• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Fout keukenblad

Lid geworden
26 sep 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn keukenmannen hebben een marmeren blad geïnstalleerd uit twee stukken omdat het anders te lang was. Nu blijkt dat de ene plaat 18 mm dik is en de andere 20 mm.
De marmer leverancier heeft de 20 mm plaat zo geschaafd dat ze aan een kant 18 mm is zodat de twee platen tegeneen passen. Dus aan een kant zit er onderaan een spleet van 2 millimeter. Ik moest hier zelf achterkomen, was mij niet gezegd.
Verder was er ook een stukje uit een vd platen ter hoogte vd voeg.
Keukenmensen willen een korting geven, ik wil vervanging.
Wat vinden jullie? 

 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Ik zou er perfect mee kunnen leven....

Maar het is jou keuken
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Als de plaat van 20mm geschaafd is naar 18mm dan heb je er toch 2 van 18?  

En wij moeten adhv deze uitleg bepalen of jij het blad moet houden of niet 
pardon.gif
 
Lid geworden
26 sep 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee ze begint aan 20mm en dan vanaf 3/4de van de plaat loopt ze naar 18mm. Als je de kast opendoet en de onderkant van het blad voelt is het daar opeens ruw
 
Lid geworden
26 sep 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
kan geen foto posten nu maar zo ziet het er uit

 

screenshot_2019-09-26_at_22.14.06.png
 

Bijlagen

  • screenshot_2019-09-26_at_22.14.06.png
    screenshot_2019-09-26_at_22.14.06.png
    54,8 KB · Weergaven: 0

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Maar is  het ook zichtbaar?
 
Lid geworden
26 sep 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja zichtbaar, misschien niet op eerste zich, maar als je het weet. je ziet de steen ineens een beetje dunner worden. Ik weet niet juist wat de toleranties zijn bij marmeren bladen. 2mm op 2cm lijkt me veel.
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Ronnie26 zei:
Ja zichtbaar, misschien niet op eerste zich, maar als je het weet. je ziet de steen ineens een beetje dunner worden. Ik weet niet juist wat de toleranties zijn bij marmeren bladen. 2mm op 2cm lijkt me veel.

Da's 10%

Hoeveel korting stellen ze voor?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Ik zou me daar kapot aan ergeren voor de rest van mijn leven, dus ik zou vervanging vragen.

Ik heb hier een nieuw blad gevraagd -en gekregen- omdat aan één uiteinde het blad 1 cm breder was dan de poot (aan elke kant 0,5cm uitstekend). 
Het ergste was dat het nieuwe blad 0,5cm te groot was. Dat hebben ze dan aan elke zijde 0,25cm laten uitsteken en daar wilden ze niets meer op doen omdat het volgens hen amper zichtbaar was. Ik zie het elke dag.
 

BSSN

Lid
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
106
Waarderingsscore
4
Punten
18
Niet vragen maar eisen! Elke vakman met enig zelfrespect zou dit uit eigen initiatief moeten doen.

Korting geven is de makkelijkste oplossing en verleidelijk maar jij gaat er voor altijd op blijven kijken omdat je het weet.
 
Lid geworden
17 apr 2017
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook vervanging eisen, sorry, maar dit ga je altijd blijven zien.
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Volgens WTCB zijn toegelaten toleranties op dikte van meer dan 15 mm is gemiddeld +/- 3 mm. Dus daar zitten ze volgens mij dik onder.

Bovendien is de uitleg die u geeft fysisch onmogelijk om te realiseren. Om pas op 1/4 schuin te beginnen lopen moet je om op nul te komen op de voeg tussen de 2 platen ook een van de platen niet waterpas /schuin te plaatsen.

Laar door tien mensen die je keuken binnenstappen een oordeel vellen. Als er zeven of acht zijn die niks zien dan zijn dat misschien wel de redelijke mensen die zich kunnen inleven in de problematiek om zelfs met zulke moeilijke materialen tot zeer acceptabele resultaten te komen.
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Over een half jaar weet je het zelf niet eens meer of interesseert het je al lang niet meer.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Als het zo gelopen is zou ik vervanging vragen:

- Jij besteld 20mm
- Blad wordt geleverd
- Jij merkt dat het schuin loopt en vraagt het na
- Er wordt gemeld dat het blad 18mm is en ze stellen een korting voor.

Als ze de moeite niet doen om je in te lichten zou ik geen geste naar hen tonen. Je hebt 20mm besteld en moet het dus krijgen.

Kan perfect zijn dat hun 20mm platen op waren, maar dan zou ik gerust een maandje langer kunnen wachten als ze mij verwittigen.
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Nergen maakt TS gewag van feit dat hij om 20 of 18 mm zou gevraagd hebben. Zijn topic start met feit dat er een verschillende dikte is die volgens de normen van het WTCB dan nog binnen de normen valt.

Bovenstaande reactie  is dus totaal nutteloos. Men dient zich teeds te houden aan de feitenboom en er geen verhaaltje rond breien om een argumentatie te hebben. Een van die feiten is bvb dat de uitvoerder zich niet moest houden aan een meldingsplicht gezien hij binnen de normen werkte. 
 

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Berichten
1.965
Waarderingsscore
8
Punten
38
Englishdude zei:
Nergen maakt TS gewag van feit dat hij om 20 of 18 mm zou gevraagd hebben. Zijn topic start met feit dat er een verschillende dikte is die volgens de normen van het WTCB dan nog binnen de normen valt.

Bovenstaande reactie  is dus totaal nutteloos. Men dient zich teeds te houden aan de feitenboom en er geen verhaaltje rond breien om een argumentatie te hebben. Een van die feiten is bvb dat de uitvoerder zich niet moest houden aan een meldingsplicht gezien hij binnen de normen werkte. 

Van een afwerking als een keukenblad mag men toch hopen dat het iets of wat is. Het is geen grafzerk waar het niet te nauw steekt, denk ik dan.

WTCB-normen, meldingsplicht, blablabla... Wat voor argumentatie gebruikt die steenkapper dan? Mijn bladen van 18 mm waren op dus leg ik er eentje naast van 20 mm en foefel ik het wel weg, waarschijnlijk zien ze het toch niet.

Veel eer van te halen van zoiets. Knap werk! 
sad_smile.png
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
ergens staat hier op de site : don't argue with .........

Laat ons stellen dat zowel consumenten als vakmannen een en hetzelfde argument gebruiken dat de ene keer in hun voordeel is en dan zijn ze van toepassing en de andere keer niet omdat het niet in hun kraam past. Daarom ook dat de rechtbanken zoveel werk hebben. En dan nog. Ik ben op de hoogte waar een eiser gelijk heeft gekregen van de rechtbank. De aannemer wil uitvoeren volgens het vonnis maar eiser weigert dat omdat het weer niet naar zijn/haar goesting is. Ja seg waar staat ge daan.

Dus we houden idd vast aan voorwaarden regels en normen. De rest moet ge maar inslikken of uit kakken. Ge moogt zelf kiezen. Persoonlijke maatstaven zijn altijd BS want zij die beweren dat alleen perfectie in hun leven past zijn meestal zelf een vat vol onvolmaaktheden en fouten

 

Nu ja de beste stuurlui staan steeds aan wal .

TS stelt zelf dat hij het niet eens ziet. Maar als  men zich steed op iets fixeert dan i iedere mug een olifant.

 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Englishdude zei:
ergens staat hier op de site : don't argue with .........

Trollen? 
good.gif
 
Begrijpend lezen is moeilijk, maar doe toch maar eens je best.

 

 
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Awel ik volg den dude wel . 

In zo'n geschil moet je eerst kijken naar de wettelijke regels en afspraken. Is er in de offerte gesproken over een plaat van 20 mm dan mag je ervan uitgaan dat het werk in  20 mm wordt uitgevoerd. 

Maar dit wil NIET zeggen dat je EN 18 mm EN 20 mm dooreen kunt gebruiken.  Moest er nu 2 platen van 19 mm of van 21 mm geleverd zijn dan vielen die perfect in de tolerantie opgelegd door wtcb. Zaak closed. Maar hier zit je dus met 2 verschillende platen en dat maakt het net iets ingewikkelder.

Ik zeg het weer : kijk ook eens naar de soort fout.

Is dit een esthetische fout ?

Ja je zit met een verschillende dikte . Wat leidt tot de volgende vragen : wat is de impact van die fout? Is deze fout storend in het algemeen beeld? ...

Ontwerpfout ? 

Nee, daar ben ik 100% zeker van dat geen enkele ontwerper dit zo uittekent ... alhouwel er zijn een paar ontwerpes waar ik over twijfel.

Constructiefout ? 

Duidelijk me dunkt , 2 verschillende diktes ... 

Wat kun e bewijzen? 

Esthetische fout zal veel moeilijker te bewijzen zijn dan die constrcutiefout . Zoals englischdude aanhaalt laat 10 mensen je keuken zien en tel hoeveel dit verschil zien. Maar dieconstructiefout kun je wel bewijzen. Je hebt je offerte -- hopelijk staat daar een maatdikte in vermeld-- en je hebt een meting. 

En vervanging kun je best vragen ondersteunt met aantoonbare gegevens en zeker niet door te eisen en  veel lucht te  blazen. 

 

 

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan