• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Fouten bij renovatie badkamer

aloha

Nieuw Lid
Reaction score
5
Wij zijn onze badkamer volledig aan het renoveren. De firma had echter een beginneling gestuurd en die maakte diverse fouten.
Ze hebben dit erkend en zeggen dat ze alles in orde zullen brengen. Ondertussen bots ik op andere gebreken. Ik zou die hier eens willen voorleggen om de meningen te polsen. Het gaat om een vrij grote en degelijke firma, zeker niet goedkoop.

1. De douchekraan staat 2 à 3 mm niet waterpas.
2. De koudwaterkraan van de lavabo geeft een flauw waterstraaltje. De warmwaterkraan lijkt ook niet optimaal qua druk.
3. De werknemer boorde een lek bij het vervangen van de radiator. Hoe weet ik of hij dit goed heeft opgelost? Kan dit de reden zijn van 2?
4. Ik zag dat er aan het rozet van de douchestang een stukje van de tegel is van 2mm.

De andere zaken die niet in orde waren:

5. De badkraan staat te laag. Een cm of 5 minimum. Ze zeiden dat ze misschien 3 cm omhoog konden door grotere rozetten maar daar zullen wij niet akkoord mee gaan.
6. De omkasting van het hangtoilet beneden is slordig uitgevoerd. Ze willen een gyproc plaat op de bovenste plaat vastmaken maar die zou dan een paar mm vooruit komen. Ook dat willen we niet.

Er zijn vast nog gebreken die wij niet zien maar wat denken jullie van deze concrete feiten?

Ja, als ik de plastieken tegenmoer vind tenminste

Ja, als ik de plastieken tegenmoer vind tenminste
kijk eens aan de onderkant van de pot

aan de andere kant dan waar de metalen dopjes zitten

9 van de 10 zit er een bout door de pot heen en kan je die aan de onderkant los zetten

Het enige wat ik zie zijn die metalen stangen. Maar mij gaat het er om dat die rondjes die op de pot zitten scheef staan en dat je die niet kunt verzetten. De bril wel natuurlijk maar die rondjes?

wel ja, dus onderaan die metalen bouten waarvan ik de linker een paar cm heen en weer kan bewegen maar ik weet niet wat ik er verder mee kan doen. Een kwartslag draaien?

Ik kon de bril er zo af nemen. Die zat niet vast. Geen moeren.

De waterpas er even op.

Attachments

• 20240102_202047.jpg
    20240102_202047.jpg
    81 KB · Views: 40
Ik denk dat ik het snap door het filmpje. De gaten waar die scharnieren in zitten zijn iets groter en die moer heeft een soort omhulsel dat kan in- of uitgedraaid worden waardoor er wat speling is. Heb ik het goed?

De bril zelf zit inderdaad niet vast, die klikt in de 2 ijzeren pinnen.
De 2 ijzeren pinnen moet je iets losdraaien, dan komen die los te staan en kan je deze mooi schuiven tot ze goed staan. Zie filmpje.

Je pot zelf, kan je normaal gezien aan de 2 bevestigingspunten aan de onderkant wel iets 'regelen' zodat de pot mooi pas staat.
Dat kan nogal sterk van merk tot merk verschillen, dus wat zoeken en proberen.

Ok. Het belangrijkste is dat het geen fout is. De firma moet het dan correct afstellen. Bedankt.

De wc staat wel scheef, een halve cm. Zie foto's.
Excuseer
De pot staat op dezelfde afstand van de MDF wand. Zie #15

De wc-bril punten staan op 5mm, maar zoals hier is aangegeven de schroeven onderaan eventjes losmaken, de bril een beetje uitlijnen, vast schroeven en klaar is Kees.
Hier is al meer schrijfwerk gedaan dan het uitlijnen van het "het probleem".
Het monteren van een wc-bril is handwerk en geen perfectionisme en kan dus soms verschillen in uitvoering.
De startende loodgieter is een mens met zijn foutjes en geen robot.

De transparante siliconevlek is een hinder voor de schilderwerken.
Zou beter weggenomen worden met een verfschraper, een duct tape op de rand van de pot en schuurpapier P180 met een schuurblokje.

ja, het is duidelijk ondertussen.
Ik wil hier toch nog eens vermelden dat de welwillendheid tegenover de persoon die de werken uitvoerde niet door de baas werd gedeeld.
Als die zegt: "sorry, dit is niet de manier waarop wij normaal werken, we hebben die persoon ontslagen en we zullen zorgen dat alles in orde komt."
Dan zal er toch wel één en ander niet in orde geweest zijn. Dus nu maar hopen dat het effectief in orde komt.

Ik heb de bril afgehaald en aan de onderkant van toilet zitten metalen ijzers. Ik zou graag eens weten hoe ik nu die 2 rondjes gelijk kan zetten.
Verdorie, nu is die helemaal kapot :oops:

Ach jongen. Houd je er ook een beetje rekening mee dat er mensen zijn die technisch helemaal niet onderlegd zijn. Onnozelaar.

Ach jongen. Houd je er ook een beetje rekening mee dat er mensen zijn die technisch helemaal niet onderlegd zijn. Onnozelaar.
Je moet daarvoor zo niet roepen hoor,
Heb je uw waterpas al eens 180°gedraaid ?

Je zouw beter je grote mond opentrekken tegen de firma die de werken hebben uitgevoerd, in plaats van mensen die je proberen te helpen .... Ik ben dit topic al even aan het volgen, en van in het begin lijkt het al of dat je uitvluchten aan het zoeken bent om niet te hoeven betalen. Niet iedereen is perfect zoals jij, en fouten kunnen gebeuren, maar als die firma het toch gratis komt oplossen, snap ik niet goed waarom je zelf met uw poten aan elk moerke ligt te draaien (als de firma dit kan aantonen, vervalt je garantie al). Hef voorlopig je 1 gatskaak wat hoger op als ge moet gaan ... , en wacht af tot de herstellingen gebeurt zijn vooraleer je hier weer 10 domme vragen komt stellen. De personen die hier reageren doen dit enkel om je te helpen ...

Je zouw beter je grote mond opentrekken tegen de firma die de werken hebben uitgevoerd, in plaats van mensen die je proberen te helpen .... Ik ben dit topic al even aan het volgen, en van in het begin lijkt het al of dat je uitvluchten aan het zoeken bent om niet te hoeven betalen. Niet iedereen is perfect zoals jij, en fouten kunnen gebeuren, maar als die firma het toch gratis komt oplossen, snap ik niet goed waarom je zelf met uw poten aan elk moerke ligt te draaien (als de firma dit kan aantonen, vervalt je garantie al). Hef voorlopig je 1 gatskaak wat hoger op als ge moet gaan ... , en wacht af tot de herstellingen gebeurt zijn vooraleer je hier weer 10 domme vragen komt stellen. De personen die hier reageren doen dit enkel om je te helpen ...
Je hebt gelijk. Ik heb gewoon het geld niet. Ik heb dingen stukgemaakt en nu ligt die arme werknemer buiten. Ik hoop dat ze niet zien dat ik aan dat moerke draaide anders valt mijn duivels plan in duigen. En sorry voor mijn onredelijke reactie omdat ik niet checkte of het wc water waterpas stond. Bedankt om mij terecht te wijzen.

We ontsporen hier ...

Als we even alle emotie er weer afhalen, dan blijft, toch in mijn ogen, de essentie over : we raden TS aan om de firma nu even de kans te geven de beloofde correcties door te voeren, en geven hem mee dat we geen spectaculaire fouten zien zodat hij wat dat betreft op beide oren kan slapen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief