• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Fraude met zonnepaneel installaties

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Dit bericht vandaag gelezen op hln.be. Er zullen er veel gaan verschieten als ze een boete krijgen of voor het gerecht gedaagd worden.

Duizenden mensen gaven zonnepanelen niet aan: “Levensgevaarlijk”, ook grote fraude bij groenestroomcertificaten opgespoord

 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Oei… ‘t is mijn.infrax.be ipv mijn.fluvius.be
Dat zal niet voor iedereen kloppen. Ze zijn nu wel allemaal Fluvius, maar onder de motorkap blijkbaar toch niet…
Bedankt! Daar heb ik inderdaad ook de juiste informatie staan :) (en is ook het portaal langs waar ik ze heb aangegeven)
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Op mijn fluvius komt enkel de boodschap dat er geen gegevens kunnen worden gegeven omdat er geen digitale meter is. Daar ben ik ook niks mee.
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1.051
Punten
113
Oei… ‘t is mijn.infrax.be ipv mijn.fluvius.be
Dat zal niet voor iedereen kloppen. Ze zijn nu wel allemaal Fluvius, maar onder de motorkap blijkbaar toch niet…
Wees daar maar zeker van
Zelfs ex eandis regio's verschillen onderling
 
Lid geworden
7 mrt 2021
Berichten
68
Waarderingsscore
30
Punten
18
Vroeger had je deze nog in limburg en dat waren toen nog de beste tijden. Grote baas van Fluvius is hier ook afkomstig van.
 

Bijlagen

  • 20210515_200144.jpg
    20210515_200144.jpg
    288,6 KB · Weergaven: 76

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Ik heb ze in december aangegeven bij Eandis, maar ik kan daar voorlopig nog heel weinig van zien. Bij aangifte heb ik een algemene mail ter bevestiging gekregen: "Uw aanvraag voor een nieuwe aansluiting, wijziging van een aansluiting
of melding van een lokale productie werd bij ons geregistreerd."
en als ik kijk op het portaal van Eandis staat door ook enkel generieke info (aanvraag electriciteits werken)
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Ik heb ze in december aangegeven bij Eandis, maar ik kan daar voorlopig nog heel weinig van zien. Bij aangifte heb ik een algemene mail ter bevestiging gekregen: "Uw aanvraag voor een nieuwe aansluiting, wijziging van een aansluiting
of melding van een lokale productie werd bij ons geregistreerd."
en als ik kijk op het portaal van Eandis staat door ook enkel generieke info (aanvraag electriciteits werken)
Pas dan maar op. Bij mij ook deze mail gekregen maar moesten ze extra info hebben maar die vraag heeft me nooit bereikt dus stond maanden open tot ik zelf status vroeg.Daarna heel snel gegaan en bevestiging gekregen . Denk dat je die bevestiging nodig hebt voor eventuele compensatie regeling
 

lening

Actief Lid
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
217
Waarderingsscore
67
Punten
28
Dit noem ik frauderen en zelfs levensgevaarlijk.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210516-145741_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210516-145741_Samsung Internet.jpg
    337,8 KB · Weergaven: 82

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Kan men, als je een digitale meter hebt ook fraude zoeken?
Stel ik heb een omvormer van 5kW, en ik leg een 'illegale' installatie bij met omvormer van 3kW. Dan injecteert ik soms 8kW, gaan ze dit merken?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
En waarom zou je dat illegaal doen ?
Je kan ook gewoon aangeven. Zelfs gewoon enkele extra panelen in een andere richting kan. Plaatsen en aangeven.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
En waarom zou je dat illegaal doen ?
Je kan ook gewoon aangeven. Zelfs gewoon enkele extra panelen in een andere richting kan. Plaatsen en aangeven.
Je hebt gelijk. Ik was te snel met m'n gedachten ?‍♂️
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
Ik heb ze in december aangegeven bij Eandis, maar ik kan daar voorlopig nog heel weinig van zien. Bij aangifte heb ik een algemene mail ter bevestiging gekregen: "Uw aanvraag voor een nieuwe aansluiting, wijziging van een aansluiting
of melding van een lokale productie werd bij ons geregistreerd."
en als ik kijk op het portaal van Eandis staat door ook enkel generieke info (aanvraag electriciteits werken)
Pas dan maar op. Bij mij ook deze mail gekregen maar moesten ze extra info hebben maar die vraag heeft me nooit bereikt dus stond maanden open tot ik zelf status vroeg.Daarna heel snel gegaan en bevestiging gekregen . Denk dat je die bevestiging nodig hebt voor eventuele compensatie regeling
Ik heb op basis van jouw opmerking even contact opgenomen met Fluvius. Alles lijkt in orde, ze hebben gewoon "een beetje" vertraging, ik zal bericht krijgen zodra mijn aanvraag behandeld is. 6 maand wachttijd lijkt dus niet abnormaal te zijn.
 

ljo13

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 jun 2018
Berichten
259
Waarderingsscore
129
Punten
43
Klopt, ik heb die van mij vorig jaar in juli gelegd en na keuring de aanvraag ingediend bij Fluvius. Ik kreeg nog maar enkele weken geleden bericht dat mijn aanvraag verwerkt was. Ze zullen vorig jaar wel serieus sterren gezien hebben met het grote aantal installaties dat toen geplaatst werd. :D
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan