• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Functionele verbeteringen voor het forum

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
3.214
Punten
113
Hey,

In navolging van dit bericht wil ik even luisteren wat er voor jullie functioneel ontbreekt op het forum. In voorgaand bericht staat de vraag om een 'template' te voorzien wanneer mensen een topic opstarten. Op die manier gaat de kwaliteit van topicstarts hopelijk omhoog. Ik volg die mening wel, dus dat staat nog steeds op onze planning :). (al sinds 2021, maar we hebben voorlopig een aantal andere katjes gegeseld).

Zijn er nog functionele zaken die jullie wensen, waarvan jullie vinden dat ze ontbreken, die nuttig kunnen zijn, ...

Graag onthouden van zever :), want ik ken er een paar die anders belachelijke dingen vragen. Sowieso kuis ik toch op, en zal ik met de nuttige voorstellen aan de slag gaan.

2023 staat in het teken van verbetering van de site, te starten met begin januari een nieuwe server.
Ondertussen wordt er gewerkt aan een nieuwe lay out voor bouwinfo.be (dus niet het forum).
En het forum mag niet achterblijven, dus ook waar willen we in 2023 tijd & moeite in steken.

Lijst van reeds aangebrachte functionele verbeteringen:
  • Template bij topicstarts
  • antwoorden aanduiden als "nuttig" of "antwoord"
  • Soorten topics (vraag, discussie, poll)
  • Openingspost op iedere pagina
  • Darkmode
  • Faq element toevoegen
  • Citeren moet anders gebeuren, nu is het niet duidelijk waar eigenlijk op geantwoord wordt.
  • Citaten invoegen bij bewerken van een bericht
  • wis knop voor het reactieveld.

Grtz & thanks,
c00kie

Laatst bewerkt:
mmm da is wel straf dat dat meegekomen zou zijn, want dat is het enige wat tot nu toe aangepast is :). ff kijken van waar dat komt...

En je kan nu ook je eigen berichten rapporteren…
onderzocht en... dit kon vroeger ook al :).

dat is om op het moment dat je je bericht zelf niet meer kunt aanpassen, je toch nog kunt rapporteren om iets te laten wijzigen aan je bericht...

Stond de link dan elders? Want heb in het laatste halfuur al 2 keer ‘rapporteer’ ipv ‘bewerk’ geklikt, uit automatisme.

nee, vroeger stond er een icoontje... dat gaan we nu terugzetten ;)
1674477116082.png

Op de telefoon (iPhone 11) is de bewerk-link verdwenen…

E898E688-FB9C-4D5E-B881-A9979B4B6D9A.jpeg

en dat allemaal met 1 domme addon te installeren... sjangs dat we nie alles in 1 keer live zetten...

Maar in landscape is ie er wel blijkbaar…

Er staat een wijzigknopje met een potloodsymbooltje

Screenshot_20230126_132640_Chrome.jpg

grappig om te zien dat het "waarschuwing"-symbool nog gepixeld is en de vierkant en potlood niet ;)

pfff 't gaat om de functionaliteit hé seg :). mah ge hebt gelijk... Hou jullie maar klaar, volgende week komt deel 2 op jullie af.. Dan zal er veel meer fout lopen dan wat prullen vrees ik. Op mijn pc en gsm werkt het allemaal, maar dat is 1 groot scherm, en 1 smartphone...
Voor 't zelfde geld macheert alles van de eerste keer :).

mochten er zijn die ne sneakpreview willen -> pb

@c00kie hebben die profiel berichten die je kunt plaatsen eigenlijk nog wel nut hier, want er plaatsen leden berichten op over een forum post of stellen daar een vraag op maar komt nooit reacties op. Dus weet niet of je daar nog iets mee van plan zijt.

@c00kie hebben die profiel berichten die je kunt plaatsen eigenlijk nog wel nut hier, want er plaatsen leden berichten op over een forum post of stellen daar een vraag op maar komt nooit reacties op. Dus weet niet of je daar nog iets mee van plan zijt.
good point :). Ik kan wel eens kijken om dat uit te schakelen want het nut ontgaat mij daar idd ook wel een beetje van... Ik zet het op mijn todo ;).

good point :). Ik kan wel eens kijken om dat uit te schakelen want het nut ontgaat mij daar idd ook wel een beetje van... Ik zet het op mijn todo ;).
Goh, ik weet niet.
Die vragen die eigenlijk op het forum horen ??? Tsja als je een pupup zet van dat forumberichten daarvoor niet dienen .
Of wij kunnen dat ook natuurlijk melden of schrijven of ... al een paar keer gedaan.
Maar die profielberichten is wel handig voor flash berichten zoals
- ik vertrek dus geen hofvraagskes
- c00kie is jarig en geeft een vat
- vakantiebeurs nu
- bisbeurs een groot succes voor dhz
- rommelmarkt in Pulle bij dien cirkel

denk dat we eerder het gebruik wat moeten stimuleren en in betere banen leiden. :cool:

@lukanar is effectief de enige die de profielberichten gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn…

dus afvoeren die handel.

@lukanar is effectief de enige die de profielberichten gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn…

dus afvoeren die handel.
euh, als ik den enigste zijn , dacht albarius ook, dan zou ik die toch wel willen behouden .....
Mmm misschien moet ik profielmod worden :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

De zoekfunctie,... of ligt dit aan mezelf? :) Vroeger zag ik die, maar is nu verdwenen.
daar is dus echt iets raar's mee :). volgens mij wordt die geblokkeerd door een adblocker ofzo want ik zie die nog perfect bovenaan staan... maar ook die ga ik verplaatsen. wil bovenaan iets minder ruimte verliezen, zodat er sneller content getoond wordt...
Alvast bedankt.
Ik heb een add blocker op chrome, maar niet op firefox, en daar zie ik de zoekfunctie ook niet staan. Wel de algemene zoekfunctie op beiden (op het portaal), maar daar kan je niet doorheen het forum zoeken.
Die zoekfunctie is echt raar: op mijn tablet zie ik deze niet in landscape, wel in portrait. Mijn telefoon houd ik altijd in portrait dus daar heb ik geen probleem.
Op mijn pc van het werk, zie ik de zoekfunctie helemaal niet. Ligt dat misschien aan het besturingssysteem? Want er staat Ubuntu op ? Wel irritant want ik typ nog graag op mijn pc ipv swipen op mijn telefoon. Laat staan wat doen op mijn tablet ?

Die zoekfunctie heb ik datzelfde (hieronder vb op iPad, niet op telefoon)

In portret:
2C41CCDE-AFCC-46C8-B509-DABE7DE5C47B.jpeg

In landscape:
D9E67D80-75C3-4446-BF5A-02014F68D20F.jpeg

Dat komt door een CSS-fout: in landscape is er iets verkeerd berekend waardoor de menubalk vanboven over twee lijnen wrapt en hoger is dan verwacht door de ontwerper.
De zoekfunctie zit daarachter verborgen. Door even naar benden te trekken op de pagina zie je die verschijnen, maar zodra je los laat om er in te typen is ze weer weg. Je kan er dus nooit aan.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan