• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Functionele verbeteringen voor het forum

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
3.215
Punten
113
Hey,

In navolging van dit bericht wil ik even luisteren wat er voor jullie functioneel ontbreekt op het forum. In voorgaand bericht staat de vraag om een 'template' te voorzien wanneer mensen een topic opstarten. Op die manier gaat de kwaliteit van topicstarts hopelijk omhoog. Ik volg die mening wel, dus dat staat nog steeds op onze planning :). (al sinds 2021, maar we hebben voorlopig een aantal andere katjes gegeseld).

Zijn er nog functionele zaken die jullie wensen, waarvan jullie vinden dat ze ontbreken, die nuttig kunnen zijn, ...

Graag onthouden van zever :), want ik ken er een paar die anders belachelijke dingen vragen. Sowieso kuis ik toch op, en zal ik met de nuttige voorstellen aan de slag gaan.

2023 staat in het teken van verbetering van de site, te starten met begin januari een nieuwe server.
Ondertussen wordt er gewerkt aan een nieuwe lay out voor bouwinfo.be (dus niet het forum).
En het forum mag niet achterblijven, dus ook waar willen we in 2023 tijd & moeite in steken.

Lijst van reeds aangebrachte functionele verbeteringen:
  • Template bij topicstarts
  • antwoorden aanduiden als "nuttig" of "antwoord"
  • Soorten topics (vraag, discussie, poll)
  • Openingspost op iedere pagina
  • Darkmode
  • Faq element toevoegen
  • Citeren moet anders gebeuren, nu is het niet duidelijk waar eigenlijk op geantwoord wordt.
  • Citaten invoegen bij bewerken van een bericht
  • wis knop voor het reactieveld.

Grtz & thanks,
c00kie

Laatst bewerkt:
Wat ontbreekt er functioneel op dit forum ??
Das de vraag van 1 miljoen.

En om eerlijk te zijn.... eigenlijk hebben we alles al.
We kunnen vragen stellen en ja soms ontbreekt er cruciale info en dan wordt dat wel opgevraagd. SO WHAT ?
En soms is de vraag al voor den 1 miljoenste keer min 1 gesteld , kan dat kwaad ? Nee eigenlijk niet maar zo af en toe is het wel ambetant om terug opnieuw te antwoorden. ZOEK DUS
Moeten we gaan werken met templates ?
Bah, ik denk eerlijk gezegd dat meer dan de helft dit maar rap ga invullen of helemaal niet .
Openklikken van het openingsbericht als je op de 10 pagina zit ? NIET NODIG , folie ik , handig en voor de ouderen onder ons iets gemakkleijker om terug tot de kern van de zaak te komen.

O en de info als je over een knop " zweeft " wat accurater en verstaanbaarder maken; zie vraag hier just boven

Wat ontbreekt er functioneel op dit forum ??
Das de vraag van 1 miljoen.

En om eerlijk te zijn.... eigenlijk hebben we alles al.
We kunnen vragen stellen en ja soms ontbreekt er cruciale info en dan wordt dat wel opgevraagd. SO WHAT ?
En soms is de vraag al voor den 1 miljoenste keer min 1 gesteld , kan dat kwaad ? Nee eigenlijk niet maar zo af en toe is het wel ambetant om terug opnieuw te antwoorden. ZOEK DUS
Moeten we gaan werken met templates ?
Bah, ik denk eerlijk gezegd dat meer dan de helft dit maar rap ga invullen of helemaal niet .
Openklikken van het openingsbericht als je op de 10 pagina zit ? NIET NODIG , folie ik , handig en voor de ouderen onder ons iets gemakkleijker om terug tot de kern van de zaak te komen.

O en de info als je over een knop " zweeft " wat accurater en verstaanbaarder maken; zie vraag hier just boven
Wel Luk, als je -zoals jij- al 15 jaar meedraait op een systeem, dan ken je dat systeem door en door. Nieuwe(re) gebruikers zien soms door het bos de bomen niet. En stilstaan is achteruit gaan. Enkele aanpassingen kunnen dus zeker zinvol en nuttig zijn :) Dat merk je ook aan de reacties op de vraag van @c00kie

klopt
Maar soms zit ik hier ook nog te duvelen van waar moet ik staan om de ledenlijst te zien of naar bouwtube ????
Daarom om de uitleg als je over de knoppen gaat wat accurater, duidelijker en simpeler te maken . Niet iedereen weet wat een BSK is . als voorbeeld he.

Ik denk dat de grootste wijzigingen achter of in de programmatie moet gebeuren. Database updaten en zoekquerys en linken en weet ik veel om in de achtergrond alles gesmeerd te laten lopen.
Stel dat jij een vraag intikt : ik wil op mijne beton in de tuin gras zaaien , zo het dan niet bangelijk zijn dat je eigenlijk op het moment van verzenden al direct een oplijsting krijg als antwoord van topics waar dit al behandelt is ? ....
Of is er dat al ?
Geen idee eigenlijk

Stilstaan is inderdaad achteruitgaan maar als je wil gaan marathon rennen en je kunt nog niet kruipen is dat ook niet handig.

Bij het aanmaken van een topic een zoekopdracht die potentiële antwoorden levert zou ook wel interessant zijn, inderdaad.
Er zijn veel fora die dat doen. Een topic aanmaken is twee stappen: eerst de titel ingeven, dan komt een lijst met zoekresultaten, en dan moet je aangeven dat je jouw antwoord niet gevonden hebt en dan pas kan je verder om je vraag te stellen.

ja zo iets
:unsure: :unsure: :unsure:
mmm en als je wil zeveren of plagen ?

Soms moet ik eens terug kijken wie er het topic had gestart om een gesprek te kunnen volgen. Sommige fora hebben een aanduiding bij de naam dat iemand in een topic de topic starter was. Dat is iets wat ik handig zou vinden.

Wat ik leuk zou vinden is als je in nieuwe berichten het sub-forum en categorie ziet waar het bericht in geplaatst is. Met alleen de titel weet je soms niet of iets interessant is.

Mss onder elke categorie 1 onderwerp maken waar alle links naar websites of documenten onder staan die correcte informatie geven over de categorie. Zodat sommige vragen niet meermaals terug komen of oude foutieve informatieword gegeven. Maar in dat onderwerp dan ook maar alleen 1 bericht waar dit in staat en waar niet op gereageerd kan worden. En dit alleen laten aanpassen door de moderators. Zo kan er dan in een post naar dat onderwerp worden verwezen zodat er minder discussies zijn.

... en wat dan met verschillende inzichten of smaken of kleuren?
Het is niet omdat een Gunnera manicata beschreven staat als solitair dat dit ook zo MOET.
of gene beton onder je terras .

Het is niet omdat een Gunnera manicata beschreven staat als solitair dat dit ook zo MOET.
Ik denk dat @Eendraadsschema eerder verwijst naar zaken als AREI

Ik denk dat @Eendraadsschema eerder verwijst naar zaken als AREI
Of sites voor premies of andere zaken zoals voor vergunningen. Of links naar bouwnormen. Je kunt dit voor veel zaken doen.

Bij het aanmaken van een topic een zoekopdracht die potentiële antwoorden levert zou ook wel interessant zijn, inderdaad.
Er zijn veel fora die dat doen. Een topic aanmaken is twee stappen: eerst de titel ingeven, dan komt een lijst met zoekresultaten, en dan moet je aangeven dat je jouw antwoord niet gevonden hebt en dan pas kan je verder om je vraag te stellen.
Dat gebeurt, maar vind ik persoonlijk niet "accuraat" genoeg:
1672771346499.png
Mss onder elke categorie 1 onderwerp maken waar alle links naar websites of documenten onder staan die correcte informatie geven over de categorie. Zodat sommige vragen niet meermaals terug komen of oude foutieve informatieword gegeven. Maar in dat onderwerp dan ook maar alleen 1 bericht waar dit in staat en waar niet op gereageerd kan worden. En dit alleen laten aanpassen door de moderators. Zo kan er dan in een post naar dat onderwerp worden verwezen zodat er minder discussies zijn.
Dat is iets dat al lang in mijn hoofd speelt, en niet alleen met info, maar ook met goeie topics... Maar dat is héél veel werk, en vraagt heel veel onderhoud om dat up to date te houden...

al de rest van hierboven is in onderzoek hoe we dit het beste kunnen aanpakken ;).

• Template bij topicstarts -> actief
  • antwoorden aanduiden als "nuttig" of "antwoord" -> staat klaar, moet nog een klein beetje styling aangepast worden
  • Soorten topics (vraag, discussie, poll) -> staat klaar om live gezet te worden
  • Openingspost op iedere pagina -> almost ready, moet nog gestyled worden, weet alleen nog nie goed hoe :).
  • Darkmode -> bijna klaar
  • Faq element toevoegen -> staat klaar om live gezet te worden
  • Citeren moet anders gebeuren, nu is het niet duidelijk waar eigenlijk op geantwoord wordt. -> is niet zo eenvoudig, we zijn nog aan het zoeken
  • Citaten invoegen bij bewerken van een bericht -> is niet mogelijk in deze forumsoftware, of toch niet zonder héél zware ingrepen
  • wis knop voor het reactieveld. -> is een raar geval, maar zou opgelost zijn als we dit live zetten :p

De zoekfunctie,... of ligt dit aan mezelf? :) Vroeger zag ik die, maar is nu verdwenen.

De zoekfunctie,... of ligt dit aan mezelf? :) Vroeger zag ik die, maar is nu verdwenen.
daar is dus echt iets raar's mee :). volgens mij wordt die geblokkeerd door een adblocker ofzo want ik zie die nog perfect bovenaan staan... maar ook die ga ik verplaatsen. wil bovenaan iets minder ruimte verliezen, zodat er sneller content getoond wordt...

daar is dus echt iets raar's mee :). volgens mij wordt die geblokkeerd door een adblocker ofzo want ik zie die nog perfect bovenaan staan... maar ook die ga ik verplaatsen. wil bovenaan iets minder ruimte verliezen, zodat er sneller content getoond wordt...
Alvast bedankt.
Ik heb een add blocker op chrome, maar niet op firefox, en daar zie ik de zoekfunctie ook niet staan. Wel de algemene zoekfunctie op beiden (op het portaal), maar daar kan je niet doorheen het forum zoeken.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan