Funderingsleuf & hoog grondwater

Lid geworden
14 mrt 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen

Binnenkort zal onze bouw starten. Alleen hebben we nu gezien dat het grondwater zeer hoog staat door 2 putten te graven, het water staat ~40cm en ~60cm onder het maaiveld in de putten. De vorstranden dienen min 80cm aangezet te worden onder het maaiveld volgens de studie. De aannemer zegt dat het wel moet lukken.

Wat denken jullie ervan? We gaan geen kelder zetten dus droogzuiging zou ook niet nodig zijn, maar wij vrezen nu van wel..

Pinguu

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2010
Waarderingsscore
172
Punten
43
Worden de vorstranden gewoon gestort of bestaan ze uit gewapend beton? Het grootste probleem is dat de sleuven zouden kunnen invallen door het grondwater. Als je aannemer de sleuven kan graven en onmiddellijk daarna beton stort moet dat inderdaad wel lukken zonder droogzuiging.

Momenteel ben ik zelf bezig met mijn fundering (funderingsbalken) en het grondwater staat hier ook redelijk hoog, maar met een vuilwaterpomp kan het grondwater redelijk goed weggepompt worden. Het grootste probleem zijn invallende sleuven omdat ik niet snel genoeg kan werken als zelfbouwer. Dat is een probleem dat je aannemer waarschijnlijk niet zal hebben.

Lid geworden
14 mrt 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
De vorstranden is zonder wapening, dus gewoon gestort. De aannemer zegt hetzelfde, dat hij met een pomp alles zal wegpompen en direct zal moeten storten.

Ik ben ook bang dat de sleuven zullen invallen en dat het niet mogelijk is om zo diep te gaan met de huidige grondwaterstand.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan