Zoals beloofd het foto verslag
Dit is het tegel voegsel dat ik kant en klaar gekocht heb. Het is dus een kant en klaar voegsel van Beamix waarbij je 3 zakjes epoxy krijgt. Deze moet je er heel langzaam door draaien en dan wordt het tijden bij houden ... ik heb niet te veel foto's gemaakt omdat het echt door doen is! Alles wat je hebt gebruikt kan je er na in de vuilbak knikkeren, de doeken het voegrubber alles is er gewoon aan. Ik heb een halve doos latex handschoenen gebruikt, kartons gelegd en echt heel voorzichtig en proper proberen werken. Het is daarmee wel waterdicht en kan tegen alle vetten en zuren! De boel moet je insmeren, binnen de 2 uur afwassen met lauw water, binnen 5 uur nog eens met vochtige doek en 2 keer oppoetsen met wegwerppapier.
Een voorbereid man is er 2 waard. Dus alles klaar leggen
Eerste stukje smeren veel aandacht besteed aan het exact opvullen van ieder gaatje en spleetje
Progress
2 uur later na eerste wasbeurt.
2de muur
in fases smeren en oppoetsen, door de kleine tegeltjes zijn er meer voegen en dan nog eens gaatjes in de tegels dus veel meer voegmiddel nodig dan ik verwacht had, gelukkig had de bouwmarkt nog van het zelfde lot (belangrijk naar kleurverschil toe) staan en dus snel paar tonnetjes bij gehaald. Ik ga er een 5 tal nodig hebben!
Aan de rechter rand komen nog geborstelde aluminiumstrips ter afwerking! Koker wordt dus nog afgewerkt met een randversteviging en dik renovatie vlies, vervolgens verven samen met het plafond.
onderaan ga ik tussen hebt blad en de tegels flexibel afkitten
rond het raam (dagkanten worden ook nog uitgevuld en afgewerkt uiteraard en dan geverfd samen met de koker!
Ineens zijn 2 wanden gedaan ... niet te onderschatten werk dik 6 uur over gedaan!
Pintje er bij en alles terug opgepoets ... wat een verschil. De tegels worden wel nog paar tinten lichter eens ze uitgedroogd zijn uiteraard. De epoxy is na 24 uur volledig belastbaar maar volledige uitharding duurt 7 dagen volgens de handleiding. Ik zie een lichte glans langzaam weg trekken. Het spul wordt echt BIKKEL hard!
Zicht op de andere hoek + combi met kasten en werkblad
Volgende muur
De avond begon te vallen ... wat een dagje
Avondlijk op poetsen ... onderaan komt er dus een gelakte plint die door loopt onder de kasten en overal even hoog.
koker ook wat verder afgewerkt (ergens volgende dagen nog eens afkitten dan is dat ook klaar voor verdere afwerking.
andere richting voor zicht op het totaal resultaat.
Zwaar gevecht gevoerd om de afzuigkap terug te installeren. Deze kwam uit de koopjeshoek en er mankeerde dus paar deeltjes aan, gelukkig heb ik een rommelige kelder met hopen recupe dingetes en alles dus netjes werkend en passend kunnen maken. 12 cm diameter inox buizen gehaald en aangesloten... ding zuigt stevig
De lamjes worden wel nog vervangen door een LED variant maar moet dan eens even langs de Ikea gaan volgende week
Momenteel zijn het 2 halogeentjes van 20 watt.
Flink rugpijn en dood op ... wat aan de televisie gehangen op zondag en een speciaal biertje gedronken. Zondagnamiddag werk ik niet. Dat is dit jaar regel geworden.
fancy pancy zicht, best tevreden over het resulaat!