• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Foto's van keukens

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Aangezien we binnen een paar maand moeten beslissen welke keuken we gaan voorzien, lijkt het me interessant om zoveel mogelijk voorbeelden te zien.

We verkiezen een moderne strakke keuken en voorlopig vooral de combinatie witte kastelementen - zwart werkblad.

Zijn er bouwers die in dit topic een foto van hun keuken willen/kunnen posten?

Na het lezen van dit artikel zijn we al een stapje verder, maar extra foto's zijn altijd welkom.

Indien mogelijk ook de fabrikant vermelden en/of andere nuttige informatie, eventueel een grof idee van de kostprijs (minder dan 5000, 5000-10000, 10000-15000, 15000-20000, 25000-30000, ...)
 
Lid geworden
22 aug 2010
Berichten
77
Waarderingsscore
0
Punten
0
Othello wrote:
TomNiez wrote:
liescapoen wrote:
Mag het ook een schiereiland zijn? Daarmee bedoel ik: als je de kant van de spoelbak verlangt tot tegen de muur rechts dan win je veel een werkblad. Dat betekent wel dat je niet zo snel meer bij die deur rechts kan. Is het een deur die je vaak zal gebruiken?

Als je graag kookt is genoeg werkblad hebben echt wel belangrijk.



Daar hadden we het ook al eens over gehad en hebben we ook een ontwerp van. Maar het geeft meteen een zwaar gevoel en ook die deur rechts zullen we wel regelmatig gebruiken (berging, toilet).



Ik zet er het voorstel even bij zodat je ook hierover je mening kan zeggen (geheel is iets anders, is van een andere keukenboer, maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer)



Trouwens, wat vinden jullie van die rolluiken ipv schuifdeuren? Is in wit melkglas..



imgp0538.jpg





Wij hebben ongeveer dezelfde opstelling besteld, dus schiereiland.



Opdat het niet te zwaar zou zijn, hebben wij het eiland een diepte van 90 cm gegeven. dit oogt minder zwaar. Hoe breed is jullie eiland nu?



Als iemand me een stap-per-stap uitleg kan doen ivm foto's ontwerp plaatsen, zal ik dankbaar zijn :D en uiteraard ook mijn foto's tonen.



Ons eiland is 102cm breed (zoals op de eerste foto dan wel!)
 

Warande

Lid
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
405
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ghole wrote:
Niemand een mening over mijn ontwerp? :?



Ik had het niet opgemerkt, tussen al die grote foto's!

Ik vind het ontwerp, en de details, en de manier waarop je het omschrijft fantastisch!

Dat van die vooruitstekende deurtjes had ik wel al gezien op een beurs en had ik graag in de badkamer

toegepast maar wegens budget....

Die plinten begrijp ik niet helemaal, of ik zie het niet...

Ik weet niet wat zich tegenover het spoeleiland bevindt (zwarte wand met horizontaal raam) maar daardoor ziet de keuken

er wel heel geïsoleerd uit (is misschien de bedoeling?)

Ook de plaatsing van de tafel, helemaal in het hoekje tussen 3 wanden vind ik wat claustrofobisch overkomen.

Heb je geen grondplannetje?
 

Othello

Nieuw Lid
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
6
@ Ghole:



Ik ben het eens met voorgaande commentaar, ik zou nooit de tafel zo in een hoekje zetten.



Ik zou onder dat raam (waar nu tafel onder staat) een wand maken tegen die muur met bv afwas erin.



Waar je nu kookt zou ik meer vierkant maken dus groter. Eventueel zelfs een stuk werkblad laten overlopen en er barkruk onder zetten. Ik zou dan koken met mijn rug naar de afwas toe.



De lange eilandwand met afwas erin zou ik weglaten en daar je tafel met stoelen zetten. de ruimte zal groter en lichter tonen en je kan dan buiten kijken als je eet.



Groetjes
 
Lid geworden
28 jun 2006
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo Warande, Othello,



De renders zijn misschien wat donker ... maar hopelijk verklaren de fotos beneden hoe het huis in elkaar steekt.

De 'zwarte wand' achter het spoeleiland is eigenlijk de 'eetkamer', deze ligt 1 meter lager dan het niveau van de keuken / hal / living. De bedoeling dat mijn vrouw (die graag kookt) haar gasten kan zien en de gasten haar zonder dat ze de hele tijd in de keuken kijken. Je zou ook kunnen denken dat mijn vrouw de DJ is achter haar keuken :)



De ronde tafel is de tafel waaraan we willen ontbijten. Deze ligt aan de oostkant en als je aan die tafel zit heb je een mooi zicht op de zonsopkomst. Ze lijkt op de renders misschien wat ver achterin maar dat valt mee. Een tafel aan het eiland en eten op krukjes zien we niet zo zitten.



Eiland met vuur kan wel wat langer maar ik wil het ook niet te ver 'voor' de hal laten komen. Breder misschien ene beetje (nu 90cm) maar ik wil er geen lomp geval van maken.



Het is een wat speciale vorm allemaal ... en ook daarom ben ik nooit tevreden geweest met al de vorige ontwerpen. Ik be nog niet 100% overtuigd van dit ontwerp, maar het is het beste compromis.



Ghole



Huidige toestand :cry:

grondplan.jpg


h1.jpg


Zicht vanuit living/hal naar eetkamer/keuken

h2.jpg


Keuken met deur naar berging links. Eetkamer rechts

h3.jpg


Zicht vanuit keuken naar Living/bureau. Hal rechts (moet nog deur tussen)



Ontwerp: :?

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg
 
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
146
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ Ghole: Waarom maak je geen lage tafel die voortvloeit uit je eiland ? Vind de ronde tafel persoonlijk niet passen in de keuken...
 

stimpie79

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jun 2006
Berichten
684
Waarderingsscore
103
Punten
43
Als je vrouw graag de gasten wil kunnen zien zou ik de spoeltafel en het vuur wisselen.

Koken doe je meestal rond je vuur, ook snijden bvb doe je liefst in de buurt van de pan/pot die opstaat zodat je gaandeweg de gesneden ingredienten in de pan/pot kan gooien.

(my opinion...)

In het huidige ontwerp zouden de mensen dus vooral de rug van je vrouw zien :)
 
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
1.199
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ghole wrote:
De ronde tafel is de tafel waaraan we willen ontbijten. Deze ligt aan de oostkant en als je aan die tafel zit heb je een mooi zicht op de zonsopkomst.



ik denk dat je raam daarvoor net iets te hoog zit. Als je aan tafel zit kan je niet rechstreeks naar buiten kijken, daarom geeft het net zo gevoel dat de tafel in een gesloten hoekje gedrumd zit.

Moest het raam daar ook tot op de grond komen, zou het geheel meer kloppen denk ik.
 
Lid geworden
28 jun 2006
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo Allemaal,



@Toelle: Een ronde tafel is het nieuwe modern :twisted: De Saarinen tulip van Knoll in marmer is zo mooi :)

Tafel aan eiland verlaagd onderbreekt de lijn van het eiland. Zo'n tablet dat naar beneden springt vindt ik eerder een slordigheidje in het ontwerp. Tafle aan eiland vast lijkt me vooral niet handig omdat je dan rond het hele eiland moet lopen als je aan de andere kant van de tafel moet zijn.



@Stimpie: Spoeltafel en Vuur wisselen ... je hebt gelijk dat dit logischer zou zijn maar vrouw ziet dat niet zitten omwille van spatten en de dampkap.



@Mientje: In de praktijk valt dat wel mee hoor. We zitten daar nu ook elke dag en heb niet het gevoel opgesloten te zitten. Eerder handig omdat de rommel dan wat verder van de living ligt. Je zit natuurlijk niet netjes in het midden van het venster maar kan wel goed buitenkijken. Als je rechtstaat moet je ook door het raam kunnen kijken.



Iemand een voorstel van materialen of nog aanpassingen in het ontwerp?



Ghole
 

An1973

Lid
Lid geworden
16 mei 2010
Berichten
200
Waarderingsscore
11
Punten
18
K (Ghole) prachtig ontwerp, 't is het lange wachten meer dan waard. Ben zelf ook niet zo'n voorstander van ronde tafel maar aangezien jullie een supergoeie smaak hebben gaat dat toch weer speciaal zijn en perfect bij het geheel passen. Wij zijn ook aan het filosoferen geweest over de toekomstige keuken en tegen ons is toch ook gezegd spoelbak in het eiland en naar het raam kijkend omdat je daar toch het meeste tijd spendeert. In die filosofie klopt de orientatie perfect en zou ik de spoelbak laten zoals hij is.



Btw,als je langskomt voor het netwerk en ons trapje,maak je dan meteen ook een paar 3d-kes in sketchup :D :D :D :D :D :D
 
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
@Ghole



Niet helemaal on topic, maar toch...

Waar komt dat grijze barokke behangpapier vandaan?

Vind ik prachtig!
 
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
didi79 wrote:
didi2 wrote:
deze week in de inrichters ging het over keukens, wat vonden jullie van de ontwerpen? ik vond het derde van de "jury" wel leuk

De laatste 2 weken vond ik de oplossing van de "jury" echt minderwaardig. Die keuken vond ik bijv. ronduit lelijk t.o.v. die van de kandidaten.



ik vond het wel meevallen, vooral de combinatie van het hoogglans van de kasten met op de achtergrond de zwarte wand. Ook de dampkap kan ik mij niet herinneren dat ik die al eens ergens zag, echt een mooi stuk. ik zou ook wel eens willen meedoen als ze mijn keuken komen doen
 
Lid geworden
17 jul 2010
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ghole, vanwaar komen jullie vloertegels? Ik vind ze supermooi! (en je keuken ook hoor :) )
 

Leffunk

Nieuw Lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
95
Waarderingsscore
1
Punten
8
@Ghole:



waar staat je frigo en voorraadkast eigenlijk? Zit die aan de kant van de ovens, of zit die aan de overkant ervan? --> stel je voor dat je even nog de boter ofzo uit je frigo moet nemen: als het effectief aan de andere kant staat, moet je achter je vuur uit, langs de ronde tafel passeren, frigo in, terug langs ronde tafel en weer verder... Oeie, nog stuk vlees vergeten uithalen --> weer hetzelde verhaaltje. Lijkt me niet echt handig.



Ook de opmerking dat als je vrouw graag kookt als er volk is en je contact wilt behouden met je bezoek, dan zou ik vuur ook voorzien aan kant van living ipv de spoelbak : je vrouw gaat als bezoek er is meer achter het vuur zelf staan dan achter de spoelbak lijkt me.
 
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



heeft er iemand al eens gehoord van keukens van het merk Schüller?

Heb hier juist een offerte van gehad en had graag iets geweten over de kwaliteit enz...
 
Lid geworden
25 okt 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
JeroenV wrote:
Hier is onze keuken ; deze komt van Eggo en werd gisteren/vandaag geplaatst :



img7144.jpg




img7149e.jpg




img7162.jpg




De deur van de koelkast (links) kon niet geplaatst worden omdat er een klein onderdeel ontbrak. Dat komt hij binnenkort afwerken.







Enkel uit curiositeit...hebben ze het onderdeel al gebracht JeroenV? Wij gingen eerst voor Eggo kiezen omdat ze financieel het beste eruit kwamen, (en wie wil er nu niet een prachtige keuken tegen een schappelijke prijs?) maar na veel wikken en wegen zijn we dan toch voor Dovy (kwaliteit?) gegaan... Ook omdat we nogal met wat maatwerk zaten (steunmuren die "omkast" moeten worden...) zagen we (allez, meer m'n man dan ik! :wink: ) meer in een keukenboer met eigen plaatsingsdienst...Het kostenplaatje ligt natuurlijk een pak hoger maar ik hoor hoe langer hoe meer dat we overschot van gelijk hebben gehad met voor Dovy te kiezen. Blijkbaar zou er altijd "iets" zijn met de keukens van Eggo, klopt dit, of is zijn het maar enkelen die de tevreden klanten overroepen? merci voor de reactie!
 
Lid geworden
25 okt 2010
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
clairebear3 wrote:
Hi Weazle, ja ik ben er ook curieus hoe dat het gaat uitzien. Hier is een tekening van onze keuken...



http://s224.photobucket.com/albums/dd13 ... itchen.jpg





De kastjes gaan wel creme/wit zijn en de spatwand loopt door op gelijke hoogte aan de raam, er is een een raam tablet voorzien van hetzelfde materiaal. De kap boven de dampkap zal recht worden, niet schuin. Wit ceramisch gootsteen, één handgreep mengkraan, alle lades zijn uittrekbare, inbouw vaatwas van Bosch, ind plaat van Zanussi, dampkap van Bosch. In de hoge kast aan de rechte kant zit een inbouw oven en frigo van Bosch (denk ik!). De kaastjes in de midden van de kamer zijn aan de achterkant van een schouw maar het ging niet om ze te tekenen, die zijn hoger dan de rest. Het kwam ook rond 8000euro, ik zal foto's posten als het af is.





Ook voor jou clairebair dezelfde vraag, content van je keuken van bij Eggo of hebben we nu teveel betaald voor een keuken bij Dovy ?
 
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
425
Waarderingsscore
0
Punten
0
hierbij de (voorlopig)definitieve versie van onze toekomstige keuken



kasten gepoederlakt wit front

keukenblad en inlegblad werkgedeeldte : graniet belfast (donkergrijs)

eettafel en inlegblad ontbijtkast : eiken (kleur nog te bepalen)

vloer: eiken parket



u meningen zijn welkom...

keuken10001.jpg




keuken10002.jpg
 
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
71
Waarderingsscore
0
Punten
0
weazle wrote:
JeroenV wrote:
Hier is onze keuken ; deze komt van Eggo en werd gisteren/vandaag geplaatst :



img7144.jpg




img7149e.jpg




img7162.jpg




De deur van de koelkast (links) kon niet geplaatst worden omdat er een klein onderdeel ontbrak. Dat komt hij binnenkort afwerken.







Enkel uit curiositeit...hebben ze het onderdeel al gebracht JeroenV? Wij gingen eerst voor Eggo kiezen omdat ze financieel het beste eruit kwamen, (en wie wil er nu niet een prachtige keuken tegen een schappelijke prijs?) maar na veel wikken en wegen zijn we dan toch voor Dovy (kwaliteit?) gegaan... Ook omdat we nogal met wat maatwerk zaten (steunmuren die "omkast" moeten worden...) zagen we (allez, meer m'n man dan ik! :wink: ) meer in een keukenboer met eigen plaatsingsdienst...Het kostenplaatje ligt natuurlijk een pak hoger maar ik hoor hoe langer hoe meer dat we overschot van gelijk hebben gehad met voor Dovy te kiezen. Blijkbaar zou er altijd "iets" zijn met de keukens van Eggo, klopt dit, of is zijn het maar enkelen die de tevreden klanten overroepen? merci voor de reactie!



't is misschien al ergens gemeld, maar hoeveel kost deze keuken, en welke toestellen heb je?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan