• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Functionele verbeteringen voor het forum

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113
Hey,

In navolging van dit bericht wil ik even luisteren wat er voor jullie functioneel ontbreekt op het forum. In voorgaand bericht staat de vraag om een 'template' te voorzien wanneer mensen een topic opstarten. Op die manier gaat de kwaliteit van topicstarts hopelijk omhoog. Ik volg die mening wel, dus dat staat nog steeds op onze planning :). (al sinds 2021, maar we hebben voorlopig een aantal andere katjes gegeseld).

Zijn er nog functionele zaken die jullie wensen, waarvan jullie vinden dat ze ontbreken, die nuttig kunnen zijn, ...

Graag onthouden van zever :), want ik ken er een paar die anders belachelijke dingen vragen. Sowieso kuis ik toch op, en zal ik met de nuttige voorstellen aan de slag gaan.

2023 staat in het teken van verbetering van de site, te starten met begin januari een nieuwe server.
Ondertussen wordt er gewerkt aan een nieuwe lay out voor bouwinfo.be (dus niet het forum).
En het forum mag niet achterblijven, dus ook waar willen we in 2023 tijd & moeite in steken.

Lijst van reeds aangebrachte functionele verbeteringen:
  • Template bij topicstarts
  • antwoorden aanduiden als "nuttig" of "antwoord"
  • Soorten topics (vraag, discussie, poll)
  • Openingspost op iedere pagina
  • Darkmode
  • Faq element toevoegen
  • Citeren moet anders gebeuren, nu is het niet duidelijk waar eigenlijk op geantwoord wordt.
  • Citaten invoegen bij bewerken van een bericht
  • wis knop voor het reactieveld.

Grtz & thanks,
c00kie

Laatst bewerkt:

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.350
Punten
113
Ik snap de hype rond dat dark mode niet.
Alles wordt compleet onleesbaar voor mij en ik verlies alle oriëntatie op de site omdat ik geen onderverdelingen meer zie.

Strontnerveus wordt ik er van.

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
151
Punten
43
Handig, het openingsbericht dat bovenaan blijft staan!
Detail: ik zie bij dat Luk om 14:57 reageerde op het topic van de houten deur af hangt. Maar het is bij mij nog maar justekes 14u.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.143
Punten
113
Ik zen eenmaal wat sneller
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :Fietser op zijn bek:

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Waarderingsscore
285
Punten
63
Ik snap de hype rond dat dark mode niet.
Alles wordt compleet onleesbaar voor mij en ik verlies alle oriëntatie op de site omdat ik geen onderverdelingen meer zie.

Strontnerveus wordt ik er van.
TIs een gewoontje uiteindelijk.
Zelf heb ik alles in windows, office, gsm... ALles digitaal in dark mode staan. Alsook elke website.Je krijg veel minder blauw licht binnen en het is ook veel rustiger voor de ogen.
Zelf zet ik 'savonds de Night filter ook op

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.143
Punten
113
Zwijgt over dat dark gedoe...
krijg hier soms plannen binnen van architecten die verdomme vertikken om hun pdf of cad of what else terug op clear te zetten.

En dan plot je dus een A0 van 80x105 cm af en je doe stoemmesweg klik en print en gaat een tas koffie drinken of douchen of weet ik veel en dan kom je na een uurke terug en zie je dus een volledige zwartgeprinte bouwtekening met witte lijntjes op .
? ? ? ?
Je plot drijft van de inkt
je kunt amperkes lezen zien wat ze getekend hebben
en je intpatronen voor je plotter zijn leeg.
130 ml in één keer er door gesjast en dan spreken we van 1 cartridge en er zitten er 6.
Ik reken zonder discussie 800€excl btw voor hun stoemmeteit.

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Waarderingsscore
151
Punten
43
Verdorie, wat zat ik in Oost-Europese tijd te doen? Was waarschijnlijk al altijd zo, viel mij nu net op. Thx, werd aangepast :)

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Waarderingsscore
216
Punten
43
Browser is de standaard safari.
De letters zijn nu wel kleiner, maar ze staan nog altijd verticaal boven elkaar…

Net ook getest met chrome. Zelfde situatie.

In welke mate de CSS volledig ververst wordt als ik opnieuw laadt, dat durf ik niet zeggen. Dat kan gecached zijn. Op de phone heb je geen shift-F5 of developer mode.
Is waarschijnlijk een ander foutje, een forumgebruiker met veel kennis van zaken heeft mij nog een berichtje gestuurd. Wordt straks geïmplementeerd
zoekfunctie verdwijnt bij nieuwe versie. Daar zijn idd problemen mee, en da klopt toch nooit :). Die komt langs de zijkant te staan
1674820867947.png

waar dan een zoekscherm komt
1674820896798.png

Dat zal nog wat moeten 'gefinetuned' worden, maar dat gaat sowieso beter werken.
Hopelijk bij mijn volgende gsm beter maar nu valt die zoekknop in 'portrait' bij mij buiten het scherm. Ik heb dan ook een telefoon die smaller is dan de standaard 'plavuizen' van tegenwoordig ?
mmm dat zou niet mogen natuurlijk, want die knoppen mogen op een gsm niet verschijnen... Die zouden onderaan moeten staan, maar blijkbaar niet :s.
Is opgelost na refrein van mijn browser. Thx

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Waarderingsscore
1.451
Punten
113
Als je op een profiel gaat kijken is de navigatie menu weg.20230205_164459.jpg

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113
Ja hoor. Staat op de planning maar ik had eerst een paar andere katjes te geselen. Normaal morgen in orde. ;)

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.798
Punten
113
Wat is dit vakje rechts, en waarom zie ik het soms wel en soms niet? Sommige topics hebben het, andere niet.
Op tablet of telefoon zie ik het nooit.

1675954438819.png

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
1.912
Punten
113
Handig, het openingsbericht dat bovenaan blijft staan!
thx to luk :)
Detail: ik zie bij dat Luk om 14:57 reageerde op het topic van de houten deur af hangt. Maar het is bij mij nog maar justekes 14u.
Bekijk bijlage 92470

Bij mij om 13:57...

Welke tijdsinstelling staat er bij jou onder https://www.bouwinfo.be/bouwforum/account/preferences ?
Bekijk bijlage 92471

Dat gaat daar afhankelijk van zijn.
Ah kijk zie. Ook ineens juist gezet.
Stond bij mij ook op UTC+2 Oost-Europees en in het verleden ook wel eens aan geërgerd dat het uur altijd fout weergeven werd.

Kan dat zijn dat die UTC+2 een default instelling is bij aanmaak account nieuwe gebruiker? Of dat dat in het verleden misschien een tijdje is geweest?

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113
Als je op een profiel gaat kijken is de navigatie menu weg.Bekijk bijlage 92624
@c00kie al een oplossing voor gevonden want is soms irritant.
Dit is opgelost.
Wat is dit vakje rechts, en waarom zie ik het soms wel en soms niet? Sommige topics hebben het, andere niet.
Op tablet of telefoon zie ik het nooit.

Bekijk bijlage 92718
Wel... Ik twijfel nog altijd of dit moet doorgeduwd worden of niet... Dit is eigenlijk om zoals "stackoverflow" de mogelijkheid te bieden om een antwoord aan te duiden als goed of slecht. Iemand die een topic start, kan dan ook een antwoord aanduiden als "echt antwoord".
Hier is natuurlijk een overlap met de "vind ik leuk" knopjes EN door de topicstarter moet er effectief gekozen worden voor "Vraag", niet voor "Discussie"... Waardoor het dus niet altijd gebruikt wordt. Zoals ik het nu zie is het nog nooit echt gebruikt :), dus ik geef het een paar weken, en anders schakelen we dat terug uit.

Op mobiel zou dit ook moeten verschijnen, ga ik nog even uitvlooien waarom niet (maar zal wel een foutje ergens zijn ;)).

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.143
Punten
113
Wel... Ik twijfel nog altijd of dit moet doorgeduwd worden of niet... Dit is eigenlijk om zoals "stackoverflow" de mogelijkheid te bieden om een antwoord aan te duiden als goed of slecht. Iemand die een topic start, kan dan ook een antwoord aanduiden als "echt antwoord".
Hier is natuurlijk een overlap met de "vind ik leuk" knopjes EN door de topicstarter moet er effectief gekozen worden voor "Vraag", niet voor "Discussie"... Waardoor het dus niet altijd gebruikt wordt. Zoals ik het nu zie is het nog nooit echt gebruikt :), dus ik geef het een paar weken, en anders schakelen we dat terug uit.

Op mobiel zou dit ook moeten verschijnen, ga ik nog even uitvlooien waarom niet (maar zal wel een foutje ergens zijn ;)).
Juist of fout antwoord ....
Snap niet goed wat je daarmee vooruit zijt.
Soms zijn er meerdere goede antwoorden mogelijk.

Neem maar gewoon : hoe snoei ik een haag?
Gebruik ik betonpuin als onderlaag of niet ?
welke kabel mag ik buiten plaatsen in een wachtbuis?

En dan moet een neiuwe gebruiker nog begrijpen waarom die teller er staat ?
Schoon gerief maar alleen handig als he weet voor wat het dient, hoe je dit best gebruikt en begin dat maar al eens uit te leggen aan anciens en new- ones.

Zelfs dat duimeke wordt soms te pas en te onpas gebruikt en dan nog es wat extra ?

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113
Lukske, dit komt wel van ergens natuurlijk hé :). Op techfora wordt dit wel meer gebruikt, en ge ziet het allemaal weer veel te ingewikkeld. Ik kan snappen dat het wat veel wordt voor jou ;).
Het doel is héél eenvoudig, maar volgens mij niet in combinatie met het duimke. Vind je het antwoord goed, dan geef je een "plusstem", vind je het antwoord niet goed, dan geef je het een "minstem". Als topicstarten kun je een antwoord aanduiden als: "Dit antwoord heeft mijn vraag beantwoord." Ja, soms zijn er meerdere antwoorden mogelijk die je kunnen helpen, maar je zal er maar 1tje uitvoeren hé, 1 echt gebruiken...

Maar 't ding is... Laten we dit ff uitproberen, en dan een evaluatie maken (al weet ik wel al wat de evaluatie gaat zijn zenne :)), maar niet geschoten is altijd mis hé :p

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan