Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Fotoverslag (veel foto's) doehetzelf verbouwing woning 1957

• Tags kelder renovatie trappen vloeren vochtbestrijding
  • zaaguitsnede is ingesmeerd met lijm :) zowel voor spoelbak als fornuis hoor! niks te ventilator roostertjes. Ruimte boven schuif en verschillende verluchtigsgaten in de achterwand. Ondertussen eens flink getest en wordt helemaal niet heet zelfs niet met de 4 boosters aan.

Regis07;1896512 wrote:
    JokeVE;1896478 wrote:
    Voorzie je geen ventilatieroostertje in de plint?

Interessante opmerking.

Mijn gedachtengang.

Waarom maakt u dat ene deur niet juist draaiend?

omdat ik geen zin heb om gaten om te frezen en toestanden :)

Ik vind het knap, ik hou wel van dergelijke low budget aanpak. Zelf heb ik ook een 2de handskeuken gebruikt, enkel plaatsen, verven etc. was niet nodig. Jij steekt er wel wat werk in, mooi zo.

HaerdenC;1896555 wrote:
    Regis07;1896512 wrote:
    JokeVE;1896478 wrote:
    Voorzie je geen ventilatieroostertje in de plint?

Interessante opmerking.

Mijn gedachtengang.

Waarom maakt u dat ene deur niet juist draaiend?

omdat ik geen zin heb om gaten om te frezen en toestanden :)
    Gaat dat over het deurtje of over het roostertje in de plint? :)

Want zo'n roostertje in de plint is gewoon zoals je je spoelbak/vuur hebt ingeboord en uitgezaagd he :)

Ik heb trouwens deze week gezien dat wij ook 1cm ventilatieruimte onder ons vuur (boven de oven) hebben, dat wist ik niet! :D

Het ging over het deurtje dat handiger zou zijn als het andersom open zou gaan ;)

001.jpg

Even pimpen :) zo een mega handig ding! Tijd om gaatjes te maken voor de dampkap.

002.jpg

Deze had ik op de kop getikt bij Ikea in de koopjes hoek met 60 procent korting, nu er ontbreekt wel een stuk koker aan vanbovenen een beugeltje. Dat beugeltje plooi ik zelf wel de missende koker kan ik mee leven. Eigenlijk is deze voorzien om binnen circulatie te doen indien gewenst met een koolstof filter maar ik heb daar veel mindere reacties over gelezen dus ik heb gewoon de uitgang naar buiten gebruikt.

003.jpg

Weinig foto's van het hangen zelf aangezien ik alles alleen doekan ik moeilijk foto's maken van het hangen, ding weegt best veel door de glazen plaat.

004.jpg

Ik heb dus zo een boekenplank van ikea misbruikt om de basis van mijn bekisting te maken, naderhand komt hier nog gyproc rond maar de dampkap moet er nog terug af voor het plaatsen van de tegels ;)

005.jpg

Op aanraden van een vriendelijke internetster begonnen met het knippen van dit soort folie eveneens uit de Ikea voor al mijn kasten, schuifjes en vakjes. Best veel werk eigenlijk!!!

006.jpg

Begonnen met alles netjes in te ruimen en grote opruiming gedaan.

007.jpg

Alles in doosjes en kaartjes met de houdbaarheidsdatum

009.jpg

Doosjes ... doosjes ... doosjes :) ook mijn grote voorraadkast opgeruimd en het buffet leeg gemaakt ... 7 vuilzakken.

010.jpg

Voor je het weet zijn de kasten vol :) en ja het deurtje was handiger geweest andersom (linkse) maar ik ging niet liggen frezen en prutsen, mij maakt het niets uit :)

011.jpg

1 kastje tot minibar omgedoopt ...

Hopelijk deze week wat tijd vinden om plinten en tussenstukjes te maken. Ondertussen zijn ook de 2 laatste deurtjes (inclusief die met bobbeltjes) in orde gekomen en die zouden vanavond droog moeten zijn.

Heel leuk project en een granieten of composieten werkblad ging het net dat ietsje extra gegeven hebben. Gezien de geringe afmetingen ging het niet eens zo duur zijn.

Dit weekend wat opgeruimd, gepoetst en de randjes van de werkbladen afgewerkt, dat was nog een groter gepruts dan ik verwacht had. Vooral de ronding tussen de 2 verschillende werkbladen was een grote challenge. De sierstrips zijn in een soort hout en dus heel erg voorzichtig met een scheermesje op maat gesneden. Dan het hout en de strips ingesmeerd met contactlijm en het geheel na 10 minuten tegen mekaar gedrukt met een aandrukrubber.

001.jpg

Ziet er direct een stuk beter uit! volgende stappen zijn tegeltjes kiezen, wijnrekje maken in de opening van deze kast en ... plintjes.

002.jpg

Hier is dus de ronding die lastig is. Het is verlijmd goed laten drogen en dan dag er na met een scheermesje heel voorzichtig gelijk geschraapt. De twee werkbladen zijn ook aan mekaar verlijmd en het naadje is netjes dicht, heel erg gelijk. Het blijft uiteraard zichtbaar maar toch behoorlijk netjes gelukt. Na verloop van tijd komt er toch wel een composiet of stenen werkblad maar dit kan zeker enkele jaren dienen!

003.jpg

Hier zie je het naadje. En dus ook de opening waar ik een wijnrekje ga in maken. In de vroegere opstelling stond hier dus een andere kast tegen in een hoek. Met een wijnrekje is dat ook netjes gevuld (kan ik ook eventueel handoeken opgerold in steken)

Nu zie je ook goed dat werkblad en vloer eigenlijk heel netjes bij mekaar passen!

Betreffende Woumen's post, dat klopt helemaal maar budget gewijs blijft dat zeker ten opzichte van de totale keuken best een aardige duid hoor! Mijn volledige keuken inclusief spoelbak, kraan, inductiefornuis, verf en verlichting is gerealiseerd met een budget van rond de 1000 euro :) Als je het in dat perspectief bekijkt zou het wel minstens een verdubbeling zijn. Nu dit kan zeker een paar jaar mee en tegen dan kan er nog altijd composiet of steen gelegd worden! Ik wilde het nu gewoon voor een menselijk budget proper en verzorgd hebben.

ik ga de mijne op maat maken en passend in de opening.

Ferm om dit zo te lezen !

Keep it up

I love pictures.!

Ook mooi datje er zoveel tijd in kan steken om alles zo mooi af te werken

Het is alweer een tijd geleden dat ik nog eens met een update kwam maar deze keer heb ik dus een nieuw project. Heb na zeker 9 maand zoeken eindelijk tegels gevonden die mij bevallen voor mijn keuken. Ik wilde iets met een landelijk karakter omdat ik heel landelijk woon, het mocht niet te strak zijn want dat is mijn huis ook niet, ik wilde liefst natuurlijke kleur en niet te donker. Tevens moest het bij de rest passen en ik wilde geen al te grote tegels. Uiteindelijk heb ik dan onderstaande tegeltjes gevonden en die voldeden eigenlijk helemaal aan mijn wensen. Ze stonden ook nog eens in de promo dus gewoon ingeladen.

001.jpg

Nieuw zand en een dekzijl voor de zandbak samen met 15 pakken tegeltjes voor de keuken!

002.jpg

Ik ben gegaan voor een beige/bruinige landelijke tegel. Ik plan om het geheel wit op te voegen, de tegels worden dan ook een stuk lichter doordat er ook voegsel in de tegel zelf als vulsel werkt. Om 1 of andere reden zien de tegels er op foto donkerder uit dan ze werkelijk zijn! Potato camera in GSM wss. Het zijn tegeltjes van 10 op 10 cm.

003.jpg

Alles leeg gemaakt voor de voor en na foto

004.jpg

Eerst met de laser een lijn getrokken. Alles nog eens na gemeten en dan het eerste rijtje gezet! Ik gebruik kant en klare lijm die flexibel blijft. Ik weet dat hier iedereen tegenstander is en liever zelf mengt maar ik ben van de gemakkelijk en had geen zin om te lopen mengen en rommelen. Doos open ... smeren :)

005.jpg

Gaat niet bijzonder snel vooruit! De tegels hebben geen perfect rechte randjes en het zijn er gewoon VEEL. (100 per vierkante meter)

006.jpg

Eerste resultaat best tevreden over, ik heb de lijm op de tegel gedaan met een plamuurmest en dan met een 3 mm cam afgestreken.

007.jpg

Ik ben een gigantische prutser, geen idee hoe je normaal tegels boven een stopcontact zet. Ik heb vorzichtig nageltjes geklopt die net genoeg steun bieden. Uiteraard eerst met de laser een lijngetrokken!

008.jpg

De diamant slijptafel die mij ooit is aangeraden is inderdaad echt een gemak! 5 minuten slijpen en alle speciale tegeltjes klaar.

009.jpg

De kast moet nog ietsje zakken om perfect te hangen (stelschroef vanbinnen dus weinig werk. Er komt nog een led strip onder de kast.

010.jpg

Zij aanzicht. Ik gebruik mijn kruisjes dus op deze manier omdat de tegels niet helemaal gelijk zijn en dit eigenlijk het beste resultaat gaf. Tevens kan ik de kruisjes hergebruiken! Met 900 te zetten tegels is dat toch wel een serieuze besparing.

011.jpg

Latje gespannen ... latje ga ik iedere keer rijtje laten zakken ook om tot op de vloer te komen. Geen idee of dit de juiste werkwijze is maar het werkt wel. Ik ben niet van op de vloer begonnen omdat ik boven mijn aanrecht wilde beginnen met een volledige tegel! Dat gaan liggen uit meten en rekenen vond ik veel risico dus doe ik het maar zo. #prutser

012.jpg

Gaat vooruit al is het op een rustig tempo.

Mooi hoor!

Benieuwd naar het resultaat eens opgevoegd.

We grappig dat de tegels op sommige foto's helemaal grijs lijken, op die foto met speciale (geslepen) tegeltjes dan weer heel erg bruin en op andere ergens tussenin.

De geslepen waren nat aangezien mijn diamant slijp tafel water gekoeld is :) vandaar dat ze donker bruin leken :) in de praktijk is het wat lichter dan op de foto echt zo aarde tint. Opgevoegd wordt het normaal lichter omdat er ook voegsel in de tegels pakt en de gaatjes vult!

Mooie vondst, komen ze ook op grond te liggen?

Op de vloer heb ik tegels in de zelfde stijl als het werkblad liggen. Deze heb ik ook in een aantal andere ruimtes van mijn woning om het geheel een beetje rustig en aangenaam te maken.

09.jpg

Zeer mooie muurtegeltjes zijn dat! Gepruts vind ik dat niet, vond het al origineel dat je de tegels instrijkt, lijk me ook handiger dan de muur voor die kleine tegeltjes.

Wat ga je aan je kookgedeelte doen?

't zelfde? Geen schrik voor den onderhoud?

Resultaat ziet er anders wel goed uit ze. Maar dat zijn we hier van u gewend :-)

ziet er goed uit! wij hebben diezelfde tegeltjes paar jaar geleden gevonden bij Zelfbouwmarkt Ninove - was toen een proefaanbod - misschien nu permanent in assortiment. Geeft een mooi effect indien wit opgevoegd, wel zien dat je die putjes niet opvult :o

osdorp;1948660 wrote:
    ziet er goed uit! wij hebben diezelfde tegeltjes paar jaar geleden gevonden bij Zelfbouwmarkt Ninove - was toen een proefaanbod - misschien nu permanent in assortiment. Geeft een mooi effect indien wit opgevoegd, wel zien dat je die putjes niet opvult :o

Ik denk dat het zijn bedoeling is om de putjes juist wél op te vullen.

Ah, dat die tegeltjes nat zijn verklaard het kleurverschil inderdaad.

HaerdenC;1948531 wrote:
    Het is alweer een tijd geleden .....

Een tijd geleden, 6 maand verdomme, ik dacht "dienen type heeft de lotto gewonnen en die is parti" Nu zullen we nooit weten hoe knap hij die keuken heeft gemaakt.:)

Ik ben blij dat we terug van u horen, uw verbouwavonturen inspireren hier meerdere klussers.

LET'S WORK :cool:

Terug
Bovenaan