• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Foto's van keukens

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Aangezien we binnen een paar maand moeten beslissen welke keuken we gaan voorzien, lijkt het me interessant om zoveel mogelijk voorbeelden te zien.

We verkiezen een moderne strakke keuken en voorlopig vooral de combinatie witte kastelementen - zwart werkblad.

Zijn er bouwers die in dit topic een foto van hun keuken willen/kunnen posten?

Na het lezen van dit artikel zijn we al een stapje verder, maar extra foto's zijn altijd welkom.

Indien mogelijk ook de fabrikant vermelden en/of andere nuttige informatie, eventueel een grof idee van de kostprijs (minder dan 5000, 5000-10000, 10000-15000, 15000-20000, 25000-30000, ...)
 
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
2.780
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, ge gaat ook een mooi zicht op de vloer hebben als ge op uwe smikkel gaat :lol:
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
29bis wrote:
Nog een kleine opmerking naar praktische kant toe. Die rolluikkast is (voor een normale mens) onbereikbaar door het brede schiereiland. Je zal altijd een trapje nodig hebben om iets uit je kast te halen.



Ik heb de proef op de som genomen toen wij aan het plannen waren.

Ik ben 1m74 en kan bij een werkblad van 1m20 breed, slechts tot op 1m60 aan de achterkant van het midden van een legplank van 45cm diep.

Plan werd dus meteen afgevoerd.



Best vooraf eens testen waar jullie geraken zonder trapladdertje :wink:



naar de bovenzijde toe van dat kastje zouden spullen staan die niet al te frequent gebruikt zullen worden :lol:
 
Lid geworden
27 mrt 2008
Berichten
1.633
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is wel leuk, maar hier heeft het een functie : zitbank.

Door de tafel erachter zal je ook minder de neiging hebben er over te duiken :wink:





Maar, als jij er gerust in bent én het leuk vindt, moet je het gewoon doen.

Jij moet er tenslotte in leven, niet wij 8)
 

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.156
Waarderingsscore
0
Punten
36
1257677278-091.jpg


nieuw ontwerp heeft ook weer zijn nadelen en voordelen.

- Opstelling eiland vind ik zeer goed

- stoel tussen kook en spoel dan weer niet. Die zal echt hinderen in het gebruik van de keuken (letterlijk in de weg staan)

- kookvlak neemt nog steeds veel ruimte in van het eiland. Waarom steek je dat niet op het ander stuk aanrecht?

- gootsteen laten staan zoals die nu staat en 2x2 stoelen aan elke zijde van eiland lijkt me toch veel meer ruimte te creëren, niet?

- wandje dat je doortrekt op plaats waar opengebroken stuk vloer ligt zou ik even hoog maken als wandje van trapleuning zodat dit zuiverder staat (logisch gevolg van....)

heb dit wandje even gevisualiseerd in je vorig ontwerp....



keuken01.jpg
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
Carreau-Line wrote:
1257677278-091.jpg


nieuw ontwerp heeft ook weer zijn nadelen en voordelen.

- Opstelling eiland vind ik zeer goed

- stoel tussen kook en spoel dan weer niet. Die zal echt hinderen in het gebruik van de keuken (letterlijk in de weg staan)

- kookvlak neemt nog steeds veel ruimte in van het eiland. Waarom steek je dat niet op het ander stuk aanrecht?

- gootsteen laten staan zoals die nu staat en 2x2 stoelen aan elke zijde van eiland lijkt me toch veel meer ruimte te creëren, niet?

- wandje dat je doortrekt op plaats waar opengebroken stuk vloer ligt zou ik even hoog maken als wandje van trapleuning zodat dit zuiverder staat (logisch gevolg van....)

heb dit wandje even gevisualiseerd in je vorig ontwerp....



keuken01.jpg



thx voor de reactie .

Heb idd ook gedacht aan koken naar/ tegen de muur te brengen maar ik wil perse koken aan het eiland , en vind het ongezelliger om te kijken op een blinde muur .

Het is de bedoeling om een krukje(s) te kopen tussen spoel en kook die onder het werkblad kan geschoven worden , zodus deze dan de vlotte werking in de keuken niet belemmerd .Een krukje zonder hoge rugleuning maw .



Heb ik gelijk dat er een veel groter WAW effect bereikt zal worden met het tweede ontwerp als men het eiland ziet vanuit de living ?

Daarvoor zou ik dat muurtje op 60- 65 cm laten en niet hoger wat het zicht op het eiland zou doen afnemen .

Er zou een ook een lange led strip kunnen gebruikt worden onder de tablet wat een zeer loungie effect zou hebben denk ik .



Er zou ook geen verlek gemaakt worden in het eiland wat in mijn ogen de strakheid van het geheel zou doen afnemen .
 

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.156
Waarderingsscore
0
Punten
36
the mauve crew wrote:
...

Heb ik gelijk dat er een veel groter WAW effect bereikt zal worden met het tweede ontwerp als men het eiland ziet vanuit de living ?

Daarvoor zou ik dat muurtje op 60- 65 cm laten en niet hoger wat het zicht op het eiland zou doen afnemen .

Er zou een ook een lange led strip kunnen gebruikt worden onder de tablet wat een zeer loungie effect zou hebben denk ik .



Er zou ook geen verlek gemaakt worden in het eiland wat in mijn ogen de strakheid van het geheel zou doen afnemen .



Ja,maar.... :) mijn oog wordt steeds onttrokken van die WAW door dat muurtje. is mss beroepsmisvorming...

maak er misschien terug een lossen "entiteit" van ipv een verlengde van...





opstelling eiland in 2e ontwerp is beter omdat de overgang keuken / living veel 'zachter' gebeurt en contact met buiten is ook aangenamer

ik zou de opstand (stenen plint) op het eiland niet maken in datzelfde materiaal. snap wel dat je een spatwand of iets dergelijks wil, maar je doorbreekt de L vorm van het werkblad



Van "koken op het eiland" zal je me niet kunnen overtuigen. :wink: Maar misschien is dat persoonlijk. Ik heb ook graag contact met de huisgenoten, maar heb niet graag dat ze op mijn vingers kijken. Dus intiem kokkerellen in dat nisje zou voor mij ideaal zijn, en praten doe ik dan wel als ik me omdraai.

Ook eten met een vuile kookplaat voor mijn neus is niet mijn ding :?
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
Carreau-Line wrote:
the mauve crew":2trnfi1y wrote:
...

Heb ik gelijk dat er een veel groter WAW effect bereikt zal worden met het tweede ontwerp als men het eiland ziet vanuit de living ?

Daarvoor zou ik dat muurtje op 60- 65 cm laten en niet hoger wat het zicht op het eiland zou doen afnemen .

Er zou een ook een lange led strip kunnen gebruikt worden onder de tablet wat een zeer loungie effect zou hebben denk ik .



Er zou ook geen verlek gemaakt worden in het eiland wat in mijn ogen de strakheid van het geheel zou doen afnemen .



Ja,maar.... :) mijn oog wordt steeds onttrokken van die WAW door dat muurtje. is mss beroepsmisvorming...

maak er misschien terug een lossen "entiteit" van ipv een verlengde van...





opstelling eiland in 2e ontwerp is beter omdat de overgang keuken / living veel 'zachter' gebeurt en contact met buiten is ook aangenamer

ik zou de opstand (stenen plint) op het eiland niet maken in datzelfde materiaal. snap wel dat je een spatwand of iets dergelijks wil, maar je doorbreekt de L vorm van het werkblad



Van "koken op het eiland" zal je me niet kunnen overtuigen. :wink: Maar misschien is dat persoonlijk. Ik heb ook graag contact met de huisgenoten, maar heb niet graag dat ze op mijn vingers kijken. Dus intiem kokkerellen in dat nisje zou voor mij ideaal zijn, en praten doe ik dan wel als ik me omdraai.

Ook eten met een vuile kookplaat voor mijn neus is niet mijn ding :?



ok , we komen al meer overeen nu van mening .

En ik denk dat je er wel wat verstand van hebt , dus ben ik goed op weg .

Mss wordt het storen van da muurtje van je verminderd door deze een tabletje te geven in werkbladmateriaal ?

Met 2e voorstel , bedoel je daarmee het voorstel zonder de rolluikkast ?

Ik begrijp niet goed je uitleg van zachtere overgang , daarmee mijn vraag ...[/quote]
 
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Trekt heel erg op de onze, alleen is bij ons de kookplaat toch tegen de muur. Veel praktischer en proper.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
61
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jan74 wrote:
Trekt heel erg op de onze, alleen is bij ons de kookplaat toch tegen de muur. Veel praktischer en proper.

In welke zin is da praktischer ?

Of doel je op spatten

Het uiterst rechtse vuur zal zelden gebruikt worden en zou zelfs dan geen spatten geven tot op vloer denk / hoop ik :D
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.596
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het opstandje aan het einde van het eiland is een storend element, net als dat lage muurtje dat totaal overbodig is imho.
 
Lid geworden
24 jul 2008
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoewel onze bouw nog niet gestart is, zijn wij toch al op zoek naar onze droomkeuken. Dit weekend hebben we ons allereerste ontwerp gekregen en we vinden ze echt geweldig! We hebben gelukkig nog wat tijd om er over na te denken.



Je kan de ontwerpen zien op onze blog http://stefanenilona.blogspot.com/

bij de maand november. Reacties en meningen altijd welkom!



Het werkblad en de tafel zijn van het materiaal Corian (ervaringen omtrent dit materiaal ook altijd welkom!)



Groetjes
 

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.156
Waarderingsscore
0
Punten
36
the mauve crew wrote:
ok , we komen al meer overeen nu van mening .

En ik denk dat je er wel wat verstand van hebt , dus ben ik goed op weg .

Mss wordt het storen van da muurtje van je verminderd door deze een tabletje te geven in werkbladmateriaal ?

Met 2e voorstel , bedoel je daarmee het voorstel zonder de rolluikkast ?

Ik begrijp niet goed je uitleg van zachtere overgang , daarmee mijn vraag ...



met 2e voorstel bedoel ik 2e ontwerp in 't algemeen. of dat nu met rolluikkast is of niet, principe blijft hetzelfde.



en met zachte overgang keuken / living bedoel ik dat je in het 1e ontwerp een duidelijke definiëring van ruimtes had, namelijk keuken en living omdat eiland en aanrecht dwars op de living staan waardoor je in één oogopslag "keuken" voelt

in 2e ontwerp plaats je eiland en aanrecht evenwijdig waardoor je eerst de stoelen aan het eiland merkt. Dit heeft meer het alure van "eetkamer" dan "keuken" en sluit dus beter aan bij de woonfunctie living



muurtje stoort me nog steeds. Vraag me trouwens af of je daar de vloer niet kunt "herstellen" zodat muurtje overbodig wordt.

Maar soit...genoeg daarover nu...dit wordt hier anders de "keuken van the mauve crew" topic :wink:
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.561
Waarderingsscore
0
Punten
0
Miss Daydreamin wrote:
Hoewel onze bouw nog niet gestart is, zijn wij toch al op zoek naar onze droomkeuken. Dit weekend hebben we ons allereerste ontwerp gekregen en we vinden ze echt geweldig! We hebben gelukkig nog wat tijd om er over na te denken.



Je kan de ontwerpen zien op onze blog http://stefanenilona.blogspot.com/

bij de maand november. Reacties en meningen altijd welkom!



Het werkblad en de tafel zijn van het materiaal Corian (ervaringen omtrent dit materiaal ook altijd welkom!)



Groetjes



Mooie keuken, ik zou alleen de dampkap vervangen door een plafond inbouw versie. Maakt het geheel nog wat strakker. Wat het Corian betreft het lijkt me een fantastisch materiaal, zie onze keuken een paar pagina's terug. Met wit Corian blad. Maar echt ervaringen heb ik er nog niet mee.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan