Frankrijk 2de helft april

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
We willen er nog met ons gezin een weekje tussenuit in die periode. Het is nog vroeg op het jaar en we dachten aan Frankrijk, kwestie van toch al wat zon te hebben en ietwat aangename temperaturen.

Vereisten:

-natuur bergen en/of zee

-redelijke kans op zon in die periode

-'s morgens een gazetje kunnen lezen in de zon op het terras van een lokaal caféke in het dorp is een GROOT pluspunt ;)

-met de auto bereikbaar

-het is met een kindje van 3 en een oma van 80

-weekje op 1 plek, dus niet rondreizen

Wij kennen Frankrijk veel te weinig en willen daar verandering in brengen. Tips? Heel graag!

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dacht de Cevennes, tot ge over die oma van 80 begon. Dan vallen bergen sowieso al wel weg. Alhoewel... ons ma (die weliswaar geen 80 is, maar is toch sukkelachtig) trok daar nog wel hare plan. Anders de streek rond Avalon? Da's daar ook wel schoon, en die baan rond Avalon is ook gewoon plezant om over te rijden -- behalve als't donker is, want dan ziet ge gene zak, wat niet plezant is met een afgrond naast u :p

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
wij trekken 2 weken naar omgeving La Grande Motte, Aigues Morte, Le grau du roi, Montpellier etc.

verleden jaar is dat vrij goed mee gevallen, nu lijkt het weer ook al eens raar te willen doen daar aan de middellandse zee. Nu als het +15° met zon wil zijn, ben ik al tevreden en verleden jaar waren er dagen +20° bij

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bomma van 80 is gelukkig nog superkwiek hoor. Gaat zelfs nog te voet naar Scherpenheuvel elk jaar (38km). Ik kan dat niet zulle. :)

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.247
Punten
113
Le Crotoy , baai van de Somme, zeehondjes, strand, rustig stadje, Hotel Les tourelles is daar onze favoriet.

Audresselle, iets voor Bologne sur mer, klein visserhaventje, heerlijke Fruit de mers in een typisch frans cafeetje. Fijn strand, niet te groot.

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
misschien moet je ons huis overwegen? :)

net 1000 km weg, aan de voet van Mont Ventoux. Cafe met krant : check.

dorp met supermarkt en slager en bakkers : check.

Berg: check. natuur: check. leuke dorpjes in de buurt: check. Leuke stad in de buurt : check.

Kans op mooi weer: check.

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
599
Punten
113
Awel wij plannen nu perfect wat Luk voorstelt, maar dan later dan april.

We waren daar nog op zoek naar adresjes, merci Luk. Ik heb nog een bongo-bon natuur liggen en die heeft daar ook een adres in Saint-Valery-sur-Somme als ik me niet vergis.

We gaan dus eerst naar Boulogne sur Mer met bezoek aan Nausica (ben ik vroeger al eens geweest en is wel de moeite) = vis.

en dan naar Saint-Valery-sur-Somme met bezoek aan het ornithologisch park Marquenterre = vogel.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.247
Punten
113
Fido,stopt dan zeker in Audresselle, maar zie dat je niet blijft plakken

luk

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Baie de Somme is inderdaad heel tof ... als het weer wat mee wil.

Een heel mooi romantisch hotelletje in de buurt van St. Valéry is Clos du Moulin in Vron. Super van eten ook! http://www.leclosdumoulin.fr/

Vorig jaar waren wij begin april een paar dagen aan de Cap Gris Nez / Cap Blanc Nez. We hadden daar prachtig weer. We hadden gepland om volgende week terug te gaan, maar als het zo koud blijft kan je daar weinig gaan doen. Toch een hoteltip: Le Château des Tourelles in Le Wast (een 15-tal km uit de kust). Alleen al om nog eens authentiek Frans te dineren ('eten' zou hier een belediging zijn) zou ik terug willen. http://www.hotel-le-wast.com/

April 2013: ik weet niet of de Côte d'Azur iets voor jullie is. Ik ben persoonlijk nogal een fan van Menton, helemaal aan de Italiaanse grens. Een tof stadje met old world charm, gezellige straatjes, toffe winkeltjes, terrasjes, (keien)strand, ... Menton heeft ook een beetje een microklimaat en is altijd wat warmer/zonniger dan de rest van de kust. Ofwel de Provence (St. Rémy, Cavaillon, L'Isle sur la Sorgue, Les Baux, ...). Ach, bij mooi weer is het overal mooi!

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Myriam: zelfs 16 à 19° met beetje zon is beter dan hier ;)

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool;1819772 wrote:

Dat hadden we vorig jaar begin april aan de Cap Gris Nez. Ideaal voor lange strandwandelingen en terraskes in 't zonneke!

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goeie tips hier allemaal.

Spijtig genoeg zal het er dan toch niet inzitten voor ons, zie klaaghoekje. :(

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
MyriamC;1819808 wrote:
kidcool;1819772 wrote:

Dat hadden we vorig jaar begin april aan de Cap Gris Nez. Ideaal voor lange strandwandelingen en terraskes in 't zonneke!

je mag gerust zijn

kijk al uit naar de lokale specialiteiten bij de bakker :D

Azaron

Lid
Lid geworden
12 nov 2008
Waarderingsscore
3
Punten
18
als ik dat hier zo lees, krijg ik direct ook al zin om op verlof te gaan

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Azaron;1820602 wrote:
als ik dat hier zo lees, krijg ik direct ook al zin om op verlof te gaan

Ik ook, en dat gingen we normaal gezien volgende week ook doen maar we zijn ondertussen allebei geveld door de griep. :( Gelukkig had ik nog niks vastgelegd!

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik heb een paasvakantie vol vakantie in het verschiet. Eerst een week naar ons huis in Frankrijk ( nog geen mooi weer daar, maar toch al dik 10 graden warmer dan hier) en in de tweede week ga ik naar Londen, naar de kapper: -))

Kindjes gaan mee, kan ik hen eens een paar plekjes tonen daar!

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Babelutte;1820631 wrote:
Ik heb een paasvakantie vol vakantie in het verschiet. Eerst een week naar ons huis in Frankrijk ( nog geen mooi weer daar, maar toch al dik 10 graden warmer dan hier)

Aan welke kant vd Ventoux zit ge? Als't ergens tussen Vaison la Romaine en Buis-les-Barronies is, kunt ge dan eens langs Domaine du Rieux Frais in St. Jalle rijden, want ik zit door hun Chardonnay? En doe ook zeker de groeten in auberge des Ayguiers in Pierrelongue. "Jimbo" gaan ze niet kennen, maar als ge het hebt over "Die Belg die schaapschouder bestelt door een schaap na te doen", eet ge wsl de rest vd week gratis.

Jimbo

(wiens Frans het Nederlands van onze eerste minister benadert)

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
599
Punten
113
Ik heb ook gegoogled om te kijken wat Luk bedoelde, mogelijkheden die ik vooraf in gedachten had (met Luk in het achterhoofd):

- ze verkopen er goede Franse wisky (mocht het bestaan)

- er is een prachtige tuin te bezichtigen

- het is de dichtste locatie waar er een kweker zit van Helleborus orientalis 'Black Lady'

maar het blijkt geen van deze te zijn, het is een pittoresk vissersdorp met enkele goede restaurants.

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Jimbo;1820672 wrote:
Babelutte;1820631 wrote:
Ik heb een paasvakantie vol vakantie in het verschiet. Eerst een week naar ons huis in Frankrijk ( nog geen mooi weer daar, maar toch al dik 10 graden warmer dan hier)

Aan welke kant vd Ventoux zit ge? Als't ergens tussen Vaison la Romaine en Buis-les-Barronies is, kunt ge dan eens langs Domaine du Rieux Frais in St. Jalle rijden, want ik zit door hun Chardonnay? En doe ook zeker de groeten in auberge des Ayguiers in Pierrelongue. "Jimbo" gaan ze niet kennen, maar als ge het hebt over "Die Belg die schaapschouder bestelt door een schaap na te doen", eet ge wsl de rest vd week gratis.

Jimbo

(wiens Frans het Nederlands van onze eerste minister benadert)

Ik zit in Malaucène!

Bovenaan