,5%
  • Geen garage of carport

    Stemmen: 39 14,6%
  • Geen garage of carport

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    267

Garage of niet?

tigra

Lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
16
Even onze situatie schetsen:

wij kochten een grond in een sociale verkaveling waar we minimaal 6m en maximaal 10m breed moeten bouwen en 10 tot 15m diep.

Een eventuele garage dient in dit bouwvolume inbegrepen te zijn. Een vrijstaande garage achter in de tuin of ééntje gekoppeld op de scheiding is niet mogelijk.

Zouden jullie in ons geval een garage voorzien of niet? Wij op het eerste zicht niet, maar we hebben ergens schrik dat we ze misschien toch wel gaan missen. Als we er nu geen voorzien, komt er immers nooit een, of we zouden in de toekomst een verkavelingswijziging moeten aanvragen.
 

tigra

Lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
16
oei, had eigenlijk niet onder "winddicht" moeten staan, maar onder algemeen ofzo
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als je later geen losse garage meer kan/mag plaatsen zou ik ze nu voorzien in het huis. Wij hebben ook geen garage in het huis en ga me toch een losse garage bouwen deze zomer. Ik had dus toch behoefte aan een garage...
 

B0lt

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
1.145
Waarderingsscore
1
Punten
38
Wat is het verschil tussen "Geen garage, maar carport" en "Wel een carport" ???
 

tigra

Lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
16
had het ook al gezien, maar kon het niet meer veranderen :) is dus net hetzelfde
 
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
1.254
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij mogen geen bijgebouwen zetten. Gezien de bouwbreedte beperkt is, en we niet voldoende plaats hebben gaan de auto's nu dus buiten staan... In de vorige woning hadden we een dubbele garage, en hebben we in feite altijd spijt gehad dat we die ruimte niet als woonruimte hadden. Vandaar dat nu de keuze snel gemaakt was. Waarschijnlijk zullen we als de bouw af is een procedure starten om een afwijking te bekomen op onze voorschriften, en om toch op zijn minst een carport te voorzien, maar ik vrees dat de kans klein is.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben niet zo gehecht aan auto's. Dus die mag gerust buitenslapen. en als het vriest of sneeuwt doet een kartonneke tegen de voorruit ook zijn werk. Om materiaal op te bergen hebben we een tuinhuis. Liever mijn geld spenderen aan een toffe leefruimte. Trouwens bij de meeste mensen die ik ken die een garage hebben slaapt de auto toch buiten.
 

tigra

Lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
16
wij zouden in de toekomst ook mischien een verkavelingswijziging vragen om toch een carport naast onze woning te zetten, maar ik denk dat de kans op goedkeuring klein is.

Het is gewoon moeilijk om te beslissen, omdat het zo definitief is. Als je achteraan je tuin nog een garage of carport kan bouwen, kan het altijd later nog. Maar bij ons is het zo definitief.

Ik verkies precies eerder 20-30m² meer leefruimte en bovendien is onze voorgevel zuidgericht en zou een garage veel licht wegnemen.

Maar anderzijds kost een auto ook veel geld en zal hij wel langer mee gaan als hij beschermd staat? alhoewel onze auto nu ook al 2,5 jaar buiten slaapt omdat we geen garage hebben.
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een auto in een garage is ook niet gezond... Beste is een carport.





Mijn garage wordt maar 4m op 5m dus niet geschikt voor de auto maar die wil ik toch niet binnen hebben staan.

Ik wil gewoon een garage om mijn fietsen in te zetten, een werkplaats te hebben voor mijn fietsen en voor de rest grasmaaier en opbergplaats. De auto komt onder de carport die tegen de garage wordt aangebouwd.
 
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
1.254
Waarderingsscore
0
Punten
0
LOL, na de bouw heb ik toch geen geld meer om een splinternieuwe auto te kopen. De eerstvolgende wagens zullen toch occasiekes zijn, en dat is niet zo erg als die buiten moeten staan...
 
Lid geworden
13 apr 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben autoliefhebber, dus garage bij de woning is een must!
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
665
Waarderingsscore
0
Punten
0
kawa wrote:
Een auto in een garage is ook niet gezond... Beste is een carport.





Mijn garage wordt maar 4m op 5m dus niet geschikt voor de auto maar die wil ik toch niet binnen hebben staan.

Ik wil gewoon een garage om mijn fietsen in te zetten, een werkplaats te hebben voor mijn fietsen en voor de rest grasmaaier en opbergplaats. De auto komt onder de carport die tegen de garage wordt aangebouwd.



Zelfde hier.Koning Auto mag ophoepelen en plaats maken voor Keizer Fiets 8)..sleutelen aan de bike 8) . Bij ons was de garage wel opgenomen in de bouwplannen maar we hebben dit opt laatste moment veranderd van garage naar extra grote berging.Onze twee auto's worden buitenslapers..
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
863
Waarderingsscore
0
Punten
0
er ontbreekt nog 1 optie: "garage en carport"
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Garage/carport aan het huis of niet, heeft in mijn ogen weinig of niks te maken met al dan niet autoliefhebber zijn. Een auto is voor mij ook een hoop blik op wielen dat mij zo lang mogelijk overal brengt waar ik wil zijn. En dat is het em net. Onze auto's slapen momenteel buiten, een stuk verwijderd van het huis.



Nadelen: in de winter weigeren ze soms dienst (hoewel ze beiden niet ouder zijn dan 2 jaar). Ook supervervelend dat je steeds met je krabbertje aan de slag moet/beschermplaat of zo moet aanbrengen en verwijderen voor je kan vertrekken. Dat zou door een simpele carport al kunnen verholpen worden. Bijkomend nadeel: je moet steeds door weer en wind vooraleer je in je wagen zit, en bij thuiskomst met boodschappen en kinderen en... is dat ook geen lachertje.



Dus: wij gaan in onze nieuwbouw voor een carport aan de achterdeur. Geen garage, want dat zou ook niet goed zijn voor de wagen (vocht) en een carport is goedkoper.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
hier ook autoliefhebber: maar auto's blijven buiten en ik heb nochtans al een aantal nieuwe auto's versleten waaronder BMW, Saab enz.

Geen enkel reden waarom die binnen moet staan. Dat is daar voor gemaakt hé mensen. Dat kan daar tegen.



Als je groot kan bouwen, ok, maar als je zoals je tegenwoordig vaak ziet, beperkt bent in grootte. Wel ga dan maar voor de leefruimte of berging ipv voor die garage.

Ik heb vrijstaande garage, wel die staat vol met alles en nog wat, van zitmaaier en accessoires tot fietsen, tuingerei enz. Tuinhuis mag ik trouwens niet zetten
 

tigra

Lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
16
Chris wrote:
er ontbreekt nog 1 optie: "garage en carport"

deze mogelijkheid is voor ons totaal geen optie, aangezien we geen vrijstaande garage mogen bouwen zouden we zo veel te veel plaats verliezen.

Zeer waarschijnlijk zal het voor ons dus geen garage of carport worden. Aangezien het zuiden bij ons aan de straatzijde ligt, zouden we te veel zonlicht in huis verliezen. We hopen dat de 'moderne' wagens wel tegen wat weer en wind kunnen. Als we dan toch nog een carport willen in de toekomst kunnen we altijd een verkavelingswijziging vragen...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
460
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er komt een carport naast het huis en achteraan een 'berging' voor werkbank, gereedschap en tuingerief.
 
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
2.060
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben wel voor die ontbrekende optie gekozen, een garage met carport inclusief berging. Dit lijkt ons wreed gemakkelijk dan hoeven we later al geen tuinhuisje te gaan plaatsen.



En die carport dient dan ook nog om op slechte dagen eventueel de was onder te drogen.
 
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons carport geïntegreerd in voorgevel met cederbeplanking & parallel met rooilijn



garage kost veel te veel voor wat het maar moet dienen;



wel een extra berging (2,5x2,5) voorzien voor warmtepomp & tellers alsook tuinmateriaal dus ook al géén tuinhuis nodig;
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan